گوناگون

واکنش حماس به شهادت فرمانده «کتائب حزب‌الله» در حمله آمریکا

واکنش حماس به شهادت فرمانده «کتائب حزب‌الله» در حمله آمریکا

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی به حمله تجاوزکارانه جدید آمریکا به عراق و به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، جنبش‌ حماس در واکنش به شهادت «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق در حمله تروریستی آمریکا بیانیه‌ای صادر و این اقدام را قویا محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این جنبش اعلام کرد جز با نابودی رژیم صهیونیستی و خاتمه بخشیدن به اشغالگری صلح و ثبات در منطقه برقرار نمی‌شود. حماس در بیانیه خود آورده است: «ما تجاوز وحشیانه شامگاه چهارشنبه (آمریکا) که بغداد، پایتخت عراق را هدف قرار داد را به شدت محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است، تجاوز به عراق به‌مثابه نقض حاکمیت و امنیت این کشور تلقی می‌شود و در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و پروژه‌های توسعه‌طلبانه آن است. این جنبش ضمن اعلام تسلیت به دولت و مردم عراق، تاکید کرد: «دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا مسئول تشدید تنش در منطقه است.»

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دولت آمریکا با رویکرد خصمانه خود علیه عراق به دنبال شعله‌ور کردن درگیری در منطقه، حفاظت و حمایت از رژیم صهیونیستی و حمایت از جنگ این رژیم علیه ملت فلسطین است.

پیشتر منابع عراقی اعلام کرده بودند که در جریان حمله به یک خودرو در شرق بغداد «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق به شهادت رسید.

منابع عراقی گزارش کردند، شهید ابوباقر الساعدی، مسئول حملات راکتی و ارکان العلیاوی، مسئول اطلاعات کتائب حزب‌الله عراق به پایگاه‌های آمریکا بود.

یک مقام آمریکایی هم تایید کرد که نیروهای آمریکایی شامگاه چهارشنبه در عراق حملاتی را انجام دادند. شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش کرد: «آمریکا علیه یکی از رهبران ارشد کتائب حزب‌الله عراق حمله پهپادی انجام داد.»

خبرنگار الجزیره در بغداد نیز گزارش کرد ورودی‌های منطقه الخضراء عراق (منطقه سبز) بسته شدند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار