گوناگون

درآمد نفتی ایران امسال ۸ برابر شد

درآمد نفتی ایران امسال ۸ برابر شد

پارسینه: درآمد دولت از محل صادرات نفت و فرآورده های نفتی در سال گذشته ۱۱ برابر و ۵ ماهه امسال ۸ برابر شده است.

به گزارش پارسینه ، بخشنامه بودجه ۱۴۰۲ شامل ۵ محور اصلی ثبات اقتصادی، اجرای سیاست‌های فعال بازار کار، تکمیل و بهره برداری از طرح‌های پیشران، کارآمدسازی نظام حکمرانی و عدالت محوری ابلاغ شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: درآمد‌های حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ برابر و در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه حدود ۸ برابر شده است.

در همین حال، نرخ تورم منتهی به مرداد ۱۴۰۱ هم نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۳.۷ درصد کمتر شده است.

همچنین ضریب جینی به معنوان معیار اندازه گیری توزیع درآمد در سال ۱۴۰۰ با اندکی بهبود به ۰.۳۹ درصد رسید و انتظار آن است که در سال جاری نیز بهبود یابد.

علاوه بر این، درآمد‌های عمومی دولت به عنوان منبع پایدار بودجه در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۶.۵ درصد رشد داشته است.

البته باید توجه داشت که رشد اقتصادی غیرنفتی کشور با روند فزاینده از رقم ۳.۱ درصد در بهار ۱۴۰۰ به ۴.۳ درصد در بهار ۱۴۰۱ افزایش یافت.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

  • بازنشسته

    پس چرا سفره مردم بسیار کوچک وکمرنگ شده . این همه پول کجا ها خرج شده لطفا به مردم گزارش بدید . گزارش درست .

  • ناشناس

    هر موقع اصولگراها سر کار باشند با برابر کردن درآمد کارمندان بدون در نظر گرفتن سابقه و مدرک و... شاخص چینی را به اصطلاح بهتر می کنند! آن فقط بین کارمندان و نه کل جامعه! ولی معلون نیست فلسفه مدرک و سابقه و گروه و سنوات و... در احکام چیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار