گوناگون

جنجال ۲۰۰ میلیونی بهمن موتور؛ سیل فروش حواله های این دو خودرو در بازار!

جنجال ۲۰۰ میلیونی بهمن موتور؛ سیل فروش حواله های این دو خودرو در بازار!

بعد از ماجرای افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی دیگنیتی و فیدلیتی اتفاقی جدید در حال رخ دادن است.

پارسینه : بسیاری از افرادی که حواله خودروهای  دیگنیتی و فیدلیتی را دارند اقدام به فروش آن در بازار کرده‌اند.

قیمت حواله‌ها هم عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

حواله دیگنیتی با قیمت‌هایی بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حواله فیدلیتی هم ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

دیگنیتی۱

 

 

فیدلیتی۱

جنجال ۲۰۰ میلیونی بهمن موتور

افزایش قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومانی ۲ محصول دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور باعث ایجاد جنجال عجیبی شده است.

بهمن موتور روز گذشته اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت را وزارت صمت صادر کرده است.

در کنار این افزایش قیمت پیشنهاد تبدیل محصولات به خودروی ریسپکت نیز به خریداران داده شده است.

آنطور که به نظر می‌رسد موعد تحویل بسیاری از خریداران زمستان ۱۴۰۲ بوده است که حال دو مسیر پرداخت این میزان افزایش قیمت یا تبدیل خودرو پیش پایشان است.

اکثر خریداران نسبت به این موضوع شاکی هستند و پیش از این نیز تجمعی مقابل  وزارت صمت  در روز ۲۵ بهمن ماه انجام دادند.

خرید خودرو در ایران هر روز سخت‌تر می‌شود و خریداران باید با چالش‌های مختلف تاخیر تحویل، افزایش قیمت و حتی تبدیل محصولات دست و پنجه نرم کنند.

جزئیات اطلاعیه بهمن موتور

گروه خودروسازی بهمن به فارس اعلام کرد که تابع قوانین و بخشنامه‌های وزارت صمت و نهادهای مربوطه عمل می‌کند و هیچ تغییر قیمتی بدون مجوز نبوده است.

در این توضیحات‌ آمده است: مجوز منطقی‌سازی قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده تولید صادر شده است، از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت، همه عوامل تولید افزایش قیمت داشته‌اند که بدیهی است این حقیقت بر قیمت تمام شده تولید خودرو اثرگذار خواهد بود، در ادامه روشن است این شرکت مانند گذشته تابع قوانین و مقررات بوده و بدون مجوز از وزارت صمت افزایشی قیمتی نخواهد داشت و شرکت بهمن موتور تنها مخاطب این مجوز نخواهد بود و مرجع صادر کننده در این مجوز امکان انتشار آن را دارد.

در ادامه توضیحات بهمن موتور اعلام شده است:‌ قیمت ارز تخصیصی که ارز آزاد در نظر گرفته حداقل ۲۵ درصد افزایش داشته که این مهم به اضافه عدم صدور و تخصیص ارز از خرداد تا آذر سبب کاهش تولید شده که از این بابت شرکت های  خودروساز  با کاهش  تولید و افزایش هزینه های سربار متضرر شده اند.

طرح تبدیل اختیاری بهمن موتور!

پیامک تبدیل محصول بهمن موتور نیز به شرح زیر است:

«با سلام

متقاضی گرامی؛ ضمن تشکر از حسن انتخاب شما، با توجه به عرضه محصولات شرکت بهمن موتور در طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، خواهشمند است پس از بررسی وضعیت پیش‌ ثبت نام در سامانه فروش این شرکت به آدرس ذیل درصورتیکه در لیست اولویت بندی اعلام شده محصول فیدلیتی و دیگنیتی زمستان ۱۴۰۲، می‌باشید، امکان تبدیل اختیاری خودروی دیگنیتی و فیدلیتی به خودروی ریسپکت تیپ ۲ برای شما فراهم گردیده است لذا جهت ثبت نام می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ و یا ( تا زمان اتمام ظرفیت ) از منوی ( واریز وجه ) نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز وجه خود اقدام فرمایید.»

بهمن موتور فروش ۲ محصول خود را از ۲۳ بهمن ماه با افزایش قیمت آغاز کرد.

file

تغییرات قیمت به شرح زیر است:

فیدلیتی پرایم ۵ نفره

قیمت قبل: ۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت جدید: ۱.۳۳۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

فیدلیتی پرایم ۷ نفره

قیمت قبل: ۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت جدید: ۱.۳۳۵.۳۰۰.۰۰ تومان

فیدلیتی پرایم پنج نفره با افزایش قیمت ۲۰۸ میلیون تومانی به مبلغ ۱.۳۳۱ میلیارد و فیدلیتی پرایم ۷ نفره با افزایش قیمت ۱۸۷ میلیون تومانی به قیمت ۱.۳۳۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

نامخودرو قیمت قدیم قیمت جدید میزان افزایشقیمت
فیدلیتی پرایم ۵ نفره ۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۷ نفره ۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۳۳۵,۳۰۰,۰۰۰ ۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم ۱,۲۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ ۱,۴۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰

در روز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ طرح تبدیل خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم به ریسپکت پرایم تیپ ۲ ویژه خریداران خودرو از سامانه یکپارچه با موعد تحویل زمستان اعلام شد.

file (1)

واکنش مخاطبان روزگار خودرو به جنجال افزایش قیمت محصولات بهمن موتور

در ادامه تعدادی از پیام‌های مخاطبان روزگار خودرو به موضوع افزایش قیمت محصولات بهمن موتور و طرح تبدیل دیگنیتی و فیدلیتی آورده شده است.

«واقعا معلوم نیست کی به کیه بدبخت مصرف کننده»

«ما با هزارتا بدبختی از چند ماه پیش ماشین و طلا فروختیم تا مبلغ مورد نظر را اماده کردیم ، حالا هم علاوه بر اضافه شدن قیمت ، پیام طرح جایگزینی اختیاری ریسپکت برامون اومده ، آخه یکی بگه این چ وضعی هست»

«اگر دولت جلوی این گران‌فروشی نگیردواقعا به مردم فشار زیادی وارد می شود چرا خودروسازان بامردم با زوروقلدری رفتار میکند»

«می بینیم وتعریف می کنیم که ایاشرکت بهمن موتوربادولت همدسته یاخودش هرکاری می خوادمی کنه ماکه یکسال چشم انتظاری وجمع کردن قطره قطره پول برای واریزی وعدم برخورد دولت باگرانفروشی شرکت مارادرمضیغه قراردادن خداانشاله جوابشون رو بده»

«اینطور که معلوم میشود هیچ نهاد دولتی نظارتی بر گرانفروشی و امنیت بازار ندارد ،خودرویی که یکباره ۲۰۰ میلیون گران میشود آن هم بدون هیچ مجوز و عذری ،این در صورتی است که وزارت صمت ادعا دارد ارز را پرداخت کرده است ،حیف حیف که بخوای انتظار قول این گونه افراد بمونی»

«این کار بهمن موتور ظلم در حق مشتری بود . مردم چند ماهی بود هرچه داشتن فروختن به اندازه کافی پولشون بی اعتبار شده بود. از همه جا متضرر بودن . طلا و زمین و... فروختن پول آماده کردن . بی انصافی بود ...»

«اعتماد ملت رو جلب کنید .نه اینکه هر ساله چنین شرکت های خاطی بیشتر باعث بی اعتمادی ملت در این موقعیت حساس بین‌المللی میشوند»

«واقعا بهمن موتور دیگه تعداو تخلفاتش خیلی زیاد شده و کسی هم جلودارش نیست. یعنی این شرکت هیچ توجهی به وزارت صمت و سایر نهادهای نظارتی نداره و کاملا خودسرانه هر اقدامی دلش میخاد انجام میده که این امر موجب نارضایتی مردم و بهم زدن جو حاکم بر کشور اون هم در زمان انتخابات میکنه. خواهشا نهادهای مسئول جوابگو مردم باشند..»

«یکسال منتظر ماشین بودم الان که موقع تحویلش بود گفتن نداریم چه فرقی بین ما و بقیه دیگه بود که قبلش ماشین تحویلشون دادید؟الانم میگین ریسپکت حتما رو دستتون مونده که میخواید بندازیتشون به مردم.شایدم ماشینهای ما رو فرستادید بورس کالا ......»

«مگه اینکه شما دادخواه ما باشید از نهادهای نظارتی صدایی بلند نشده ،این عین ناعدالتیه»

«در صورتی که در زمستان ۴۰۲ قرار بر تحویل دادن خودرو باشد، فکر کنم مسوولان هنوز از وضعیت بهمن موتور بی اطلاع هستن و کسالت دارن نتونستن پیگیر قول هایی که به مردم دادن باشن»

«بخدا با هزار بد بختی یک ملیارد وصد وپنجاه جور کردیم که گفتند دویست اضافه شده آخه چه خبره مردم بیچاره از کجا بیارن موقع ثبت نام گفتید ۸۴۴ مام طبق این مبلغ پول خواباندم برای حساب وکالتی»

«به خدا کلی ضرر کردیم اصلا به خیلی ها پیامک نفرستادن میگن هیچ تعهدی نداریم وماشین هم نداریم به ما هیچ پیامکی ارسال نکردن درحالی که زمستان هم داره تمام میشه ما موعد دیگنیتی زمستان هستم اصلا مشکل اصلی ما عدم ارسال دعوت نامه از طرف بهمن موتور هستش وبعد افزایش قیمت به خدا به خیلی ها پیامک نفرستادن وزارت صمت هم پشت بهمن موتور هستش اول خدا بعد هم شما خبر گزاری ها صدای ما را به نهادهای بالاتر برسونید الان ما های مال باخته که به دولت رئیسی اعتماد کردیم وپول بلوکه کردیم ودارو نداریمونو فروختیم که شب عیدی یه ماشین زیر پامون باشه سنگ رویخمون کردن»

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار