گوناگون

بیشترین ذخایر طلا در این کشورهاست + اینفوگرافیک

بیشترین ذخایر طلا در این کشورهاست + اینفوگرافیک

ذخایر طلای کشورها اهمیت بسیاری دارند و در طول بحران های اقتصادی پشتیبانی برای کشورها هستند.

 

 در سال ۲۰۲۳، در بحبوحه مشکلات مالی ایالات متحده و نوسانات دلار و ادامه خطرات ژئوپلیتیکی، این فلز، بار دیگر با ثبت رکورد جدیدی در دسامبر اهمیت خود را نشان داد. اینفوگرافیک زیر، بر اساس داده های بانک های مرکزی، بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و شورای جهانی طلا، ۱۱ کشور که تا سپتامبر ۲۰۲۳، بیشترین ذخایر طلا را داشته اند را به تصویر کشیده است.

 

1-53_11zon

تقاضای طلای بانک مرکزی

بیشتر طلای جهان در مکان‌های مختلفی از جمله انبارهای بانک مرکزی، سپرده‌گذاری‌های خصوصی و دارایی‌های جواهرات ذخیره می‌شود.

کشورها به دلایل مختلف ذخایر طلا را حفظ می کنند

 

 

 

اولاً، طلا به عنوان پشتوانه مالی با ارزش پایدار و قابل اعتماد عمل می کند و به ویژه در زمان بحران های مالی، اعتماد به ثبات اقتصادی یک کشور را افزایش می دهد. علاوه بر این، برخی کشورها هنوز ذخایر طلا را برای حفظ ثبات ارز ضروری می‌دانند.

همچنین، ملموس بودن طلا، کشورها را قادر می‌سازد تا سبد کلی خود را متنوع کنند. در حال حاضر تقریباً یک پنجم کل طلای استخراج شده توسط بانک های مرکزی نگهداری می شود.

ایالات متحده بزرگترین ذخایر طلای جهان را با ۸,۱۳۳ تن ذخیره در ۱۲ بانک فدرال رزرو در سراسر این کشور دارد.

 

3-45_11zon

 

روسیه و چین – رقبای اصلی ژئوپلیتیکی ایالات متحده – بزرگترین خریداران طلا در دو دهه گذشته بوده اند. بانک خلق چین با خرید ۲۲۵ تن طلا، بزرگترین خریدار طلا در سال گذشته بود.

هفت کشور برتر از نظر ذخایر طلا نیز در میان ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان هستند.

2-49_11zon

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

  • Amir

    ارقام دروغ هست مثلاَ آمریکا بیش از بیست و دوهزار تن طلا تو فدرال رزرو سپرده کرده و این بجز دولتهای محلی شونه ا انگلستان جزو این فهرست نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار