گوناگون

آغاز فروش یک خودروی ژاپنی در سامانه یکپارچه+ قیمت و جزئیات

آغاز فروش یک خودروی ژاپنی در سامانه یکپارچه+ قیمت و جزئیات

اولین محصول برند ژاپنی هوندا در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

پارسینه: خودروی ژاپنی هوندا Vezel روی فرش قرمز سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار گرفت و چشم متقاضیان را به خود خیره کرد.

این خودروی کراس اوور جمع و جور شهر ژاپنی پیش تر با نام هوندا HR-V در بازار بین المللی حاضر بود و مدل Vezel نسل سوم هوندا HR-V دانست.

قیمت هوندا Vezel در مبادی ورودی حدود دو میلیارد و 35 میلیون تومان تخمین زده شده است اما بررسی ها نشان می دهد این خودرو با قیمت حوالی دو میلیارد و 500 میلیون تومان در دسترس متقاضیانی قرار می گیرد که در دور اول فروش محصولات تولیدی برندهای بین المللی در اسفند 1401 برای خریداری خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند.
 
قیمت بازاری این خودرو با توجه به اینکه هنوز در بازار حاضر نبود مشخص نیست اما برآوردها با توجه به فاصله قیمتی میان قیمت های سامانه و بازار خودروهای وارداتی که پیش تر در بازار حاضر شده اند نشان می دهد که این محصول برند هوندا با شرایظط فعلی می تواند قیمتش تا نزدیکی های پنج میلیارد تومان تخمین بخورد. البته این به شرط ثبات نرخ فعلی ارز و همچنین وضعیت کنونی بازار خودرو است.

هوندا Vezel در واقع نسل سوم هوندا HR-V است. این محصول جدید برند خودروساز ژاپنی اولین محصولی است که از این خودروساز در دور جدید واردات عرضه می شود.

پیش تر شاهد حضور هوندا CR-V در بازار خودروی کشور بودیم. هوندا CR-V را می توان برادر بزرگ هوندا HR-V دانست.

علاوه بر هونداد CR-V بازار ایران پیش از ممنوعیت ورود خودرو در سال 97 از هوندا آکورد نیز پذیرایی کرده بود. 

میانه مشتریان ایرانی با محصولات برندهای ژاپنی از جمله تویوتا، هوندا و نیسان همیشه خوب بوده و محصولات تولیدی این خودروسازان سهم قابل توجهی از بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده است. 

به نظر می رسد عرضه اولین محصول هوندا بعد از چندین دور که از فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامان یکپارچه خودروهای وارداتی می گذرد به نوعی به کم کاری شرکت های واردکننده مربوط باشد.

پیش بینی می شود هوندا Vezel با حضورش در سامانه یکپارچه متقاضیان را به خط کند و استقبال خوبی از اولین محصول این خودروساز ژاپنی به عمل آید.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار