گوناگون

«شی جین‌پینگ» در پاسخ به پیام تبریک «پوتین»:

توسعه روابط پکن- مسکو در خدمت منافع اساسی دو کشور است

توسعه روابط پکن- مسکو در خدمت منافع اساسی دو کشور است

رییس جمهور چین امروز در پاسخ به پیام تبریک «ولادیمیر پوتین» به مناسبت سال نوی میلادی گفت: توسعه روابط پکن- مسکو در خدمت منافع اساسی دو کشور است.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین امروز یکشنبه در پاسخ به پیام تبریک «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه به مناسبت سال نوی میلادی از توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور سخن گفت.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «شی جین پینگ» در پیام تبریک سال نوی میلادی به «ولادیمیر پوتین» گفت:توسعه روابط چین و روسیه در ۷۵ سال گذشته نشان داد که تحکیم و توسعه مستمر روابط دوجانبه در خدمت منافع اساسی دو کشور است.

رییس جمهور چین در ادامه این پیام به تداوم روابط مستحکم دوجانبه بین پکن و مسکو نیز اشاره کرد.

این در حالیست که دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) دیروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کریسمس و فرارسیدن سال ۲۰۲۴ میلادی را به سران کشورها و دولت های خارجی تبریک گفت.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده بود: پوتین به شی جین پینگ (رییس جمهور چین) تبریک گفت و بر پویایی بالای همکاری های اقتصادی بین روسیه و پکن تاکید کرد.

از سوی دیگر، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در ماه ها یپیش در دیدار با شی‌جین پینگ، رییس جمهور چین در حاشیه نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در سان‌فرانسیسکو، از همکاری نظامی چین و روسیه در نزدیکی ژاپن ابراز نگرانی کرده بود.

جین‌پینگ همچنین از ژاپن خواست تا چه در داخل و چه خارج از این کشور، نگرانی‌های مشروع پکن را جدی بگیرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار