گوناگون

خبر مهم وزیر راه درباره مسکن مهر

خبر مهم وزیر راه درباره مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که ۱۱۶ هزار واحد مسکن مهر بدون منابع مالی از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز تحویل متقاضیان داده شده است.

پارسینه: عصر امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و شهرسازی وزیر، فرماندار، مدیرعامل و هیات مدیره شرکت عمران پردیس از تصفیه خانه شماره دو فاضلاب شهر پردیس بازدید شد.

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دولت مردمی به شهرستان رباط‌کریم سفر کرده است، 4 هزار و 380 واحد مسکن مهر پرند را افتتاح کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران در خصوص وضیعت تامین اعتبارات پروژه‌های مسکن مهر در پردیس، اظهار کرد: همچنان در خصوص تامین منابع مالی مساکن مهر با مشکل مواجه هستیم اما یک ۱۰ هزار واحد را حدود چند ماه اخیر در مسکن‌های مهری که بیش از ۱۲ تا ۱۳ سال در پردیس معطل مانده بودند را افتتاح کردیم.

وی گفت: ما در دولت با پروژه‌ای روبرو شدیم که هیچگونه منابع مالی برای آن از جمله نبود آورده متقاضی، وام بانکی و نه در بودجه عمومی منابعی برای این پروژه وجود و پیشبینی شده بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تحویل مساکن مهر در تعهد دولت بود و ما منابع مالی دیگری را برای این پروژه‌ها در نظر گرفته و ۱۰ هزار واحد را با همین روش تامین مالی افتتاح و تحویل دادیم.

بذرپاش ادامه داد: نمیتوان گفت مشکل مالی برای این پروژه‌ها وجود ندارد، زیرا شهرهای جدید مشکلات خاص خود را دارند اما سعی داریم رو به جلو حرکت کرده و اتمام ۱۰ هزار واحد دیگر را در برنامه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه حداقل ۷ هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر را تا پایان سال تحویل متقاضیان خواهد شد، عنوان کرد: بخش باقی ‌مانده مسکن مهر را تا نیمه اول سال آینده تکمیل و تحویل خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر بدون پیشرف فیزیکی و دارای مشکلات در پردیس، اذعان کرد: برای این پروژه‌ها نیز با روش‌های دیگر و توافق با مالکین به اتمام خواهیم رساند.

بذرپاش با بیان اینکه در مجموع در کل کشور ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از گذشته وجود داشت، ابراز کرد: ۱۱۶ هزار واحد از ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مساکن مهر بدون منابع مالی را تا به امروز تحویل متقاضیان دادیم و تلاش داریم این عدد تا پایان سال رشد چشمگیری داشته باشد.

وی اضافه کرد: باقی واحدهای مسکن مهر تا سال آینده تعیین و تکلیف خواهد شد و امیدواریم تا پایان عمر این دولت موضوعی به نام مساکن مهر ۱۲ تا ۱۳ ساله باقی‌مانده نباشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما حدود ۷ هزار واحد مسکن مهر پردیس را تا پایان سال و بخش زیادی از ۱۲ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر در این شهر را دی نیمه اول سال و تلاش داریم مساکن مهر باقی‌مانده و دارای مشکل را در همین بازه زمانی به اتمام برسانیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار