گوناگون

ادامه انتقام گیری آمریکا در منطقه؛

جزئیات حمله مرگبار به خودرو، محافظان و فرمانده کتائب حزب‌الله+فیلم و عکس

جزئیات حمله مرگبار به خودرو، محافظان و فرمانده کتائب حزب‌الله+فیلم و عکس

ارتش عراق اعلام کرد، حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که منجر به کشته شدن سه تن از شبه نظامیان مقاومت در بغداد پایتخت عراق شد، امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته است.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرگزاریهای بین المللی، دو منبع امنیتی عراق تأیید کرده اند، «ابوباقر السعدی» از فرماندهان ارشد «کتائب حزب الله»، از گروه‌های مسلح مقاومت، در حمله پهپادی آمریکا به خوردوی حامل وی در شامگاه چهارشنبه ۷ فوریه در بغداد کشته شد.

گزارش های اولیه از کشته شدن دو رهبر شبه‌نظامیان در این حمله حکایت داشت که اکنون رویترز می‌گوید تنها یک فرمانده ارشد این گروه در حمله آمریکا کشته شده است. پنتاگون، «کتائب حزب الله» از زیر شاخه‌های بسیج مردمی عراق یا حشدِ شعبی را با کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی خود در کشور اردن مرتبط دانسته است.

«کتائب حزب الله» پیش از آغاز حملات آمریکا به شبه نظامیانی که ادعا کرده تحت حمایت ایران در سوریه و عراق هستند، اعلام کرد برای اینکه دولت عراق را در تنگنا قرار ندهد حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف می‌کند.

منابع محلی به خبرنگار صدای آمریکا گفتند که نام این دو فرمانده، ابو‌باقر السعدی و ارکان الیاوی است. به گفته منابع امنیتی عراق، در این حمله پهپادی سه نفر کشته شده‌اند و خودروی مورد هدف متعلق به نیروهای بسیج مردمی عراق بوده که رزمندگان و فرماندهان کتائب حزب‌الله بخشی از آن هستند.

photo_2024-02-08_11-30-40

چند روز پیش از این حمله، ارتش ایالات متحده در تلافی حمله پهپادی که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، ده‌ها پایگاه در عراق و سوریه را که توسط شبه‌نظامیان مقاومت مورد استفاده قرار می‌گرفت، بمباران کرد. ایالات متحده گروه مقاومت اسلامی در عراق، که ائتلافی گسترده از شبه‌نظامیانی که ادعا شده تحت حمایت ایران است، را مسئول حمله پهپادی به اردن می‌داند.

Screenshot 2024-02-08 110525

اما ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فرمانده کتائب حزب‌الله عراق در حمله پهپادی در بغداد هدف قرار داده است.سنتکام در این بیانیه تصریح کرد: «ساعت ۹:۳۰ شامگاه (چهارشنبه) هفتم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی، حمله‌ای یکجانبه در عراق انجام دادند که در آن یک فرمانده کتائب حزب‌الله که مسئول مستقیم طراحی و مشارکت در حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه بود، کشته شد.»

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده به اقدامات لازم برای محافظت از نیروهای خود ادامه خواهد داد.سنتکام می‌گوید٬ هیچ نشانه‌ای مبنی بر کشته شدنِ غیرنظامیان در این حمله وجود ندارد.ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد: «ما در مسئول شناختن همه کسانی که امنیت نیروهای ما را تهدید می‌کنند٬ تردید نخواهیم کرد.»

Screenshot 2024-02-08 110509

پیشتر رسانه‌های عراقی و بین‌المللی گزارش دادند که خودرویی در شرق بغداد، پایتخت عراق، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

حمله پهپادی آمریکا در قلب بغداد را می‌توان تحول جدیدی از حملات این کشور علیه گروه‌های مرتبط با رهبری مقاومت در منطقه به دست ایران دانست چرا که حملات چند ماه گذشته بیشتر در مناطق مرزی و خارج از شهرها علیه مواضع این گروه‌ها بوده است. عصر چهارشنبه به وقت شرق آمریکا، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ای این حمله را تایید کرد.

حجم ویدیو: 1.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار