گوناگون

هزینه‌ها نجومی شد؛

مردم با مسکن ملی هم خداحافظی می‌کنند

مردم با مسکن ملی هم خداحافظی می‌کنند

آرزوی خانه دار شدن طی سال‌های گذشته با تورم روز افزون برای شمار زیادی از مردم کشورمان به رویا بدل شده است که به نظر می‌رسد با قیمت‌های زیاد مسکن در طرح ملی هم باید با خرید خانه خداحافظی کرد.

اطلاعات نوشت:  ساخت مسکن رویایی بود که در گرانی زمین برای خیلی‌ها رنگ باخته بود اما طرح ابلاغی دولت با سهم سالیانه ساخت، نوید روزی را داد که این بار قفل درب‌های منازل نوساز با دستان مردمان هر استان باز شود.سهم کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۸هزار واحد است اما بروکراسی‌های اداری ، کمبود زمین در برخی شهرستان‌ها و از همه مهمتر افزایش روزافزون قیمت مصالح ساختمانی، امکان ساخت توسط مردم را گرفته و سرعت کار را کاهش داده است و به رغم تاکید رئیس جمهوری بر سرعت بخشی به فرایندهای اجرایی و عملیاتی، کهگیلویه و بویراحمد از چرخه تعهدات نهضت ملی مسکن عقب مانده است.

از سویی دیگر عدم شفاف سازی دستگاه‌ها نسبت به وجود زمین‌های قابل ارایه برای طرح نهضت ملی مسکن، انتقاد شدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشته است به نحوی که وی تاکید کرده است  در برخی نقاط استان برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن محدودیت داریم.

کمبود زمین در یاسوج

سید علی احمد زاده در گفتگو با مهر، افزود: طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان آغاز شده است اما باید هم بر سرعت و هم افزایی ها برای اجرای آن افزوده شود.از سویی دیگر باید تعهدات ساخت مسکن در قالب این طرح ملی اجرایی شود، ،البته در شهر یاسوج مشکل کمبود زمین داریم.

وی همچنین بر تحقق زیرساخت‌های خدماتی در شهرستان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: ضعف دسترسی سایت‌ها به خدمات آب، برق و گاز باید توسط متولیان رفع شود،همچنین همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و بخش‌های متولی در اجرای طرح ضروری دانست  و راه و شهرسازی هم باید تعهدات لازم را عملیاتی کند.

احمد زاده با اشاره به این که دیدارهایی در سطح کشور برای تسهیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته است، گفت: دستگاه‌ها باید زمین‌های مازاد را در اختیار طرح می‌گذاشتند که جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی در این باره داشت،همچنین با دستگاه هایی که زمینی با شرایط واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن در اختیار داشتند ولی موضوع را اعلام نکردند،  برخورد خواهیم کرد .

عملکرد ضعیف بانک‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این گفتگو، از عملکرد بانک‌ها در انجام تعهدات نهضت ملی مسکن انتقاد کرد و گفت: از عملکرد بانک‌ها در این حوزه راضی نیستیم و باید بخشنامه‌های بانک مرکزی محقق شود.

احمد زاده با تاکید بر این که باید در اجرای طرح به شکل بهتری عمل شود، اظهار داشت: با همکاری و هم افزایی می‌توان تعهدات کامل را اجرایی و ضعف و مشکلات سایت‌ها رفع شود.

اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن

همچنین زبیر موسوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  با تاکید این که معارضات نهضت ملی مسکن حل می‌شود، افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها به جز مناطق دارای مشکل تأمین زمین، فعال است که 2 پروژه 1010 واحدی در دهدشت و ۲۸۸واحدی در گچساران پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

پروژه ۲۸۸واحدی نهضت ملی مسکن دهدشت هم در دهه فجر تقدیم مردم شهرستان گچساران می‌شود.وی با بیان این که در برخی شهرستان‌ها مشکلاتی وجود دارد، افزود: جلساتی درباره خدمات دهی آب، برق و گاز در شهرستان‌های دارای مشکل برگزار شده است.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار