گوناگون

سخنرانی اردوغان درباره خاشقچی شروع شد

سخنرانی اردوغان درباره خاشقچی شروع شد

پارسینه: رئیس‌جمهور ترکیه سخنرانی خود درباره پرونده خاشقچی را شروع کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سخنرانی خود در صحن پارلمان را آغاز کرد. وی قرار است «حقیقت برهنه» درپس ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منقد سعودی در کنسولگری استانبول را افشا کند.

اردوغان با آرزوی مغفرت برای خاشقچی و عرض تسلیت به خانواده وی، گفت: «خاشقچی در ۲۸ سپتامبر وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد. این حضور، به تیمی که قتل وی را مرتکب شدند، گزارش شد».

وی با بیان اینکه یک روز قبل از عملیات، گروه سه‌نفره‌ای با پرواز‌های رزرو شده وارد استانبول شدند، گفت: «یک گروه دیگر از سوی کنسولگری در جنگل بلگراد در استانبول و شهر یالووا مشغول عملیات بودند».

گروه دوم شامل سه نفر و گروه سوم شامل نه نفر وارد کنسولگری استانبول شده و دیدار کردند. آن‌ها ابتدا سیستم دوربین‌های مداربسته را معیوب کردند و سپس خاشقچی را به این ساختمان دعوت کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به ورود خاشقچی به کنسولگری در ۲ اکتبر، توضیح داد که بعد از گزارش نامزد خاشقچی مبنی بر عدم خروج وی از کنسولگری، یگان‌های ویژه پلیس به محل اعزام شده و پرس‌وجو را شروع کدند.

اردوغان با بیان اینکه دفتر دادستانی کل استانبول سپس تحقیقاتی را آغاز کرد، گفت: «تیم ۱۵ نفره‌ای شامل نیرو‌های امنیتی، محافظتی و پزشکی قانونی وارد کشور ما شدند، برای چه؟ آن‌ها از چه کسی دستور گرفتند؟ یکی از آن‌ها می‌خواست چهره خاشقچی را تقلید کند».
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار