گوناگون

یک مرغدار ساخت فرودگاه قم را متوقف کرد!

پارسینه: پروژه فرودگاه بین المللی قم با شکایت یک مرغدار در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

به گزارش پارسینه، عملیات اجرایی کارگاه پروژه فرودگاه بین المللی قم در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

معاون بازرگانی پروژه فرودگاه قم با تایید شکایت یکی از مرغداران حاشیه فرودگاه و حکم تعطیلی فعالیت های عمرانی پروژه، گفت: براساس قوانین هواپیمایی کشوری، فرودگاه‌ها نیازی به حریم ندارند و زمین فرودگاه براساس تفاهم نامه با استاندار وقت به این پروژه واگذار شده است.

مهدی گشایشی افزود: در تفاهم نامه قید شده که زمین به پروژه واگذار می شود و رفع معارضان به عهده استانداری است اما اکنون حل مسائل معارضان به عهده فرودگاه گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاکی خصوصی پروژه فرودگاه قم برای نقض حریم یک مرغداری از مجری فرودگاه قم شکایت کرده است و به دستور مقام قضائی، این پروژه باید متوقف شود، البته هم اکنون رایزنی‌هایی برای جلوگیری از توقف این پروژه در جریان است.

پروژه فرودگاه بین المللی قم به عنوان نخستین فرودگاه خصوصی کشور از سال 1389 کلید خورده است، هم اکنون در مرحله تکمیل باند به سر می‌برد و 1700 متر از باند آن تکمیل شده و براساس ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری در صورت افزایش باند به میزان 2000 متر، قابلیت نشست و برخاست هواپیما و افتتاح را دارد.

قرار بود این پروژه در سال 1392 افتتاح شود و هواپیما در آن نشست و برخاست کند اما به دلایل مختلف افتتاح آن تاکنون به تعویق افتاده است و هم اکنون نیز عملیات اجرایی آن به سبب شکایت یک مرغداری در آستانه تعطیلی است.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • ناشناس

    قم فرودگاه برا چیشه دورتادورش فرودگاست با آزادراه هم راحت میشه رسید

  • ناشناس

    دم مرغدار گرم که جلوی زورگویی بیخردانیکه اول کارشناسی نمیکنند بعد عمل میکنند را میگیرد

  • ناشناس

    بجای ساخت این همه فرودگاه بدون استفاده می شد ناوگان ریلی کشور رو افزایش داد.هم به صرفه هم امن تر و در دسترس تر نزد مردم هست. مثل کشور آلمان با شبکه ریلی قوی تمام شهرها و روستاها رو به هم متصل کرده ولی لزوما در هر شهری فرودگاه نداره.

  • عباس

    مگرقم تاحالا فرودگاه نداشته ؟چه اشکالی داره هموطنای قمی هم فرودگاه داشته باشن؟قم شهر مهمیه

  • ناشناس

    قراره پايتخت بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار