گوناگون

کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال کدام است؟

کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال کدام است؟

در این مطلب به معرفی و بررسی صرافی‌هایی می‌پردازیم که کمترین کارمزد معاملاتی را دارند.

پارسینه: یکی از ویژگی‌ها برای مقایسه صرافی ارز دیجیتال، کارمزد معاملات است. روشن است که هر چقدر کارمزد کمتر باشد، امکان باز کردن موقعیت‌های معاملاتی با نسبت ریسک به ریوارد مطلوب بیشتر است. تأثیر به‌سزای کارمزد در هر موقعیت معاملاتی باعث شده تا معامله‌گران ارز دیجیتال همواره به دنبال کمترین کارمزد در بین صرافی‌های ارز دیجیتال باشند. در این مطلب به معرفی و بررسی صرافی‌هایی می‌پردازیم که کمترین کارمزد معاملاتی را دارند.

 

اهمیت کارمزد معاملات در صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال از طریق دریافت کارمزد از معامله‌گران به فعالیت خود ادامه می‌دهند. هر صرافی بر اساس میزان ارزش معاملات، هزینه‌های زیرساخت و دلایل دیگر، برنامه متفاوتی برای مقدار کارمزد معامله دارد.

پس واضح است که مقایسه میزان کارمزد معاملات یکی از راه‌های رسیدن به بهترین گزینه در میان صرافی‌های ارز دیجیتال است. اما صرافا کارمزد کم برای انتخاب یک صرافی ملاک نیست!

جدای از اثرگذاری مقدار کارمزد در سودآوری نهایی معاملات شما و همچنین امکان باز کردن موقعیت‌های معاملاتی بیشتر، برخورداری از یک برنامه کاهش کارمزد بر اساس رتبهبندی کاربران، از دیگر ویژگی‌های مطلوب یک صرافی ارز دیجیتال است. به عبارتی، برخی صرافی‌ها برای کاربران فعال تخفیف در کارمزد در نظر می‌گیرند و آن را از طریق کاهش درصد کارمزد معاملات به آن‌ها ارائه می‌کنند.

انواع کارمزد در صرافی‌های ارز دیجیتال

کارمزد در دنیای ارز دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: کارمزد معاملات و کارمزد برداشت و واریز. کارمزد معاملات به صرافی مرتبط است و هر صرافی با صرافی دیگر متفاوت است. اما کارمزد برداشت یا انتقال ارز دیجیتال موضوع دیگری است. برخی از کارگزاری‌ها برای واریز یا برداشت کارمزد دریافت می‌کنند. اما کارمزد انتقال ارز دیجیتال وابسته به شبکه‌ی انتخابی شماست. برای مثال، انتقال ارز دیجیتال از طریق شبکه اتریوم، کارمزد بالایی دارد اما انتقال از طریق شبکه TRC20 کارمزدی ثابت و برابر با یک تتر دارد.

معرفی کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال

توجه کنید که اغلب صرافی‌ها از کارمزد پلکانی استفاده می‌کنند. این یعنی صرافی با تعریف سطوح کاربری مختلف، کارمزد هر دسته از کاربران را متفاوت از دسته دیگر محاسبه می‌کند. این سطوح کاربری در بیشتر مواقع بر اساس ارزش معاملات ماهانه کاربر است. در جدول زیر، لیستی از کم کارمزدترین صرافی‌های ارز دیجیتال آماده کرده‌ایم. دقت کنید که کارمزد هر صرافی در یک بازه تعریف شده است که حداقل کارمزد دریافتی (برای کاربری با گردش معاملات ماهانه بالا) و حداکثر کارمزد دریافتی (برای کاربری با حداقل گردش معاملات ماهانه) ذکر شده است.

نام صرافی

بازه کارمزد (به درصد)

بیت۲۴

۰.۱ تا ۰.۲

اکسکوینو

۰.۲

رمزینکس

۰.۰۷ تا ۰.۲۵

اوکی اکسچنج

۰.۲

همتاپی

۰.۲ تا ۰.۳۵

نوبیتکس

۰.۲ تا ۰.۳۵

رمزینکس

۰.۳

بیت‌پین

۰.۳۲

اکسیر

۰.۰۹ تا ۰.۳۵

والکس

۰.۲ تا ۰.۴

تبدیل

۰.۱۸ تا ۰.۴

صرافی‌ها در این لیست بر اساس حداکثر کارمزد دریافتی مرتب شده‌اند. توجه کنید که حداقل کارمزد دریافتی ذکر شده برای هر صرافی، معمولاً به گردش معاملات بسیار زیادی نیاز دارد. برای مقایسه می‌توانید همین حداکثر کارمزد را با اندکی کاهش در نظر بگیرید.

کارمزد صفر برای خرید و فروش مستقیم  

برخی از صرافی‌ها هستند که برای خرید یا فروش مستقیم، کارمزد دریافت نمی‌کنند. برای مثال، صرافی تبدیل برای قسمت خرید مستقیم کارمزد صفر دارد و صرافی اوکی اکسچنج در قسمت فروش مستقیم کارمزد صفر درصد دارد. جالب است بدانید که تنها صرافی که هم در قسمت خرید مستقیم و هم در قسمت فروش مستقیم کارمزد صفر دارد، صرافی همتاپی است.

صرافی‌هایی با کارمزد ثابت

برخی از صرافی‌ها مثل رمزینکس، بیت‌پین و اوکی اکسچنج، مقدار کارمزد ثابتی دریافت می‌کنند که این موارد به صورت یک عدد کارمزد ثابت در جدول ذکر شده‌اند. به عبارتی این صرافی‌ها برنامه‌ای برای سطح‌بندی کاربران و کاهش پلکانی کارمزد ندارند. افرادی که گردش معاملات ماهانه بالایی دارند، ترجیح می‌دهند تا به صورت پلکانی از میزان کارمزد آن‌ها کاسته شود.

بهترین صرافی‌ها از نظر کارمزد

صرافی‌های همتاپی، بیت۲۴، اکسکوینو و اوکی اکسچنج کمترین مقدار کارمزد دریافتی را دارند. این صرافی‌ها حداکثر ۰.۲ درصد کارمزد دریافت می‌کنند. البته خرید و فروش مستقیم در همتاپی کارمزد ندارد. 

گران‌ترین کارمزد صرافی‌ها

صرافی‌های والکس و تبدیل با حداکثر کارمزد ۰.۴ از گران‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. 

موارد مهم دیگری که باید در نظر بگیرید

توجه کنید که انتخاب یک صرافی به عوامل بسیار دیگری هم وابسته است و در نظر گرفتن کارمزد معاملات بدون توجه به موارد مهم دیگر، می‌تواند شما را به گزینه‌ای اشتباه برساند. در ادامه برخی از موارد مهم دیگری که باید در انتخاب صرافی در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم.

اعتبار و امنیت صرافی ارز دیجیتال

وقتی می‌خواهید سرمایه‌تان را به دست یک صرافی بسپارید، اعتبار و امنیت آن صرافی حرف اول را می‌زند. در نتیجه شما باید از امنیت کیف پول صرافی و همچنین سابقه کاری آن باخبر باشید. برخورداری از استانداردهای امنیتی و مجوزهای لازم از جمله مواردی است که باید در هر کارگزاری مورد بررسی قرار دهید.

شفافیت اطلاعات

فعالیت‌های مشکوک یک صرافی زنگ خطری برای شماست تا به سراغ آن صرافی نروید. سعی کنید با صرافی‌هایی همکاری کنید که تمام اطلاعات مربوط به معاملات را اعلام می‌کنند و اجازه می‌دهند که همه‌چیز در برابر چشمان شما قرار بگیرد. استفاده از صرافی‌هایی که عملکرد مشکوکی دارند، خطر بزرگی برای سرمایه شماست!

پشتیبانی ارزهای متنوع

اگر معامله‌گر بازار ارزهای دیجیتال هستید، تنوع ارزها یکی از ضروریت‌های فعالیت در یک صرافی است. صرافی‌هایی که ارزهای دیجیتال کمی پشتیبانی می‌کنند، دست شما را برای باز کردن معاملات جدید و استفاده از فرصت‌های متنوع این بازار می‌بندند. بنابراین در انتخاب صرافی مناسب، تعداد ارزهای مورد پشتیبانی را لحاظ کنید.

رابط کاربری مناسب برای ترید

یک صرافی ارز دیجیتال باید رابط کاربری مناسبی داشته باشد و ترجیحاً اپلیکیشن موبایل هم داشته باشد. اگر تریدر هستید، رصد بازار در یک نرم‌افزار یا وبسایت با رابط کاربری مطلوب، بسیار راحت‌تر است و همچنین در سرعت باز و بسته کردن موقعیت‌های معاملاتی مؤثر است.

جمع‌بندی

کارمزد دریافتی صرافی تنها یکی از شاخصه‌های بررسی و مقایسه صرافی‌ها با یکدیگر است. میزان کارمزد صرافی ارز دیجیتال در سودآوری نهایی معاملات شما و همچنین امکان باز کردن موقعیت‌های معاملاتی بیشتر مؤثر است. در این مطلب ضمن بررسی کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال، به معرفی طیفی از صرافی‌ها با کارمزد مناسب پرداختیم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار