گوناگون

برای ادقام بیمه ها دخالت نمی کنیم

پارسینه: رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برخی شرکت‌های بیمه توجهی به ارزیابی دقیق خسارت ندارند، گفت: برخی خسارت‌ها به دلیل سوانح ساختگی پرداخت می‌شود.


پارسینه : غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی شرکت‌های بیمه توجهی به ارزیابی دقیق خسارت ندارند، گفت: برخی خسارت‌ها به دلیل سوانح ساختگی پرداخت می‌شود.
با بررسی اولیه انجام شده در بیمه مرکزی ٢٠درصد از خسارت‌های پرداختی صحیح نیست و سوانح آن‌ها شاید ساختگی باشد و شرکت‌های بیمه کنترل لازم را ندارند و ما می‌خواهیم این نرخ خسارت را کاهش دهیم. البته در برخی کشور‌ها نیز پرداخت خسارت گا‌ها با سوانح ساختگی پرداخت می‌شود.
وی افزود: با توجه به در نظر گرفتن ویژگی‌های راننده قصد داریم بیمه نامه راننده محور را اجرایی کنیم تا بتوانیم نرخ‌های پرداختی بدون پشتوانه را کاهش دهیم.
سلیمانی با بیان اینکه برای ادغام بیمه‌ها نمی‌توانیم دخالت کنیم، گفت: سهامداران باید تصمیم بگیرند و ما مشورت می‌دهیم
سلیمانی با بیان اینکه برای کاهش میزان تصادفات و خسارت‌های غیرمستند، راننده محور کردن بیمه شخص ثالث است؛ گفت: این در حالی است که بررسی عمیق باید روی این حوزه انجام شود؛ البته صدور بیمه نامه برای خودرو‌هایی که برای آن‌ها بیمه نامه صادر می‌شود باید با در نظر گرفتن خطا‌های راننده باشد؛ چراکه برای ما ویژگی‌های فرد راننده نیز مهم است. برخی افراد منجر به تصادف برای بقیه می‌شوند و بنابراین باید خطا‌های او را هم لحاظ کرد.
وی با بیان اینکه اگر راننده‌ای خوب رانندگی کند، تا ٧٠ درصد هم می‌تواند تخفیف بگیرد، گفت: شاخصه خود راننده هم مهم است.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت بیمه ایران برنامه مدونی برای اصلاح صورت‌های مالی خود دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت به دلیل گستردگی بیمه نامه‌های شخص ثالث ممکن است تخلفاتی مشاهده شود.
وی اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی و عملیاتی برای شرکت‌های بیمه داریم و برای رفع مشکلات مالی شرکت‌ها کمیته ویژه رسیدگی داریم که به آن‌ها مهلت می‌دهد که سطح توانگری را بالا ببرند.
سلیمانی در خصوص فروش غیرقانونی بیمه شخص ثالث و اقدام به فروش بدون مجوز از سوی برخی شرکت‌ها گفت: فرصت کوتاهی دادیم تا اصلاحات لازم صورت گیرد.
وی اظهار داشت: آخر سال، هم نرخ حق بیمه در بخش شخص ثالث مشخص خواهد شد و هم دیه‌ای که اواخر اسفندماه اعلام می‌شود، ولی ما تا اخر اسفند شورای عالی بیمه را تشکیل خواهیم داد و نرخ شخص ثالث و افزایش آن را اعلام خواهیم کرد.
به گفته وی، بیمه شخص ثالث در شرکت‌های بیمه زیان ده است.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه مرکزی تعرفه را فقط برای بیمه شخص ثالث اعلام می‌کند و تنها اگر بخواهند بیمه اتکایی انجام دهند، ما نرخ پیشنهادی را بررسی می‌کنیم.
سلیمانی گفت: افزایش نرخ دیه باید از سوی قوه قضاییه تعیین شود و بعد از آن تغییر نرخ شخص ثالث انجام می‌شود.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر استارت آپ‌ها به کمک شرکت‌های بیمه نیایند، شرکت‌های بیمه زیان خواهند دید، گفت:اکنون خدمت بیمه‌ای اگر نتواند ارتباط کامل با بیمه گذار داشته باشد، نمی‌تواند موثر باشد، این در حالی است که شرکت‌هایی که هنوز از این خدمات نو استفاده نکرده اند، باید به این سمت حرکت نمایند.
سلیمانی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی است، گفت: شرکت‌های خصوصی را نیز در کنار شرکت‌های دولتی حمایت می‌کنیم.
وی اظهار داشت: بیمه‌های اتکایی از ۱۳ کشور دنیا را داریم و فقط شرکت‌های بیمه بین المللی که با امریکا مراوده دارند با ما قطع همکاری کرده اند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار