گوناگون

تقدیر تشکل‌های کشاورزی از اقدامات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

تقدیر تشکل‌های کشاورزی از اقدامات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

در بیانیه تعدادی از تشکل‌های حوزه کشاورزی که خطاب به رئیس‌جمهوری منتشر شده، از اقدامات بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تقدیر شده است.

در متن این نامه آمده است:

بسمه تعالی

جناب حجة الاسلام دکتر رئیسی، رئیس جمهور محترم

    با سلام وتحیات و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و  نوروز سال 1403؛ هماهنگونه که مستحضر می باشید؛ تهیه و تامین مواد اولیه تولید محصولات پروتئینی و کشاورزی  کشور اعم از گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر و لبنیات، گوشت قرمز و آبزیان پرورشی از ارکان خودکفایی، استقلال و امنیت غذایی می باشد.

با توجه به اینکه بخش عمده ای از این مواد از طریق واردات تامین می گردد، تنوع بخشی در محصولات و جلوگیری از انحصار در واردات مواد اولیه و نهاده های دامی تولید خوراک دام همواره بعنوان یکی از اهداف و شعار دولت ها در سالیان متمادی مورد اشاره قرار گرفته که متاسفانه هیچگاه به معنای واقعی عملیاتی نگردید.

در سال 1402 براساس شرایط اقتصادی کشور و ذخایر اندک نهاده های دامی و کشاورزی، تحریم های ظالمانه و تکانه های ناشی از تنش های منطقه ای و فرا منطقه ای در تولید غلات در دنیا، برخلاف انتظار اولیه و شرایط بسیار سخت تری که پیش بینی می گردید، به همت  مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، مقام عالی وزارت و معاونت های توسعه بازرگانی و امور تولیدات دامی و علی الخصوص قائم مقام محترم وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار که با تبحر در امر تجارت و پیگیری های ویژه منجر به تحقق شعار دولت محترم مبنی بر ایجاد فضای رقابتی و تنوع بخشی در محصولات گردیده به طوری که تامین کنندگان اصلی نهاده های دامی و کشاورزی(بدون نگاه حذفی و یا انتخابی) افزایش یافته و تنوع در تامین محصولات و همچنین کشورهای تامین کننده رشد چشمگیر داشته و در حال حاضر نیز حجم قابل توجهی از نهاده ها در ایام پایان سال فراهم شده و تولیدکنندگان با اطمینان خاطر مشغول به تولید می باشند. از طرفی رشد حدود 25 درصدی صادرات محصولات کشاورزی و حل مشکلات برخی از صادرکنندگان این بخش نوید روزهای خوب در این حوزه را میدهد.

لذا در کنار گلایه های صنفی که در امر تولید اجتناب ناپذیر می باشد، با استناد به حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق» برخورد فرض دانسته تا از زحمات مسئولین ذیربط قدردانی نماییم.

امید است مسئولین و خادمین واقعی کشور با اتکال به خداوند متعال و بهره مندی از نگاه دقیق، با شهامت و متکی بر روحیه خستگی ناپذیر خود در راستای اهداف عالیه نظام موفق و موید باشند.

با تقدیم احترام و تشکر مجدد

 

* رونوشت: جناب آقای دکتر مخبر، معاون اول محترم رئیس جمهور جهت استحضار

photo_2024-03-19_11-13-14

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار