گوناگون

راز خرید و فروش رای در انتخابات باقرشهر و کهریزک لو رفت / یک بسته تریاک برای یک رای! + فیلم

راز خرید و فروش رای در انتخابات باقرشهر و کهریزک لو رفت / یک بسته تریاک برای یک رای! + فیلم

پارسینه: پس از انتشار گزارش‌هایی از خریدو فروش گسترده رای در انتخابات شورای شهر در برخی شهرستان‌های استان تهران و اعتراض تعدادی از نمایندگان به این موضوع شب گذشته هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ری انتخابات شورای باقر شهر و کهریزک را تائید نکرد.

حسین توکلی فرماندار شهر ری در این باره گفت: «پس از اعلام نتایج شمارش آراء ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در صندوق‌های اخذ رای در شهرستان ری، تعدادی از داوطلبین که عمدتا از بخش کهریزک و دو شهر باقرشهر و کهریزک بودند، به نتایج مربوطه اعتراض و شکایت خود را رسماً به فرمانداری ویژه شهرستان ری اعلام کردند که بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات، روند رسیدگی به شکایات در جلسات مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان ری آغاز و طی آن تعدادی از صندوق‌ها بازشماری و صورت جلسات با سامانه جامع انتخابات انطباق داده شد و موارد اختلاف لحاظ شد.»

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: "هیأت اجرایی انتخابات شهرستان ری پس از رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و نظرات خود را به هیأت نظارت شهرستان ارائه و طی آن صحت انتخابات شورای اسلامی سه شهر حسن آباد، قیامدشت و قلعه نو تایید و هیأت نظارت در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر‌های باقرشهر و کهریزک همچنین برخی افراد، موارد و پیشنهاداتی را مبنی بر عدم صحت به هیأت عالی نظارت استان تهران ارائه کرده تا نظر نهایی اعلام شود. "

انتخابات در باقر شهر و کهریزک با حواشی زیادی همراه بود و عدم تائید نتیجه آن نیز به این حواشی دامن زده است.

شایعات و ادعا‌های عجیبی در این رابطه مطرح شده است. برخی مدعی‌اند که هشتاد درصد آرای این دو شهر را نامزد‌ها خریداری کرده اند. حتی گفته می‎‌شود برخی نامزد‌ها با پخش تریاک میان عده‌ای معتاد آن‌ها را مجاب به رای دادن کرده اند.

انتشار ویدئو‌هایی از درگیری میان هواداران نامزد‌های باقر شهر و کهریزک نیز خبرساز شده است.



اما فرماندار ری می‌گوید مردم به شایعات توجه نکنند تا روند قانونی طی شود.

گفته می‌شود در شهرستان‌های استان تهران بنگاه داران، بساز بفروش‌ها و مافیای زمین و مسکن تلاش وسیعی برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات شورا‌ها داشته اند.

چند روز پس از برگزاری انتخابات بحث خرید و فروش رای در انتخابات جدی شد و نمایندگان مجلس درباره آن تذکر دادند.

محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب مجلس از هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا خواست که به شدیدترین صورت ممکن با نامزد‌ها و عاملان خرید و فروش رأی برخورد کنند.

میرتاج الدینی در تذکری به وزیر کشور و هیات‌های نظارت مجلس بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا گفت: «از انتخابات شورا‌ها گزارش‌های ناگواری به ما می‌رسد. در برخی از شهرها، خرید و فروش رأی فراوانی گزارش شده که بسیار نگران کننده است. این وقاحت به جایی رسیده که برخی کارت هدیه با نام خود چاپ کرده و در میان مردم توزیع می‌کردند.»

پیش از این نیز احمد نادری، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفته بود "گزارش‌هایی از خرید و فروش رای در برخی از شهرستان‌های استان ارائه شده است. "

براساس برخی اخبار شهرستان پردیس نیز درگیر خرید و فروش رای در استان تهران بوده است. البته جزییات زیادی در این باره در دست نیست.
منبع: فرارو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار