گوناگون

قیمت مسکن در این شهر ریخت

قیمت مسکن در این شهر ریخت

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با کنترل بازار، قصد کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن را دارد. وی اظهار داشت: برای حفظ پایداری قیمت مسکن، اقداماتی از طریق نظارت بر فعالیت مشاوران املاک صورت خواهد گرفت.

گسترش نوشت: مهرداد بذرپاش، به یادآوری مسأله اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس اشاره کرد و اعلام کرد که با انجام لوله‌کشی و اتصال به تصفیه‌خانه شماره ۱، این مشکل در کوتاه‌مدت برطرف خواهد شد.

وی افزود: تصفیه‌خانه شماره ۲ پیشرفت ۳۰ درصدی دارد که با قرارگاه خاتم به عنوان مجری این طرح توافق شد وزارت راه و شهرسازی تامین‌ منابع مالی را انجام دهد و این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب در زمان بندی ۶ ماهه به اتمام برسد.

وی با بیان این‌که تهاتر زمین و منابع نقدی نیازهای موجود پردیس را پاسخ می‌دهد و یکی از دغدغه‌های محیط زیستی و ساکنان برطرف می‌شود درباره پروژه‌های مسکن مهر گفت: ‌۱۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر شهر جدید پردیس ۱۳ سال معطل مانده بود، امسال تامین‌ منابع و تحویل مردم شد.

وی افزود: برای ۱۰ هزار واحد دیگر نیز از مسکن مهر این شهر جدید هدف‌گذاری شده که ۷ هزار واحد آن تا پایان سال تحویل مردم شود و بخشی از پروژه‌ها نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته بذرپاش، در مجموع در کل کشور، تکمیل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از سال‌های گذشته در ابتدای دولت آغاز شد در حالی که نه آورده اولیه داشت و نه تسهیلات بانکی و بودجه عمومی.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مدیریت بازار مسکن اشاره و اضافه کرد: یکی از اقدامات قابل توجهی که در حوزه مدیریتی شهرستان پردیس در نظر گرفته شد، موضوع کنترل بازار بود و در برخی فازهای شهر جدید پردیس تا ۴۰ درصد کاهش قیمت مسکن را شاهد بودیم.

مسکن-مهر

بذرپاش تاکید کرد: مسکن کالای سوداگری نیست بلکه کالایی برای استفاده عمومی مردم است بنابراین از همه ابزارهای خود برای کاهش قیمت استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: در بخش عرضه خانه‌های خالی با استفاده از مکانیزم‌های تنظیمی‌ مانند مالیات بر خانه‌های خالی، نظارت بر مشاوران املاک و سایر روش‌هایی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، برای ثبات قیمت و در فواصل بعدی کاهش قیمت اقداماتی انجام خواهد شد.

نقش دولت در کنترل بازار مسکن و تعدیل قیمت ها

دولت نقش مهمی در کنترل بازار مسکن و تعدیل قیمت‌ها دارد. این نقش شامل تنظیم سیاست‌ها و قوانین مربوط به صنعت مسکن، تعیین مقررات ساخت و ساز، اعطای مجوزها، تأمین زمین‌ها و همچنین تعیین معیارها و دستورالعمل‌های مرتبط با بازار مسکن می‌شود. از سوی دیگر، دولت ممکن است از طریق تعیین مالیات‌ها، تسهیلات مالی، بودجه‌بندی و سیاست‌های پولی و اعتباری، تأثیرگذاری بر قیمت‌ها و تعدیل بازار مسکن داشته باشد.

علاوه بر این، دولت ممکن است اقدام به ساخت و مدیریت مسکن اجتماعی یا ارائه برنامه‌های مسکن متنوع برای لایه‌های مختلف جامعه به عنوان راهکاری برای تعدیل بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها نماید.

در مجموع، دولت از طریق اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای و نظارتی، تأثیرگذاری قابل توجهی بر بازار مسکن و تعدیل قیمت‌ها دارد به منظور ایجاد تعادل و عدالت در دسترسی به مسکن و کنترل نوسانات بازار.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار