گوناگون

ماجرای عجیب فرار خلبان روسی با هلیکوپتر میل Mi-۸AMTSh به اوکراین!+ عکس

ماجرای عجیب فرار خلبان روسی با هلیکوپتر میل Mi-8AMTSh به اوکراین!+ عکس

جسد خلبان روسی که با هلیکوپتر میل Mi-8AMTSh به اوکراین فرار کرده بود در اسپانیا پیدا شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از جنگاوران؛ چند هفته پیش یک هلیکوپتر میل Mi-8AMTSh روسی در یک پایگاه هوایی متعلق به اوکراینی‌ها در استان مرزی خارکیف فرود آمد.

کانال فایتربامبر متعلق به یک خلبان نیروی هوایی روسیه در ابتدا نوشت که به دلیل بروز نقص فنی در سیستم ناوبری، هلیکوپتر گمراه شد و در پایگاه اوکراینی‌ها نشست.

پس از متوجه شدن اشتباه و تلاش برای برخاست مجدد، هدف آتش اوکراینی‌ها قرار گرفته که در پی آن مهندس پرواز کشته و فرمانده زخمی می‌شود. منابع اوکراینی می‌گویند که اطلاعات اوکراین 6 ماه زمان صرف متقاعد کردن خلبان روسی کرده بود تا به آن‌ها پناهنده شود. همچنین مدعی شدند هلیکوپتر حامل قطعات جنگنده‌های سوخوی فلنکر بود.

علاوه بر این افزودند که خانواده خلبان پیش‌تر توسط نفوذی‌های اوکراینی به اوکراین منتقل شدند. مابقی خدمه که از قصد خلبان اطلاعی نداشتند، هنگام درگیری با نیروهای اوکراینی مستقر در پایگاه کشته شدند.

ماجرای عجیب فرار خلبان روسی با هلیکوپتر میل Mi-8AMTSh به اوکراین!+ عکس

کانال روسی فایتربامبر نیز خارج شدن خانواده خلبان روس توسط اوکراینی‌ها را تایید کرد. روی هلیکوپتر آثار گلوله و نشت روغن هیدرولیک مشخص است. به نظر اوکراینی‌ها بخش پروانه را هدف قرار داده تا خدمه نتوانند خلبان را وادار به برخاست کنند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار