گوناگون

عمان ارتباط خود را با «تمام طرفها» در منطقه حفظ می کند

عمان ارتباط خود را با «تمام طرفها» در منطقه حفظ می کند

پارسینه: وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که این کشور به رغم عدم میانجی گری در تنشهای روز افزون در منطقه خلیج فارس، ارتباط خود را با تمام طرفها در منطقه حفظ خواهد کرد.

«یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر امور خارجه عمان پس از دیدار رسمی خود با مقامات تهران در گفتگو با شبکه تلویزیون دولتی عمان گفت که این کشور حول تنشهای فزاینده در منطقه خلیج فارس هیچگونه اقدامی برای میانجی گری صورت نخواهد داد، اما تأکید کرد که به منظور حفظ ثبات در تنگه هرمز ارتباط خود را با «تمام طرفها» حفظ خواهد کرد.

وزیر خارجه عمان در اینباره اظهار داشت: «ما میانجی گری نمی‌کنیم، اما آنچه که دغدغه اصلی ماست، تأمین ثبات کشتیرانی در تنگه هرمز است و بنابراین با تمام طرف‌ها در ارتباط هستیم».

به گزارش مهر، «حجت‌الاسلام حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران امروز (یکشنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه عمان، روابط ایران و عمان را همواره دوستانه و رو به توسعه خواند و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ دوره‌ای آغازگر تنش با دیگران نبوده و نخواهد بود، گفت: «اتفاقات ناخوشایند و تنش‌های امروز منطقه، ریشه در خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام و تصورات واهی دولت این کشور دارد».

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم «سلطان قابوس» پادشاه عمان به رئیس جمهور کشورمان، روابط ایران و عمان را دوستانه و برادرانه دانست و گفت: «امروز منطقه در حال گذر از بحران‌های ساختگی و نیابتی بوده و مطمئناً ایجاد امنیت پایدار و حقیقی در منطقه بدون حضور ایران، امکان‌پذیر نخواهد بود».

وی همچنین اظهار داشت: «ایران و عمان با وجود همه چالش‌هایی که با آن روبرو هستند، باید تمام تلاش خود را در راستای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه بکار گیرند».

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار