گوناگون

سیلاب در راه مازندران

سیلاب در راه مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدارهای هواشناسی از آماده باش شهرستان‌های مازندران برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، از آماده باش تمامی دستگاه‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه سرد بارشی در استان، اعلام هشدار آماده‌ باش در ۲۲ شهرستان صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی راه‌های استان باز است و تردد جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: در محور هراز و کندوان شاهد بارش برف هستیم و در محور سوادکوه مه گرفتگی شدید گزارش شده است.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر مشکل خاصی گزارش نشده و اگر حادثه ای رخ دهد ممکن است محور مسدود شود، بنابراین به تمامی دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان آماده باش اعلام شده است.

وی با اظهار اینکه در ساعات اولیه این سامانه هستیم و اوج سامانه عصر و شب خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب، بارش برف به مناطق میان بند(تا ارتفاع ۴۰۰ متر) نیز کشیده می‌شود.

این مسوول با اشاره به اثر مخاطره سامانه سرد بارشی گفت: احتمال آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی بدلیل کاهش دید، بارش و کولاک برف و یخبندان وجود دارد.

محمدی با اشاره به گزارش هواشناسی مازندران به هموطنان توصیه کرد: احتیاط در تردد محورهای کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار