گوناگون

هشدار ناپایداری جوی در ۹ استان

هشدار ناپایداری جوی در ۹ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در ۹ استان از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز جمعه در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید روی می‌دهد.

به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب مناطقی از استان‌های کرمانشاه همدان و مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در سواحل دریای خزر ابرناکی وزش باد شمالی و بارش باران گاهی رعدوبرق انتظار می‌رود. شنبه 5 خرداد در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در غرب و مرکز کشور ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. در شمال آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

یکشنبه آینده گستره بارش در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل شمالی،‌ دامنه‌های جنوبی البرز، شمال استان‌های همدان،‌ مرکزی، قم و اصفهان است و سامانه به‌تدریج از شمال شرق خارج می‌شود.

دوشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ شرق سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

سه شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود،‌ تنها بعدازظهر با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در شمال آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. 

به گزارش تسنیم، طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز دریای عمان و دریای خزر مواج است. از روز شنبه تا چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایدارهای محلی

زمان پایان: جمعه 1403/03/04

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، مه، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید

منطقه اثر:

جمعه 1403/03/04: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و به‌ویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار