گوناگون

مخالفت چین با تحریم ظریف

مخالفت چین با تحریم ظریف

پارسینه: سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری خلق چین به تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا واکنش نشان داد و گفت: موضع چین در این مورد خیلی مشخص و واضح است ما مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه تهران و تحریم وزیر خارجه ایران هستیم.

«هوا چون اینگ» روز پنجشنبه در پکن در پاسخ به ایرنا اظهار کرد که چین مخالف تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه واشنگتن علیه ایران است و آن را نمی پذیرید.

وی تاکید کرد چین معتقد است که تحریم و فشار مشکلی را حل نخواهد کرد و فقط به تنش ها می افزاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تنها راه حل مشکلات را مذاکره و گفت و گو عنوان کرد و گفت: امیدوارم آمریکا با گفت و گو و مذاکره مشکل خود را با ایران حل و فصل کند.

وی از آمریکا خواست برای تحقق صلح در منطقه تلاش کند و از تنش ها بکاهد زیرا منطقه به صلح و ثبات نیاز دارد.دولت آمریکا روز چهارشنبه ظریف را در فهرست تحریم ها قرار داد.

دولت آمریکا روز چهارشنبه ظریف را در فهرست تحریم ها قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم خود ازسوی دولت آمریکا، گفت: متشکرم که مرا تهدید بزرگی برای پیاده کردن اهداف و برنامه های تان قلمداد می کنید.

تحریم وزیر خارجه ایران در حالی رخ داد که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا اخیرا در سخنرانی های خود ادعای استقبال از مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی را طرح کرده بودند اما همزمان با این ادعا دولت آمریکا سعی در افزایش تحریم های خود داشته و پس از تحریم رهبر معظم انقلاب، روز گذشته نیز با تحریم وزیر امور خارجه نشان داد عزمی برای انجام مذاکره شرافتمندانه و صادقانه ندارد.

روابط تجاری چین و ایران قانونی است

خانم هوا همچنین در مورد تحریم های آمریکا علیه یک شرکت نفتی چین به دلیل رابطه با ایران گفت: چین و ایران دارای روابط اقتصادی و تجاری عادی در بخش های مختلف از جمله در زمینه انرژی هستند.

این مقام چینی تصریح کرد: مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور قانونی است در همین زمینه باید این مراودات حفاظت و حراست شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست روش غلط تحریم علیه شرکت‌های چینی را اصلاح کند و به حقوق قانونی و منافع همه طرف‌ها احترام بگذارد.

خانم هوا تصریح کرد قطعاً از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار