گوناگون

برای لاغر شدن قبل از خواب چی بخوریم؟

برای لاغر شدن قبل از خواب چی بخوریم؟

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که ادعاهای قبلی درباره افزایش وزن به دلیل غذا خوردن قبل از خواب، باید مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که ادعاهای قبلی درباره افزایش وزن به دلیل غذا خوردن قبل از خواب، باید مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرند. اصولا افزایش وزن، در نتیجه عدم تعادل بین کالری‌های مصرفی و کالری‌های سوخته شده ایجاد می‌شود. اگر نسبت کالری مصرفی‌تان بیشتر از کالری‌های سوخته شده باشد، تعادل خالص کالری مثبت شده و باعث افزایش وزن می‌شود. اما با این حال، عوامل دیگری نیز می‌توانند بر این فرآیند تأثیر بگذارند و خوردن قبل از خواب، ممکن است تنها یکی از این عوامل در نظر گرفته شود.

داده‌های جدید نشان می‌دهند که اگر قبل از خواب، یک وعده غذایی کوچک اما غنی از مواد مغذی مصرف کنید، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در این مطالعات، افرادی که هنگام غذا خوردن قبل از خواب از این روش استفاده کردند، افزایش وزن قابل‌توجهی را نشان ندادند. به علاوه، این افراد هنگام بیدار شدن در صبح احساس سیری بیشتری داشتند.

بنابراین با گنجاندن یک وعده غذایی مغذی نه تنها باعث بهبود خواب شبانه می‌شوید، بلکه می‌توانید از اهداف کاهش وزن خود نیز حمایت کنید و با احساس انرژی و نشاط بیشتری از خواب بیدار شوید. در ادامه به معرفی چند ایده غذایی موثر و مفید می‌پردازیم که می‌توانید آنها را به عنوان خوراکی‌هایی برای لاغر شدن قبل از خواب در نظر بگیرید.

ماست یونانی

ماست یونانی یکی از بهترین انتخاب‌های میان‌وعده برای لاغری قبل از خواب است. این محصول دارای پروتئین بالا و مقدار کمی قند است که برای ترمیم و رشد ماهیچه‌ها بسیار مفید است. همچنین، تریپتوفان موجود در ماست یونانی، به عنوان یک اسید آمینه که به بهبود آرامش و کیفیت خواب کمک می‌کند، اهمیت بالای مصرف این ماده غذایی را دو چندان می‌کند. از آنجایی‌که مصرف پروتئین قبل از خواب می‌تواند به سنتز پروتئین در بدن کمک کند، بنابراین انتخاب این ماده غذایی قبل از خواب می‌تواند شما را در مسیر درست دستیابی به اهداف کاهش وزن و احساس جوانی قرار دهد.

دانه چیا

دانه چیا یک منبع عالی از مواد مغذی است که عملکرد خوبی در کاهش وزن و افزایش سیری دارد. این دانه‌ها از گیاه چیا به دست می‌آیند و در اصل در مناطق مختلفی از جهان به ویژه در آمریکای لاتین، رشد می‌کنند. دانه چیا بسیاری از مواد مغذی اساسی از جمله فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا-3، کلسیم، مس، منیزیم و آهن را شامل می‌شود.

بهترین زمان برای مصرف دانه چیا، در صبح به خصوص با معده خالی در نظر گرفته می‌شود، زیرا باعث افزایش متابولیسم و هضم هر وعده غذایی در روز می‌شود. اما این بدین معنا نیست که نتوان از آن به عنوان میان‌وعده مناسب قبل از خواب استفاده کرد، چرا بهترین زمان مصرف دانه چیا، قبل از خواب هم عنوان می‌شود. مصرف دانه چیا قبل از خواب می‌تواند به کنترل گرسنگی کمک کرده و از افزایش وزن در طول شب، جلوگیری به عمل آورد.

پنیر کاتیج

پنیر کاتیج به دلیل داشتن پروتئین بالا و سطوح پایین کربوهیدرات، یک گزینه عالی برای لاغر شدن قبل از خواب است. از آنجایی‌که پنیر کاتیج سرشار از پروتئین است، مصرف آن قبل از خواب می‌تواند به ریکاوری عضلات کمک کرده و در نتیجه، فرآیند بازسازی و تقویت عضلات را تسریع بخشد. به علاوه سطوح کم کربوهیدرات در این نوع پنیر، از افزایش سطح گلوکز خون و به دنبال آن افزایش وزن جلوگیری به عمل می‌آورد. از این رو، مصرف پنیر کاتیج به عنوان یک میان‌وعده مناسب قبل از خواب، می‌تواند در کنترل وزن و بهبود ترکیب بدنی تاثیرگذار باشد.

دمنوش‌های لاغری

یکی دیگر از بهترین راهکارهایی که در کاهش وزن و بالا بردن متابولیسم بدن در زمان خواب موثر است، مصرف دمنوش‌های چربی‌سوز است. از بهترین دمنوش‌هایی که برای لاغری مفید هستند و می‌توان از آنها برای چربی‌سوزی و داشتن خوابی بهتر در طول شب استفاده کرد، دمنوش‌هایی نظیر چای سبز، دمنوش عسل، زنجبیل و پودر دارچین؛ دمنوش سیب و دارچین و دمنوش سرکه سیب و لیموترش هستند.

بادام

یکی دیگر از گزینه‌های سالم و مغذی، به عنوان میان‌وعده مناسب برای لاغری قبل از خواب، بادام است. این دانه مغذی با داشتن مقدار قابل‌توجهی فیبر و پروتئین، دارای چربی‌های سالمی است که به کنترل اشتها و احساس سیری کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید از مصرف یک مشت کوچک بادام، به عنوان یک میان وعده رضایت‌بخش و مغذی قبل از خواب، برای کاهش وزن و جلوگیری از گرسنگی در طول شب لذت ببرید.

شیک پروتئین کازئین

بدون شک، یکی از بهترین نوشیدنی‌های کاهش وزن قبل از خواب، شیک‌های پروتئینی کازئین هستند. این نوشیدنی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در طول خواب عضله بسازید. زمانی که بدن ما در حالت ریکاوری است، مصرف یک شیک پروتئینی قبل از خواب، می‌تواند به بدن کمک کند تا پروتئین‌ها را بهبود بخشد و به جای ذخیره چربی، توده عضلانی بدون چربی بسازد.

شیک پروتئینی کازئین، یک نوع شیک پروتئینی است که حاوی پروتئین کازئین است، که یکی از دو نوع پروتئین موجود در شیر است. پروتئین کازئین به طور طبیعی باعث ایجاد حالت سیری بلند‌مدت می‌شود. این ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای مصرف قبل از خواب تبدیل می‌کند. همچنین، پروتئین کازئین به طور طبیعی و به آهستگی هضم می‌شود که به تولید پروتئین در طول شب کمک کرده و از تخریب عضله‌ها جلوگیری می‌کند. این شیک‌ها معمولا با شیر یا آب مخلوط و مصرف می‌شوند و می‌توانند برای افزایش مزه، حاوی مواد غذایی دیگری مانند میوه یا مواد افزودنی بیشتری باشند.

دمنوش بابونه

مصرف دمنوش بابونه قبل از خواب می‌تواند به افراد کمک کند تا آرام شده، اضطراب خود را کاهش داده و در نتیجه خواب بهتری را تجربه کنند. کیفیت خواب بهتر برای کاهش وزن مهم است، زیرا باعث آرامش بدن شده و هورمون‌های اشتها را تنظیم می‌کند. لذا مصرف یک فنجان چای گرم بابونه قبل از خواب، برای لاغری و به آرامش رسیدن بدن جهت خوابی آرام و مفید است.

نتیجه‌گیری

گنجاندن تغذیه شبانه در رژیم کاهش وزن شما می‌تواند یک تغییر کلیدی برای لاغر شدن قبل از خواب باشد. می‌توانید با خوردن غذاهایی مانند ماست یونانی، پنیر کوتاژ، بادام، دانه چیا، شیک‌های پروتئینی و انواع دمنوش‌ها، به اهداف کاهش وزن خود کمک کرده و خواب بهتری را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که به یک برنامه غذایی ثابت پایبند باشید، میزان مصرف غذا را کنترل کنید و میان‌وعده‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید. با استفاده از این تکنیک‌ها، می‌توانید خوردن در شب را به یک ابزار موثر، در تلاش برای کاهش وزن خود تبدیل کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار