گوناگون

همزمان با کشتار مسلمانان، اسرائیل به میانمار سلاح می‌فروشد

همزمان با کشتار مسلمانان، اسرائیل به میانمار سلاح می‌فروشد

پارسینه: با افزایش خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، اسرائیل به خاطر ادامه فروش سلاح به میانمار مورد خشم گروه های حقوق بشری قرار گرفت.

همزمان با کشتار مسلمانان، اسرائیل به میانمار سلاح می‌فروشد

به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از ایندیپندنت، بررسی های انجام شده توسط ناظران مختلف حقوق بشر نشان می دهند که شرکت های تسلیحاتی اسرائیل بیش از 100 تانک، قایق و همچنین سلاح های سبک به دولت میانمار فروخته اند.

همچنین، شرکت «تار آیدیال کانسپتس» تصاویری را بر روی وب سایتش منتشر کرده است که نشان می دهد کارمندانش به نیروهای ویژه میانمار در ایالت راخین، تاکتیک های نظامی و چگونگی حمل سلاح را آموزش می دهند. راخین شاهد بیشترین اعمال خشونت ها علیه مسلمانان بوده است.

از زمان آغاز سرکوب توسط ارتش میانمار که به بهانه حمله شورشیان روهینگیا به نیروهای امنیتی آغاز شده است، دست کم 400 نفر کشته شده و نزدیک به 125 هزار نفر از میانمار به بنگلادش فرار کرده اند.

همزمان با کشتار مسلمانان، اسرائیل به میانمار سلاح می‌فروشد

ممنوعیت فروش سلاح توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا به این کشور که تا چندی پیش تحت حکومت نظامیان قرار داشت، همچنان ادامه دارد. پس از آن که فعالان اسرائیلی درخواستی را امضا کردند، قرار شده است تا دادگاه عالی این رژیم اواخر ماه جاری تصمیم بگیرد که فروش سلاح به میانمار را ممنوع کند یا نه.

در ماه مارس، وزارت دفاع اسرائیل با این ادعا که دادگاه هیچ قضاوتی در مورد این مسئله «دیپلماتیک» نداشته است، از فروش سلاح دفاع کرد.

اوفر نیمن، یک فعال حقوق بشر ساکن سرزمین های اشغالی، به «میدل ایست آی» می گوید: «دولت های متوالی اسرائیل سال ها به دیکتاتوری نظامی در میانمار سلاح فروخته اند. این سیاست قویا به سرکوب و آواره کردن مردم فلسطین توسط اسرائیل ارتباط دارد. سلاح هایی که علیه فلسطینی ها به کار گرفته شده اند، به عنوان «امتحان پس داده در میدان» به برخی از بدترین رژیم ها در این سیاره فروخته شده اند».

در تصاویر و ویدیوهای دلخراش از منطقه راخین، کودکان بدون سر و روستاهایی که به طور کامل سوخته و به خاکستر تبدیل شده اند دیده می شوند که ارتش و نیروهای شبه نظامی عامل آنها هستند.

آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل


ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار