گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز 15 فروردین 1403

ناظران معتقدند که ریزش بازار تعدیل کوتاه مدت است و بورس در روزهای آتی رشد خواهد کرد. برخی نیز معتقدند شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه توسط اسرائیل از عوامل خروج سرمایه و ریزش قیمت‌ها بوده است.

به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 15 هزار و 726 واحد سقوط کرد و به رقم 2 میلیون و 245 هزار و 445 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 10 هزار و 381 واحد پایین آمد و در رقم 759 هزار و 827 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 346 واحد افت کرد و به رقم 25 هزار و 633 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز ریزش 3 هزار و 416 واحدی داشت و به سطح 139 هزار و 647 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 76 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) و شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای لابسا (شرکت آبسال)، ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) و ونیرو (شرکت سرمایه گذاری نیرو) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و شرکت عطرین نخ قم (نطرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 41 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 76 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 107 درصدی به 178 میلیارد تومان رسید.

 

پیش بینی بورس امروز

در حالی که شاخص کل بورس تهران در روزهای ابتدایی سال جدید روند صعودی داشت، در دو روز معاملاتی اخیر قرمزپوش شد. 

روز شنبه شاخص ریزش اندکی داشت اما ریزش روز سه‌شنبه بیشتر بود. 

بنابراین معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات چهارشنبه می‌روند که دیروز بورس تهران وضعیت ریزشی داشت. 

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فولاد، شپنا، وبملت، شستا و فملی 15 هزار و 726 واحد معادل  0.7 درصد افت کرد.

دیروز برای دومین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 554 میلیارد تومان بود. نمادهای خودرو، خساپا، فملی، شپنا، ثفارس، شستا، ذوب، شتران، وبملت و فولاد بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

بنابراین فاکتورهای عملکردی بازار نشان از غلبه نیروهای نزولی دارند. 

اما دیروز معاملات رونق بیشتری داشت. ارزش معاملات خرد سهام 27 درصد رشد کرد و به 5 هزار و 115 میلیارد تومان بالغ شد.

ناظران معتقدند که ریزش بازار تعدیل کوتاه مدت است و بورس در روزهای آتی رشد خواهد کرد. برخی نیز معتقدند شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه توسط اسرائیل از عوامل خروج سرمایه و ریزش قیمت‌ها بوده است. در مجموع می‌توان گفت با توجه به مازاد عرضه در معاملات دیروز، احتمال ریزش بازار بیش از صعود است.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار