گوناگون

پوتین برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثبت نام کرد

 پوتین برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثبت نام کرد

کمیسیون مرکزی انتخابات، ولادیمیر پوتین را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در انتخابات مارس ۲۰۲۴ ثبت نام کرد.

پارسینه: در بیانیه‌ای که در جلسه کمیسیون مرکزی انتخابات به تصویب رسید، آمده است: نامزدی ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین ، متولد ۱۹۵۲، برای پست ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ ساعت ۱۱:۲۳ صبح به وقت مسکو به ثبت رسید. پوتین ۷۱ ساله به عنوان یک فرد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

 کمیسیون مرکزی انتخابات پس از بررسی ۳۱۵۰۰۰ امضای جمع آوری شده توسط کمپین انتخاباتی وی از ۸۹ منطقه روسیه، حضور پوتین را به طور رسمی در این رقابت پذیرفت. قانون انتخابات روسیه، نامزدهای مستقل را ملزم می‌کند که حداقل ۳۰۰۰۰۰ امضا برای حضور در برگه رای ارائه دهند.

شورای فدراسیون، انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه را برای ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کرده است.

رای گیری سه روز به طول خواهد انجامید: ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مارس ۲۰۲۴ میلادی.

بر اساس گزارش ای بی سی، کمیسیون انتخابات قبلاً سه نامزد دیگر را تأیید کرده است که توسط احزاب نماینده در پارلمان نامزد شده بودند و نیازی به جمع‌آوری امضا نداشتند: نیکلای خاریتونوف از حزب کمونیست، لئونید اسلوتسکی از حزب ملی‌گرا لیبرال دموکرات و ولادیسلاو داوانکوف از حزب مردم جدید. هر سه حزب عمدتاً از سیاست‌های کرملین حمایت کرده‌اند.

خاریتونوف در سال ۲۰۰۴ به مصاف پوتین رفت و در رده دوم قرار گرفت. بوریس نادژدین، یک سیاستمدار لیبرال ۶۰ ساله که به عنوان قانونگذار محلی در شهری نزدیک مسکو خدمت می‌کند، نیز به دنبال کاندیداتوری است. 

انتظار می‌رود کمیسیون مرکزی انتخابات اواخر این هفته اوراق نادژدین را بررسی کند تا در مورد ثبت نام او برای رقابت تصمیم گیری کند. بر اساس اصلاحات قانون اساسی که پوتین طراحی کرد، واجد شرایط برای دو دوره شش ساله دیگر است که به طور بالقوه به او اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار