گوناگون

خبر غم انگیز برای متقاضیان محصولات پژو ایران خودرو

خبر غم انگیز برای متقاضیان محصولات پژو ایران خودرو

ایران خودرو به تدریج تولید و عرضه پژو را محدود و تمرکز خود را در تولید و فروش سایر محصولات خود بیشتر می کند.

پارسینه: بررسی اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس مربوط به انتهای بهمن 1402 نشان می دهد این خودروساز در تولید گروه پژو با افتی حدود 23 درصدی به نسبت مدت مشابه سال 1401 روبرو شده است. 

آن طور که اطلاعات منتشر شده حکایت می کنند آبی های جاده مخصوص تا پایان بهمن 1402 تولید حدود 251 هزار و 600 دستگاه از خودروهای حاضر در گروه پژو را نهایی کردند این در حالیست که این خودروساز در 1401 در همین بازه زمانی حول و حوش 325 هزار و 550 دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کرد.

کاهش تولید گروه پژو در بازه زمانی یاد شده روی فروش محصولات این گروه نیز اثر منفی گذشته و نمودار عرضه آن را نیز نزولی کرده است.
 

بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد ایران خودرویی ها تا پایان دومین ماه از فصل زمستان 1402 در مجموع نزدیک به 255 هزار و 280 دستگاه مدل های مختلف پژو را برای متقاضیان فاکتور کرده است. اما خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در پایان بهمن 1401 بیش از 336 هزار و 600 دستگاه انواع پژو فروختند.

کاهش تولید و فروش گروه پژو در شرایطی در سال 1402 رقم خورده که ایران خودرویی ها از خرداد سال گذشته روند نزولی تولید را به نسبت تولید 1401 آغاز کردند. به عبارت دیگر از خرداد تا یهمن 1402 تیراژ تولید گروه پژو کمتر تیراژ تولید این گروه خودرویی در 1401 بوده است.

اما این روند در فروش سینوسی بوده و از مهر 1402 افت فروش را به طور متتاوب به نسبت فروش در سال 1401 شاهد هستیم. فروش از فروردین تا شهریور 1402 به نسبت همین بازه زمانی در سال 1401روند یکسانی نداشته شاهد بودیم در برخی از ماههای 1402 تیراژ فروش به نسبت سال پیش از آن صعودی بوده است.

 

با توجه به روندهای اتفاق افتاده در تولید و فروش به نظر می رسد ایران خودرویی ها عزم خود را برای کاهش سهم گروه پژو در سبد تولید و فروش خود جزم کرده اند. دلیل اصلی این اتفاق را باید در زیان تولید این گروه خودرویی جست و جو کرد.  

البته این اتفاق در شرایطی افتاده که متوسط قیمت گروه پژو در 11 ماهه سال گذشته به نسبت سال 1401 حدود 53 درصد رشد داشته است. اما به نظر می رسد این میزان رشد هم آبی های جاده مخصوص را از زیان تولید خارج نکرده است و همچنان آنها دارند گروه پژو را زیر قیمت تمام شده برای متقاضیان فاکتور می کنند.

بنابراین مدیران ایران خودرو به فکر این افتاده اند که تولید و فروش گروه پژو را محدود کرده و تمرکز خود را روی تولید و فروش محصولاتی قرار دهند که از ناحیه تولید آنها یا زیانی را در صورت های مالی خود ثبت نمی کنند یا زیان کمتری را متحمل می شوند.

فراموش نکنیم محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه پژو طرفداران زیادی در میان متقاضیان خودرو دارد و این خبر می تواند کام مشتاقان گروه پژو را در ایام نوروز 1403 تلخ کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار