گوناگون

تصمیم لبنان برای شکایت از رژیم صهیونیستی

تصمیم لبنان برای شکایت از رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه و مهاجرین لبنان به نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نیویورک دستور داد تا شکایتی فوری به شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی ارائه کند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه و مهاجرین لبنان به نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نیویورک دستور داد تا شکایتی فوری به شورای امنیت سازمان ملل از بابت حملات اشغالگران به حاکمیت لبنان از طریق ایجاد پارازیت در سیستم‌های ناوبری و ایمنی هوانوردی غیرنظامی در حریم هوایی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت، از آغاز تجاوز به غزه ارائه کند.

وزارت امور خارجه لبنان عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شکایت بر اساس پیشنهاد وزارت مشاغل عمومی و حمل و نقل و درخواست شورای وزیران در ادامه کارزار مستندسازی نقض‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی و در ادامه سلسله شکایات ثبت شده قبلی است.

براساس گزارش رای الیوم، لبنان حملات بی‌پروای اشغالگران که بدون توجه به عواقب جدی آن بر ایمنی هوانوردی غیرنظامی است و جان هزاران مسافر غیرنظامی را در هر روز به خطر می‌اندازد، محکوم کرد.

این وزارتخانه افزود حملات اشغالگران نقض آشکار قوانین و مقررات تعیین شده توسط سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) و اتجادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) و همچنین کنوانسیون بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی در شهر شیکاگو آمریکا امضا شده در سال ۱۹۴۴، علاوه بر آن حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار