گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 پیش بینی بورس امروز 3 اردیبهشت 1403

سال گذشته و در پی بخشنامه هیئت دولت و انتشار با تأخیر آن بازار سقوط کرد و از مرز 2 میلیون و 300 هزار واحد پایین رفت. حال به نظر می‌رسد پس از 11 ماه بورس می‌تواند از بحران اردیبهشت 1402 فاصله بگیرد. با این حال سهامداران یک سال را از دست داده‌اند.

به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص به صعود ادامه داد. شاخص کل 27 هزار و 148 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 445 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  289 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 2 هزار و 238 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس کاشی سعدی (کسعدی)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک) نمادهای سبزپوش بازار بودند که بیشترین رشد را داشتند. در فرابورس نیز شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی فارس)، سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان) و سشرق (شرکت سیمان شرق) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت ملی شیمی کشاورز (شملی) و شرکت بیمه میهن (میهن) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 95 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 64 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 272 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 19 درصدی به 260 میلیارد تومان رسید.

دیروز اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و نمادهای فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی و شبندر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

اما روز یکشنبه سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 261 میلیارد تومان بود. دیروز نمادهای خودرو، خساپا، غگل، ارفع، تاپیکو، سصوفی، کیسون، شپدیس، شبندر و وکار بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین می‌توان گفت بازار از شوک احتمال جنگ فاصله گرفته و شاخص بورس توانست پس از 11 ماه به کانال 2.3 میلیونی برگردد. سال گذشته و در پی بخشنامه هیئت دولت و انتشار با تأخیر آن بازار سقوط کرد و از مرز 2 میلیون و 300 هزار واحد پایین رفت. حال به نظر می‌رسد پس از 11 ماه بورس می‌تواند از بحران اردیبهشت 1402 فاصله بگیرد. با این حال سهامداران یک سال را از دست داده‌اند.

اما همچنان این نگرانی وجود دارد که سیاست گذار با تصمیمی جدید به بازار سرمایه آسیب بزند. در نتیجه سیاست گذار باید تلاش کند به اعتماد سهامداران و معامله گران بیش از این آسیب نزند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار