گوناگون

موساد: حماس قصد حمله به سفارت اسرائیل در سوئد را دارد

موساد: حماس قصد حمله به سفارت اسرائیل در سوئد را دارد

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند جنبش حماس با تشکیل شبکه‌ای قصد انجام حملات در کشورهای اروپایی از جمله در سفارت این رژیم در سوئد را دارد.

به گزارش ایسنا، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در بیانیه‌ای که توسط دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم منتشر شد، ادعا کرده است: حماس اقداماتی را جهت گسترش فعالیت‌های خود در خارج انجام داده تا حملاتی را در سراسر جهان انجام دهد.

طبق گزارش راشا تودی، این بیانیه در ادامه ادعای خود افزود: حماس قصد دارد سفارت اسرائیل در سوئد را هدف قرار دهد و به دنبال خرید پهپادهایی است.

این بیانیه‌ درحالی منتشر شده که مقامات صهیونیستی در ماه گذشته میلادی مدعی شدند که هفت نفر به ظن «انجام اقداماتی علیه مکان‌های یهودی» در آلمان، دانمارک و هلند دستگیر شده‌اند.

مقامات صهیونیستی ادعا می‌کنند که این چند نفر دستگیر شده در اروپا بخشی از «شبکه هماهنگ‌شده حماس از سوی لبنان» بوده‌اند.

جنگ غزه وارد صدمین روز خود شده است؛ جنگی که همچنان با تداوم جنایت‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی به مرگبارترین درگیری میان فلسطین و تل‌آویو از زمان تاسیس این رژیم در سال ۱۹۴۸ بدل شده و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف درگیری‌ها مشاهده نمی‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه حتی دیوان بین‌المللی دادگستری مانع از جنگ این رژیم علیه غزه نخواهد شد، گفت هنوز در مورد محور فیلادلفیا مرز میان غزه و مصر تصمیمی گرفته نشده است.

به موجب یکی از بندهای پیمان کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم اشغالگر امضا شد، محور فیلادلفیا یک منطقه حائل در طول مرز به شمار می‌آید. تا قبل از عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از غزه در سال ۲۰۰۵، محور فیلادلفیا تحت کنترل رژیم اشغالگر بود.

 

تا قبل از توافق فیلادلفیا میان مصر و رژیم اشغالگر، حمل سلاح در محور فیلادلفیا ممنوع بود اما پس از توافق فیلادلفیا که پس از مذاکراتی ۱۸ ماهه در سپتامبر ۲۰۰۵ حاصل شد، به نیروهای مصری اجازه داده شد که با سلاح‌های سبک در این منطقه مستقر شوند.

در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه، آفریقای جنوبی علیه این رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد و اولین جلسه محاکمه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در هلند برگزار شد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار