گوناگون

اعلام سقف افزایش اجاره بها ظرف ۴۸ ساعت آینده

اعلام سقف افزایش اجاره بها ظرف ۴۸ ساعت آینده

وزیر راه وشهرسازی از افتتاح حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در هفته جاری در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن برای نظارت و دخالت در بازار مسکن ابلاغ و به شورای مسکن استان‌ها این اختیار اعطا شده که میزان سقف اجاره بها را طی ۴۸ ساعت آینده و مطابق قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور اسال کنند.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در یک برنامه تلویزیونی گفت:‌ حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی هفته جاری در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان، به بهره برداری می‌رسد و به متقاضیان و مردم تقدیم می‌شود.  

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مطرح شد، تولید مسکن در حوزه بافت فرسوده است. در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در حوزه بافت فرسوده شکسته و بیش از ۹۲ هزار پروانه در بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲ صادر شد و میزان صدور پروانه در بافت فرسوده در دولت سیزدهم را به بیش از ۲۷۷ هزار رسید.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که بسیار مهم است، قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن است که در روزهای گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستورکار دولت قرار دارد و به شورای مسکن استان‌ها این اختیار اعطا شده که میزان سقف اجاره بها را طی ۴۸ ساعت آینده و مطابق قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور اسال کنند تا طی یک هفته پاسخ مربوطه به استان‌ها ابلاغ شود تا بتوانند یک نظارت و دخالت منظم و قانونی را در بازار مسکن شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار