گوناگون

استفاده از نمایش‌های کمدی برای مبارزه با اسلام هراسی در آمریکا

آمریکایی ها توجه زیادی به کمدی و شادی دارند و این تنها در تعاملات روزمره شان نیست بلکه در سخنرانی های رسمی شان نیز مشاهده می شود. در این راستا مسلمانان این کشور به اجرای نمایشنامه کمدی برای مبارزه با اسلام هراسی در آمریکا روی آورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل شفقنا، در این راستا بسیاری از سینماگران و اهالی هنر دراین کشور برای بیان خواسته های مختلف به ویژه مسایل سیاسی از نمایش های کمدی و طنز استفاده می کنند.

از این پدیده به ویژه نمایش هایی که معروف به «استند آپ کمدی شو» برای بیان نکات و تبلیغات مختلف استفاده می شود. اخیرا هنرمندان و مسلمانان آمریکا، فعال در زمینه کمدی، در راستای مبارزه با اسلام هراسی از طریق بیان داستان ها و روایت ها و تجارب مختلف پا جای پای اقلیت های دیگر گذاشته اند.

در زمینه کمدی آمریکا مسلمانان در آمریکا فعالیت هایی را آغاز کرده اند.

با استفاده از تاریخ آفریقایی های آمریکا در این نوع فنون کمدی از سال 1992 به مسایل اسلامی وارد شده که معروفترین هنرمندان در این زمینه بریچر موس است.

وی در گفت و گو با سایت الجزیره گفت: این تصور از مسلمانان در آمریکا وجود داشت که اسلام و مسلمانان افرادی خشک و عصبی مزاج هستند و از سال های پیش همین مساله موجب شد فعالیت هایی را در زمینه ساختن فیلم هایی کمدی آغاز کنیم.

موس ادامه داد: به خوبی خطرات تلاش در زمینه ساخت نمایش های کمدی در خصوص اسلام را می داند اما بعید می داند که به تنهایی بتواند پدیده اسلام هراسی را نابود کند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وی گفت: برخی نمایش های کمدی در تلاش هستند مردم مسلمان را انعطاف پذیر نشان دهند اما نسبت به اسلام هراسی به عنوان یک ایدئولوژی باید مبارزه شود و کارهای من در راستای فرهنگ سازی برای نابودی این پدیده است.

وی عنوان داشت: کمدی نیز مانند دیگر مفاهیم نظیر نژادپرستی و اسلام هراسی و دیگر مسایل منعکس کننده زندگی عادی و فرهنگ کلی جامعه است و می تواند تغییرات را در داخل جوامع ایجاد کند.

از سوی دیگر دین عبیدالله، کمدین دیگر آمریکا در این باره گفت: نمایش های کمدی تنها خنداندن مردم را هدف قرار نداده است، بلکه به دنبال تصحیح سوءتفاهم ایجاد شده درباره اعراب و مسلمانان در آمریکاست.

وی تاکید کرد: اقلیت های آمریکا از کمدی برای شناساندن خود به مردم آمریکا استفاده کرده اند.

عبیدالله افزود: اکثر مردم آمریکا شناخت خوبی از مسلمانان ندارند چون تعداد مسلمانان در این کشور کم است و برخورد و تعامل با رسانه به ما اجازه می دهد که خود را بیشتر به مردم این کشور بشناسانیم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار