گوناگون

برف و باران در ۱۸ استان کشور

برف و باران در ۱۸ استان کشور

روز دوشنبه (۹ بهمن) بارندگی در استان‌ های شمالی کشور به ویژه گیلان، اردبیل، مناطقی از مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان شمالی، قسمت شمالی خراسان رضوی اتفاق افتاد و این بارش‌ها امروز، سه شنبه (۱۰ بهمن) نیز ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، علاوه بر این مناطق، امروز، سه شنبه بارش ها بخش های دیگری از کشور را نیز درگیر خواهد کرد. کبری رفیعی به همشهری می گوید: «بارش ها جنوب غرب کشور و همچنین استان های لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان و شرق خوزستان را در بر می گیرد.»

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام می کند که هشدار سطح نارنجی نیز برای دو استان صادر شده است. رفیعی عنوان می کند: «روز سه شنبه برای استان گیلان و ارتفاعات استان مازندران هشدار سطح نارنجی صادر شده است. بعدازظهر این روز سواحل دریای خزر مواج خواهد بود.»

او می گوید: «روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) بازهم بارندگی در استان های ساحلی، شمال غرب کشور و دامنه جنوبی البرز مرکزی شاهد خواهیم بود که توام با بارش برف خواهد بود.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی در پایان این هفته خبر می دهد و می گوید: «روز پنجشنبه (۱۲ بهمن) ورود سامانه جدید بارشی را به کشور شاهد خواهیم بود. پنجشنبه نیمه غربی کشور و تا حدودی نیمه جنوبی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.»‌

رفیعی اضافه می کند: «جمعه (۱۳ بهمن) بیشتر مناطق کشور به غیر از استان کرمان، یزد و شرق اصفهان درگیر بارندگی خواهند بود. با توجه به اینکه سامانه جدید سردتر از سامانه فعلی است، کاهش دما را به همراه دارد. در استان های جنوبی که در عرصه جنوبی کشور واقع شده اند، بارش ها همراه با رعد و برق خواهد بود. حتی احتمال تگرگ هم وجود دارد.»‌

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار