گوناگون

پاسخ تند روسیه به حمله اوکراین به دونتسک

پاسخ تند روسیه به حمله اوکراین به دونتسک

وزارت امور خارجه روسیه حمله اوکراین به منطقه‌ای در دونتسک را محکوم کرد که به گفته مقامات محلی به جان باختن غیرنظامیان منجر شده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا؛ وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که قویا، حملات مرگ‌بار اوکراین علیه دونتسک را که صبح یکشنبه انجام شد، محکوم کرده و از دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی نیز خواست که آن را محکوم کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد «دنیس پوشیلین» رئیس‌ جمهوری خودخوانده خلق دونتسک گفت که در گلوله‌باران یک بازار در منطقه کروفسکی دونتسک، حداقل ۲۵ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر نیز، از جمله دو کودک مجروح شده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: روسیه، قویا، این حمله خیانت‌بار علیه جمعیت غیرنظامیان را محکوم می‌کند. تمایل بی‌وقفه غرب برای تحمیل «شکستی راهبردی» علیه روسیه از طریق دست‌نشانده‌های اوکراینی که مایل است نسنجیده و بدون محدودیت از آن‌ها حمایت کند، در حال سوق دادن رژیم کی‌یف به سمت اقدامات بی‌ملاحظه بیشتر، از جمله اقدامات تروریستی، نقض گسترده قوانین بین‌المللی حقوق بشر و جنایت جنگی است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین این گلوله‌باران از سوی کی‌یف را «یک اقدام تروریستی وحشیانه علیه جمعیت غیرنظامیان روسیه» توصیف کرده و افزود که چنین اقداماتی بیانگر فقدان اراده سیاسی کی‌‎یف برای «صلح و حل‌وفصل دیپلماتیک این مناقشه» است.

در این بیانیه همچنین مطرح شد: روسیه از تمامی دولت‌های مسئول و نهادهای بین‌المللی مربوطه می‌خواهد این حمله تروریستی بی‌رحمانه را، قویا،‌ محکوم کنند.»

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار