گوناگون

سعد حریری: پارلمان بودجه سال مالی ۲۰۱۹ را تأیید کرد

سعد حریری: پارلمان بودجه سال مالی ۲۰۱۹ را تأیید کرد

پارسینه: نخست وزیر لبنان در سخنانی از تأیید بودجه سال مالی ۲۰۱۹ این کشور در پارلمان خبر داد. در همین حال بیروت شامگاه جمعه شاهد درگیری معترضان به بودجه و نیروهای امنیتی این کشور بود.

سعد حریری: پارلمان بودجه سال مالی ۲۰۱۹ را تأیید کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که پارلمان کشورش جمعه در جلسه‌ای بودجه سال مالی ۲۰۱۹ را با ۸۳ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف و یک رأی ممتنع تأیید کرد. این درحالی است که ائتلاف دولتی حریری تلاش می‌کند بدهی عمومی لبنان را تحت کنترل خود قرار دهد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تأیید بودجه لبنان اظهار کرد: علی‌رغم تمامی اختلافات یک بودجه و با عدد و ارقامی که می‌خواستیم تعیین کردیم.

حریری همچنین در کنفرانس مطبوعاتی پس از تأیید بودجه در پارلمان افزود: امیدواریم که دولت به زودی طرح بودجه سال ۲۰۲۰ را آماده کند تا تمامی سازمان‌ها به روال منظم خود باز گردند.

نخست‌وزیر لبنان در ادامه با اشاره به اعتراضات نسبت به برخی بندهای بودجه عنوان کرد: موضع بازنشستگان نظامی در اعتراض به برخی از بندهای بودجه را درک می‌کنیم اما تلاش می‌کنیم که در اوضاع بسیار دشوار اقتصادی کارهای غیر ممکن را ممکن کنیم و همه شاهد وضعیت منطقه هستند که از رکود اقتصادی رنج می‌برد. ما به عنوان یک دولت باید سریعتر تلاش کنیم. این بودجه دیر تصویب شد و به دنبال آن صحبت‌های زیادی درباره این تأخیر صورت گرفت اما این مسأله به دلیل نبود دولت در سال گذشته بود و این دولت در ماه فوریه گذشته تشکیل شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت طبق چارچوب زمانی تعیین شده در قانون اساسی لبنان طرح بودجه سال ۲۰۲۰ را نیز آماده کند.

حریری در این باره گفت که علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان تقریبا بودجه وزارتخانه‌ها را تعیین کرده و برای وضع موارد قانونی که باید به این بودجه اضافه شود، تلاش می‌کند.

نخست وزیر لبنان در ادامه بر ضرورت همکاری برای حل و فصل بحران‌های کنونی کشورش به ویژه بحران در سطح نفت و کمبود برق و آب تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات خشونت‌آمیز و درگیری اخیر در منطقه جبل و تأثیر آن بر برگزاری نشست‌های کابینه، ابراز امیدواری کرد که عقلانیت بر مشکلات کنونی حاکم شود تا بدین وسیله بتوان این بحران را حل و فصل کرد.

حریری ادامه داد: از تمامی وزیران که علی رغم اختلافات سیاسی برای تأمین درآمدها تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

این درحالی است که بیروت شامگاه جمعه شاهد اعتراض نظامیان بازنشسته لبنانی به هرگونه کاهش مزایای‌شان در بودجه بود.

معترضان لبنانی که قصد رسیدن به ساختمان پارلمان این کشور را داشتند با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شدند.

بودجه پیشنهادی که توسط دولت به پارلمان لبنان ارائه شد، شامل کاهش مزایای نظامیان بازنشسته و ممنوعیت بازنشستگی پیش از موعد در ارتش بود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار