گوناگون

ادعای آمریکا درباره دستیابی به چارچوب کلی توافق مبادله اسرا

ادعای آمریکا درباره دستیابی به چارچوب کلی توافق مبادله اسرا

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که کشورش و مصر، قطر و تل‌آویو در مذاکرات پاریس به چارچوب کلی توافق با حماس برای مبادله اسرا و آتش‌بس احتمالی دست یافته‌اند، هر چند رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که اسرائیل، مصر، قطر و آمریکا در نشست پاریس درباره ویژگی‌های اساسی توافق مبادله اسرا بین تل آویو و حماس به تفاهم رسیده‌اند.

«جیک سالیوان» در مصاحبه با شبکه سی ان ان، شمن ابراز امیدواری برای دستیابی به توافق نهایی مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس، افزود که این توافق همچنان در حال رایزنی و بررسی است و باید مذاکرات غیرمستقیم قطر و مصر با حماس نیز انجام شود.

این مقام ارشد آمریکا در رابطه با تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح هم تأکید کرد که جو بایدن هنوز طرح و برنامه اسرائیل را در مورد عملیات رفح دریافت نکرده است.

سالیوان در این خصوص گفت: ما معتقدیم که عملیات رفح نباید بدون برنامه برای حفاظت از غیرنظامیان انجام شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: امروز با همتایان اسرائیلی خود در مورد نیت آنها درباره رفح صحبت خواهم کرد.

وی تأکید کرد که موضع واشنگتن این است که راه حل دو دولتی بهترین راه برای تضمین امنیت اسرائیل است.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی است که یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که ابراز خوش‌بینی درباره اینکه به زودی توافق بر سر مبادله اسرا به نتیجه خواهد رسید، واقعیت را منعکس نمی‌کند.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار