گوناگون

خط و نشان جدید آذربایجان برای ارمنستان

خط و نشان جدید آذربایجان برای ارمنستان

باکو امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ایروان باید مواردی مربوط به اسناد دولتی از جمله قانون اساسی را که شامل ادعاهای ارضی بر حق حاکمیت و یکپارچگی قلمروی جمهوری آذربایجان می‌شود، از قوانین خود حذف کند.

پارسینه: سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد، گفته‌های نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نشست با جامعه ارامنه در مونیخ که روز یکشنبه انجام شد، تاسف برانگیز است «چون این صحبت‌ها باعث انحراف جامعه بین‌الملل می‌شود.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به سوالی از سوی رسانه‌های محلی درباره گفته‌های پاشینیان که مدعی شده بود جامعه بین‌الملل از حق قره‌باغ در تعیین حق سرنوشت خود حمایت نمی‌کند، افزود: این گفته‌ها تنها باعث انحراف جامعه جهانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که ادعاهای ارضی ارمنستان همچنان ادامه دارد. ضرورت دارد که ادعاهای ارضی از قانون اساسی ارمنستان که علیه یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است، حذف شود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، اظهارات پاشینیان «اهمیت فشار بین‌المللی را برای دلسرد کردن ارمنستان از پیگیری موضع علیه قوانین بین‌المللی نشان می‌دهد.»

وی افزود: ادعاهای پاشینیان که باکو بیانیه سه جانبه بین جمهوری آذربایجان، ایروان و مسکو را نقض کرده، بی پایه و اساس است. ارمنستان هنوز نیروهایش را از قلمروی ما خارج یا ارتباطاتی را در منطقه برقرار نکرده که این برخلاف الزامات و تعهدات مطرح شده در این بیانیه سه جانبه است.

این دیپلمات جمهوری آذربایجان همچنین گفت: ارمنستان باید بداند که تنها راه برای تضمین ثبات و صلح در منطقه ایجاد روابط مثبت با کشورهای همسایه بر اساس به رسمیت شناختن و پایبندی به حاکمیت و تمامیت ارضی و همچنین مشارکت مستقیم در گفت‌وگوی سازنده با باکو برای برقراری صلح است.

روابط بین دو کشور از ۱۹۹۱ پر تنش است زمانیکه ارتش ارمنستان قره باغ را اشغال کرد که منطقه‌ای به رسمیت شناخته از سوی جامعه جهانی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار