گوناگون

اعلام آمادگی طالبان برای کمک به تحقیق درباره حملات یازده سپتامبر

اعلام آمادگی طالبان برای کمک به تحقیق درباره حملات یازده سپتامبر

پارسینه: سخنگوی طالبان از آمادگی این گروه برای همکاری در روند تحقیقات پیرامون حملات تروریستی یازدهم سپتامبر (۲۰۰۱) خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در سخنانی اظهار کرد که این گروه بیست سال پیش و در پی حملات تروریستی یازدهم سپتامبر (۲۰۰۱) برای همکاری در روند تحقیق پیرامون این حمله‌ها اعلام آمادگی کرد.

شاهین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «جئو تی وی» گفت: «من به خاطر دارم که ما این واقعه را محکوم کردیم. [عبدالسلام]ظریف سفیر [افغانستان در پاکستان]بود و من دستیار وی بودم. ما در یک کنفرانس مطبوعاتی این واقعه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای افشای چهره حقیقی عاملان این حمله همکاری خواهیم کرد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت که این گروه ۲۰ سال پیش از مقامات واشنگتن خواست تا این مسأله را از راه گفتگو، و نه تهاجم نظامی، حل و فصل کنند و در ادامه اضافه کرد که گروهک تروریستی القاعده، عامل اصلی این حملات، به افغانستان در این باره هشداری نداده بود؛ بنابراین طالبان که در آن زمان بر افغانستان حکومت می‌کرد، [از این واقعه]غافلگیر شده بود.

گفتنی است، پس از تصرف کابل به دست نیرو‌های طالبان در اواسط ماه آگوست و سقوط دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور مستعفی افغانستان، سهیل شاهین اظهار کرد که گروه طالبان به القاعده و سایر گروه‌های تروریستی اجازه نخواهد داد که اهداف خود را از طریق خاک افغانستان دنبال کنند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار