گوناگون

نامه مهم دارویی وزیر بهداشت

پارسینه: دکتر سید حسن هاشمی در نامه ای به دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، خواستار كاهش قيمت اين داروها و رفع دغدغه بیماران خاص و صعب العلاج از هزینه های دارویی شده است.

پارسينه _وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس سازمان غذا و دارو از وی خواست ضمن جلوگیری از افزایش هزینه دارویی بیماران خاص، نسبت به اصلاح و کاهش فرانشیز تعدای از داروهای بیماران خاص، برند وارداتی اقدام نماید.

در پی تفاهمنامه اخیر وزارت بهداشت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با هدف حمایت از داروهای تولید داخل امضا شد، قیمت برخی از داروهای بیماران صعب العلاج و خاص طی روزهای اخیر افزایش یافته بود.

در پی این افزایش قیمت، دکتر سید حسن هاشمی در نامه ای به دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، خواستار كاهش قيمت اين داروها و رفع دغدغه بیماران خاص و صعب العلاج از هزینه های دارویی شده است.

متن این ابلاغیه به شرح زیر است:

پیرو اجرایی شدن تفاهم­نامه اخیر وزارت بهداشت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه کاهش هزینه­ های دارویی بیماران خاص و صعب­ العلاج، علیرغم اینکه فرانشیز پرداختی بیماران بابت بسیاری از داروهای مشمول تفاهم­نامه کاهش یافته است، ولی در روزهاي اخير افزایش فرانشیز پرداختی برخی از داروهای دارای مشابه تولید داخل و ژنریک موجب بروز نارضایتی بیماران خاص و صعب­العلاج شده است.

با توجه به هم­زمانی این موضوع با برنامه تحول نظام سلامت که با هدف کاهش هزینه­ های درمانی و دارویی بیماران شروع شده و موجب آرامش و رضایت کم نظیر مردم شده است، هرگونه افزایش هزینه دارویی بیماران صعب ­العلاج و خاص در شرایط فعلی به مصلحت نیست. از این رو مقتضی است به منظور آماده ­سازی زمینه­ های اجتماعی و اجرایی مربوط به حمایت از داروهای خاص تولید داخل، که با مشورت همه دست­اندرکاران و ذینفعان صورت خواهد گرفت، نسبت به اصلاح و کاهش فرانشیز آن دسته داروهای برند وارداتی مشمول تفاهم­نامه که قیمت آنها نسبت به قبل افزایش داشته است اقدام لازم بعمل آید.

بدیهی است برنامه دائمی و بلند مدت این وزارت برای حمایت از داروهای تولید داخل که در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تعریف شده است با جدیت پیگیری خواهد شد. در این راستا لازم است ظرف حداکثر 6 ماه برنامه­ ریزی و اطلاع ­رساني لازم برای جایگزینی تدریجی داروهای وارداتی با داروهای تولید داخل بعمل آید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار