گوناگون

ابراز تأسف ملکه الیزابت نسبت به "وقوع پیاپی حوادث ناگوار" در انگلیس

پارسینه: ملکه انگلیس در پیامی به مناسبت روز تولد رسمی خود از وقوع پیاپی حوادث تلخ در این کشور ابراز تاثر کرد و در عین حال واکنش ملتش را ستود.

ملکه الیزابت دوم در پیامی به مناسبت روز تولد رسمی خود که در وب‌سایت دربار انگلیس منتشر شد، اعلام کرد: امروز به طور سنتی روز جشن است اما امسال دشوار بتوان احساس شدید حزن ملی را نادیده گرفت.

در چند ماه اخیر، حمله به مردم در اماکن عمومی، انفجار انتحاری و آتش سوزی در یک برج مسکونی در لندن تلفاتی برجای گذاشته است. ملکه انگلیس که با شماری از آسیب‌دیدگان دیدن کرده، با اشاره به "وقوع پیاپی حوادثی ناگوار" و دعا برای کسانی که این حوادث مستقیما بر آنان اثر گذاشته، گفت: در جریان دیدارهای اخیر خود در منچستر و لندن، تمایل فوری مردم سراسر کشور برای ابراز همدردی و حمایت از کسانی که نیاز شدید به کمک دارند، مرا عمیقا تحت تاثیر قرار داده است.

ملکه انگلیس خاطرنشان کرد: هرگاه انگلیس در معرض آزمونی دشوار قرار گرفته، نشان داده است که در مواجهه با مصائب مصمم است.

او افزود: یکپارچه در برابر مصائب، ما همچنان مصمم هستیم بدون ترس یا جانبداری، از همه کسانی حمایت کنیم که برای بازسازی زندگی‌هایی که به نحوی چنین دردناک دستخوش مرگ و جراحت شده، تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، در روز ٢٢ مارس، راننده یک خودرو آن را به میان جمعیت عابران پل لندن راند و سپس به مقابل ساختمان پارلمان رفت و یک مامور پلیس را با چاقو به قتل رساند. در این حادثه پنج نفر و همچنین فرد مهاجم کشته و تعدادی زخمی شدند. روز ٢٢ مه، یک تالار کنسرت در شهر منچستر هدف بمب‌گذاری انتحاری قرار گرفت که علاوه بر بمب‌گذار، ٢٢ تن که بسیاری از آنان نوجوان بودند، جان خود را از دست دادند. روز ٣ ژوئن هم سه فرد مهاجم با راندن یک ون به میان عابران پل لاندن بریج در لندن و سپس حمله با چاقو به عابران، ٨ نفر را کشتند و ٤٨ تن را زخمی کردند. هر سه مهاجم هم به ضرب گلوله ماموران پلیس از پای درآمدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

روز ١٤ ژوئن، سه روز پیش، در یک برج مسکونی در غرب لندن آتش سوزی روی داد و تاکنون کشته شدن دست‌کم ۳۰ تن تایید شده اما مقامات رسمی از احتمال افزایش آمار قربانیان دست‌کم تا ۷۰ تن سخن گفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار