گوناگون

مزایا و معایب سورن پلاس ار نظر کاربران؛ سورن پلاس بخریم یا نه؟

مزایا و معایب سورن پلاس ار نظر کاربران؛ سورن پلاس بخریم یا نه؟

آشنایی با برخی از ایرادهای شایع سورن پلاس می‌تواند به افراد برای انتخاب این خودرو به جهت رفع نیازهای خانواده کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.

پارسینه: معایب سورن پلاس نسبت به نمونه‌های دیگر سمند کمتر است، زیرا این خودرو فیس لیفتی از سمند با ظاهری مدرن‌تر و امکاناتی جدیدتر است که به بازار ایران عرضه شده است. اما در هر صورت، آشنایی با برخی از ایرادهای شایع سورن پلاس می‌تواند به افراد برای انتخاب این خودرو به جهت رفع نیازهای خانواده کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. در صورت تمایل به خرید اقساطی یا دریافت مشاوره برای انتخاب نمونه‌های مختلف سورن، کافیست با کارشناسان مجموعه کیان خودرو در ارتباط باشید.

images_1708281898_65d2502a6446a

بررسی معایب سورن پلاس

سمند سورن در سال ۱۳۸۵ معرفی و یک سال بعد به تولید انبوه رسید. این محصول جزء خودروهای پرطرفدار ایران خودرو بود زیرا آپشن‌های متنوعی بر روی آن قرار گرفته بود که قابلیت‌های متنوعی را برای کاربران فراهم می‌کرد. اصلی‌ترین تفاوتی که در نسخه‌های سمند سورن مشاهده می‌شد در بخش مالتی‌مدیا، دوربین عقب و رینگ آلومینیومی بود. به همین سبب فروش اقساطی سورن در تمام نسخه‌ها از استقبال خوبی برخوردار شد. برخی از ایرادات سورن پلاس موجب شد تا کاربران رضایت کافی را از این خودرو به دست نیاورند چرا که برخی از آنها بسیار شایع بود و در تمام مدل‌ها وجود داشت.

در این بخش به بررسی ایرادهای شایع سورن پلاس می‌پردازیم:

1. تنوع تیپ بدون دلیل

تنوع تیپ بدون دلیل و با تفاوت‌های جزئی و فنی مشابه موجب سردرگمی خریداران شده است.

2. ضعف سیستم ترمز

استفاده از ترمز عقب کاسه‌ای در سورن پلاس برخلاف سورن معمولی که ترمز عقب دیسکی دارد، سبب افت محسوس عملکرد ترمز شده است.

3. سیستم جلوبندی ضعیف و پردردسر

استهلاک زودهنگام و خرابی زودتر از حد انتظار سیستم جلوبندی موجب ایجاد سر و صدا و مشکلات متعدد می‌شود.

4. مشکلات مونتاژی آزاردهنده

وجود درزهای عجیب و ناهماهنگی بین قطعات بدنه و نقص فنی و درست کار نکردن برخی آپشن‌ها از مشکلات مونتاژی آزاردهنده است.

5. مصرف سوخت بالا

راندمان پایین موتور و مصرف زیاد بنزین یکی دیگر از ایرادات سورن پلاس است.

مزایا و معایب سورن پلاس

همانطور که می‌دانید، تمام خودروها در کنار مزیت‌ها، از برخی معایب هم برخوردار هستند. در برخی مدل‌ها، ایرادات موجود بیشتر به چشم می‌آید. مزایا و معایب سورن پلاس نیز موجب شده تا در نظر برخی از مصرف‌کنندگان، فروش اقساطی سورن پلاس به نسبت نمونه‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

از مهمترین مزایای سورن پلاس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اضافه شدن دو آپشن کروز کنترل و کامپیوتر سفری

  • رانندگی راحت و بی‌دردسر

  • داشتن موتور قدرتمند با عملکرد و شتاب قابل قبول

  • صندوق بار جادار مناسب برای خانواده

  • برخورداری از ایمنی مطلوب در مقایسه با سایر خودروهای ایرانی

 

images_1708281960_65d2506804cab

بررسی معایب سورن پلاس در تیپ های مختلف

انتخاب تیپ مناسب سورن پلاس به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال خودرویی با شتاب و توان بالا هستید، تیپ توربو گزینه مناسبی است. اما اگر مصرف سوخت و قیمت برای شما اهمیت دارد، تیپ‌های بنزینی با موتور xu7p یا EF7 انتخاب‌های بهتری هستند. آشنایی با مشکلات سورن پلاس در تیپ‌های مختلف می‌تواند به انتخاب نهایی شما کمک کند. در این بخش به بررسی معایب تیپ‌های مختلف سورن پلاس به طور دقیق‌تر می‌پردازیم: 

معایب سورن پلاس توربو

یکی از مهم‌ترین معایب سورن پلاس توربو، علی‌رغم راندمان بهتر موتور، مصرف بالای سوخت است.

معایب سورن پلاس دوگانه

از مهم‌ترین معایب سورن پلاس با موتور xu7p می‌توان به شتاب کم و آلایندگی بیشتر آن اشاره کرد.همچنین این موتور با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ تطابق ندارد.

معایب سورن پلاس با موتور xu7p

از مهمترین معایب سورن پلاس با موتور xu7p می‌توان به شتاب کم و آلایندگی بیشتر آن اشاره کرد زیرا این موتور با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ تطابق ندارد.

معایب سورن پلاس ef7

اغلب مالکان از نشت روغن موتور این تیپ سورن شکایت دارند و به عنوان مهم‌ترین معایب سورن پلاس ef7 توان به حساس بودن موتور به کیفیت بنزین اشاره کرد که با ورود بنزین نامرغوب به آن دچار مشکل می‌شود.

معایب سورن پلاس موتور جدید

بسیاری از معایب سورن پلاس در نسخه‌های جدیدتر برطرف شده، اما همچنان از معایب سورن پلاس موتور جدید می‌توان به دور بودن آن از استانداردهای جهانی اشاره کرد و نیاز به بهبود بیشتر دارد. 

سورن پلاس بخریم یا نه؟

تا اینجا به طور کامل مزایا و معایب سورن پلاس و تیپ‌های مختلف آن را بررسی کردیم. اما ممکن است همچنان این سوال برای بسیاری از افراد وجود داشته باشد که سورن پلاس بخریم یا نه؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، مزایای این خودرو نسبت به معایب آن بیشتر بوده و می‌تواند تا حدی رضایت شما را جلب کند. اگر بودجه کافی برای تهیه یک سدان جادار خانوادگی را ندارید، قطعاً سورن پلاس گزینه مناسبی برای شما است.

چرا سورن پلاس نخریم؟

با بررسی نظرات در مورد سورن پلاس متوجه می‌شویم که برخی از افراد رضایت کامل از این خودرو دارند و برخی دیگر از تیپ‌های مختلف آن ناراضی هستند. اما اگر بخواهیم به این سوال که چرا سورن پلاس نخریم؟ پاسخ بدهیم، باید بگوییم به چهار دلیل می توانید از خرید سورن پلاس پشیمان شوید:

1. قیمت بالا

قیمت سورن پلاس به طور قابل توجهی نسبت به نمونه‌های هم‌رده بالا است که با توجه به تغییرات جزئی در ظاهر و آپشن‌ها توجیه‌پذیر نمی‌باشد.

2. شتاب و عملکرد ضعیف

سورن پلاس هم مانند نسخه‌های دیگر سمند، شتاب ضعیف و عملکرد کندی دارد.

3. مشکلات فنی

مشکلات فنی و خرابی زود هنگام در سورن پلاس جزء گلایه‌هایی است که اغلب کاربران دارند.

4. طراحی ظاهر قدیمی

پلتفرم طراحی سورن پلاس بر اساس پژو ۴۰۵ صورت گرفته و مربوط به چندین دهه پیش است و هیچگونه جذابیتی نسبت به رقبای خود ندارد.

جمع‌بندی

معایب سورن پلاس در تمام تیپ‌های آن وجود دارد. از بارزترین آنها می‌توان به مصرف سوخت بالا، ترمز ضعیف، سیستم جلوبندی ضعیف، کیفیت پایین مواد داخلی و از همه مهمتر خدمات پس از فروش ضعیف آن اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سورن پلاس به طور کامل معایب و مزایای آن را بررسی کنید و با رانندگی با این خودرو از تناسب آن با نیازها و سلیقه خود مطمئن شوید. سپس با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید تا مناسب‌ترین تیپ سورن پلاس را به شما معرفی کنند.

سوالات متداول

آیا سورن پلاس ارزش خرید دارد؟

پاسخ این سوال بسته به نیاز و اولویت شما مشخص می‌شود، اگر به دنبال خودرویی جادار با موتور قدرتمند هستید، سورن پلاس گزینه قابل قبولی است. اما اگر به دنبال خودرویی با مصرف سوخت پایین، کیفیت بالا و طراحی به روز هستید، گزینه‌های بهتری وجود دارد.

بهترین تیپ سورن پلاس کدام است؟

انتخاب بهترین تیپ سورن پلاس به نیازها و بودجه شما بستگی دارد، در هر کدام از تیپ‌ها، آپشن‌ها و امکانات رفاهی خوبی قرار گرفته است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار