گوناگون

آمادگی نیروهای دموکراتیک سوریه برای ورود به «منبج»

پارسینه: نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که طی روزهای آینده عملیات ورود به شهر منبج را آغاز خواهند کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که طی روزهای آینده عملیات ورود به شهر منبج را آغاز خواهند کرد.

به گزارش فارس، شورای نظامی «منبج» پنجشنبه (امروز) از عملیات قریب الوقوع برای حمله به شهر منبج خبر داد.

«شروان درویش» سخنگوی شورای نظامی منبج با تأکید بر این که عملیات ورود به شهر منبج طی روزهای آینده شروع خواهد شد، گفت که حمله به این شهر و ورود به آن منوط به تصمیم فرماندهان نظامی و میدانی است.

وی حمایت جنگنده‌های روسی از این شورا در جنگ علیه داعش را تکذیب کرد و افزود که حملات جنگنده‌های روسی علیه داعش قبل از آغاز عملیات آزادسازی منبج بوده است و نیروهای میدانی روس اقدام به حمایت لجستیکی و مشاوره در این حملات می‌کنند.

درویش در مورد اتهامات علیه نیروهای دموکراتیک سوریه مبنی بر تبعید و اخراج اهالی منبج و تخریب خانه‌های شهروندان گفت که این اتهام‌ها «سیاسی» بوده و بیش از 90 درصد نیروهای شورای نظامی منبج از اهالی منبج هستند.

وب‌گاه خبری «اسمارت» وابسته به معارضان همچنین به نقل از فرمانده شورای نظامی منبج گزارش داد که گروه تروریستی طی روزهای گذشته مناطق راهبردی زیادی از جمله رشته کوه‌های اطراف سد «تشرین» را از دست داده است.

شورای نظامی منبج چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که این شورا توانسته است کنترل 1000 کیلومتر از ریف منبج واقع در ریف شرقی حلب را به دست بگیرد.

این شورا همچنین مدعی شد که در درگیری‌های خود با تروریست‌های داعش نزدیک به هزار نفر از آن‌ها را از پای درآورده است.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه امروز خبر داد که راه‌های منتهی به منبج در شمال حلب از داعش پاکسازی شده و مرحله دوم آزادسازی شهر، بزودی آغاز می‌شود

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار