گوناگون

در آستانه روز ولنتاین قیمت کاکائو پر کشید

در آستانه روز ولنتاین قیمت کاکائو پر کشید

قیمت کاکائو به سرعت در حال افزایش است و برخی از شرکت‌های صنایع غذایی آمریکایی هرشیز ممکن است به افزایش قیمت‌ها ادامه دهد.

پارسینه: معامله‌گران برای خرید کاکائو در این هفته با افزایش قیمت‌های آتی به بالاترین حد خود، به دلیل نگرانی از ضعف عرضه جهانی پس از خشکسالی و مشکلات زراعی در تولیدکنندگان برتر آفریقای غربی با مشکلاتی مواجه شدند.

میشل باک، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد که قیمت این ماده بسیار مهم در حال رسیدن به سطوح تاریخی است.

او افزود: در حالی که برنامه‌های بازاریابی، نوآوری و تلاش‌های بهره وری آن کمک کننده است، انتظار می‌رود هزینه‌های بالاتر رشد درآمد را در سال جاری محدود کند.

معاملات آتی کاکائو در نیویورک پس از یک سال شاهد دو برابر شدن قیمت‌ها بود، زیرا تولیدکنندگان آفریقای غربی تحت تاثیر آب‌وهوای شدید قرار گرفتند و به رکورد رسید.

تولیدکنندگان این صنعت اظهار کردند که فروش شیرینی‌پزی در سه ماهه چهارم در آمریکای شمالی ۲.۱ درصد افزایش یافته است، قیمت‌ها افزایش یافته، اما حجم آن کاهش یافته است. انتظار می‌رود فروش خالص در سال ۲۰۲۴ بین دو تا سه درصد رشد کند که عمدتاً ناشی از قیمت‌های بالاتری است که شرکت قبلاً برنامه‌ریزی شده بود و قیمت‌ها می‌تواند باز هم بیشتر شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش هزینه‌های مواد خام در حال حاضر بر روی شکلات‌سازان سنگینی می‌کند و ممکن است شرکت هرشیز را مجبور به افزایش قیمت کند. شرایط بد آب‌وهوایی باعث کاهش تولید ساحل عاج و غنا، بزرگترین تولیدکنندگان جهان شده است. حتی اگر شرایط در فصل آینده بهبود یابد، بعید است عرضه به سرعت بهبود یابد و درختان جدید سال‌ها طول می‌کشد تا بارور شوند و کشاورزان غرب آفریقا هنوز برای سرمایه گذاری در مزارع خود به درآمد بیشتری نیاز دارند.

 

منبع: انتخاب

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار