گوناگون

۱۰۰ هزار کلاس ناایمن داریم

۱۰۰ هزار کلاس ناایمن داریم

پارسینه: رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گفت:ما ۱۰۰ هزار کلاس ناایمن داریم، این عدد عدد بزرگی است و هرچقدر می‌گذرد این عدد بیشتر هم می شود.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا؛ خان محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس در نخستین رویداد ملی مدارس آینده با بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس از گذشته نشان از یک عزم ملی و جهادی برای حل فضای کالبدی است، گفت: پیشران عدالت آموزشی فضای فیزیکی است، اگر در جایی مدرسه نداشته باشیم و فضایی وجود نداشته باشد، آموزش به سختی اتفاق می افتد، اما اگر فضای استاندارد برای دانش آموزان ایجاد کنیم باورپذیری آنها در آنچه که به آنها می آموزیم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه وقتی اولین مدرسه را می‌ساختیم کل تیم بنیاد برکت سه چهار نفر بودند اما اکنون به نقطه‌ای رسیدند که می‌خواهند دو هزارمین مدرسه را جشن بگیرند، گفت: ما ۱۰۰ هزار کلاس ناایمن داریم، این عدد عدد بزرگی است و هرچقدر می‌گذرد این عدد بیشتر هم می شود. در عین حال که مدارس جدید می‌سازیم، بحث مهمان نوازی از مهاجرین را داریم که فرهنگ و مکتب ماست. ما مدارسی داریم که مهاجرین در کنار بچه‌های ما هستند. با خشکسالی ها مواجه شدیم و بافتهای جمعیتی تغییر کرده است.

خان محمدی افزود: لذا در جشن دو هزارمین مدرسه یک قول ۵۰۰۰ تایی از این ۱۰۰ هزار کلاس بدهید.

رییس سازمان نوسازی مدارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در برنامه هفتم پیشنهاد چندساحتی کردن مدارس موجود را دادیم و اعتبار آن نیز پیشنهاد شده است گفت: وقتی می‌خواهیم سند تحول را به عنوان بنیانی‌ترین و محوری‌ترین موضوع در آموزش و پرورش انجام دهیم باید مبتنی بر سند تحول باشد. سند تحول هم می‌گوید تربیت باید چند ساحتی باشد. وقتی صحبت از چند ساحت می‌شود برای حوزه اقتصاد و ورزش و.... باید فضای اشتراکی داشته باشیم.

رییس سازمان نوسازی مدارس در ادامه با بیان اینکه آینده نگری از مشخصه‌های یک نظام متعالی است، گفت: اگر مدرسه‌ای را آغاز کنیم براساس کیفیتی که می‌سازیم از آن استفاده می‌شود. در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد که اکنون مدرسه می سازیم؟.

وی با اشاره به اینکه خلاء به کارگیری هوش مصنوعی از طراحی و ارائه پیشنهاد در این فضا احساس می‌شود، گفت: بهره برداران ما دانش آموزان و معلمان هستند.

وی تاکید کرد: تلفیق محتوای آموزشی و نگاه به آینده در کیفیت و محتوای آموزشی بسیار کمک کننده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار