گوناگون

مشکلات بانکی همچنان پابرجاست

پارسینه: رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مشکلات بانکی همچنان پابرجاست و با حل این مشکل می‌توان فعالیت‌های تجاری را گسترش داد.

به گزارش پارسینه، مسعود خوانساری در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران و هیئت تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: تجارت ایران و اروپا پس از توافق هسته‌ای ۶۰ درصد افزایش یافته است و باید بازهم افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اتحادیه اروپا دومین هدف صادراتی ایران است و سالانه ۱۳ درصد سهم صادراتی ایران را تشکیل می دهد.

خوانساری با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای بیش از ۲۰۰ هیئت تجاری و اقتصادی به ایران آمدند ، گفت : این هیئت‌ها بیشتر از کشورهای اروپایی به ایران آمدند و هیئت‌هایی هم از آسیا،‌آفریقا و سایر کشورها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه ایران با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ، جذابیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران تولید می‌شود که می‌تواند زمینه‌های خوب صادراتی فراهم کند، اگرچه در برخی از اقلام کشاورزی واردکننده هستیم.

خوانساری اظهار داشت: ایران و اتحادیه اروپا می‌توانند در زمینه محصولات کشاورزی مکمل یکدیگر باشند و ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر و با جمعیت کشورهای همسایه که حدود ۴۰۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند ، می‌تواند علاوه بر نیازهای داخلی نیازمندی‌های سایر کشورهای همسایه خودش را هم تأمین کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد : ایران با تولید ناخالص داخلی خود جزء ۲۰ کشور بزرگ اقتصاد دنیاست و این کشور دومین قدرت بزرگ اقتصادی منطقه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی از جمله صنایع غذایی می‌توانیم با اروپا فعالیت‌های تجاری و اقتصادی داشته باشیم، گفت: سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر هم ایران صادرکننده مواد غذایی به کشورهای همسایه خود است و اروپا هم می‌تواند با سرمایه‌گذاری در داخل ایران، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ما، نیازهای همسایه‌های ما را هم پوشش دهد.

خوانساری با بیان اینکه اتاق بازرگان ایران پس از توافق هسته‌ای دفتری را به عنوان دفتر سرمایه‌گذاری خارج ایجاد کرد، گفت: هدف از ایجاد این دفتر تأمین نیازها داخل کشور و همچنین مشخص کردن مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری و شناسایی پروژه‌های با قابلیت سرمایه‌گذاری بود.

وی گفت : همچنین ایران مسیر خوبی برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب و از شرق به غرب این کشور است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار