گوناگون

وضعیت هوای فردا جمعه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲؛

هشدار نارنجی هواشناسی؛ کولاک و برف در راه تهران

هشدار نارنجی هواشناسی؛ کولاک و برف در راه تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران از هشدار کولاک و برف در ارتفاعات از بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه تا بعدازظهر جمعه ۲۲ دی ماه در مناطق شمالی تهران خبر داد.

به گزارش پارسینه و به نقل از تسنیم؛ سعید بشیــری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی تهران مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف اظهار کرد: از بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه تا بعدازظهر جمعه ۲۲ دی ماه در مناطق شمالی تهران از جمله ارتفاعات وردیج و واریش و امامزاده داود(ع)، بارش باران، بارش برف ، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، مه‌گرفتگی، کاهش دید، کاهش محسوس دما، در مناطق مستعد بارش تگرگ، مناطق سردسیر و ارتفاعات، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع بهمن، اختلال در تردد در جاده های کوهستانی، امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و یخ زدگی معابر، خطر صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی و... پیش‌بینی شده است.

بشیری افزود: به هموطنان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف گیر، پرهیز از کوهنوردی، اجتناب از پرواز با چتربال و هواپیمای آموزشی، مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها از جمله حوزه آبریز کن و محور سولقان ـ امامزاده داود(ع) خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با تاکید برضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، به شهروندان تهرانی نیز توصیه نمود ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کافی را داشته باشند.

وضعیت هوای فردا جمعه 22 دی ماه 1402 به شرح زیر است:

پیش‌بینی هواشناسی برف و بارندگی در مناطق مختلف ایران

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، سازمان هواشناسی کشور امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که بارندگی و برف، وزش باد و برف در ارتفاعات و کولاک در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، تهران، البرز، مرکزی، قزوین و مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قم، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

بیشینه بارش برف در مناطق مختلف ایران

در ادامه مطلب "وضعیت هوای فردا جمعه 22 دی ماه 1402" باید به این موضوع اشاره کرد که به گفته متخصصان، بیشینه بارش برف امروز در استان‌های لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی رخ داده و ادامه آن در فردا در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب چهارمحال و بختیاری، شنبه و یکشنبه در غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.

بارندگی و برف در نوار غربی و دامنه‌های البرز

در ادامه مطلب "وضعیت هوای فردا جمعه 22 دی ماه 1402" باید به این موضوع اشاره کرد که جمعه، برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط شمال شرق کشور تحت تأثیر بارندگی و برف قرار خواهند گرفت.

پیش‌بینی بارش در مناطق شمالی و سواحل خزر 

در ادامه مطلب "وضعیت هوای فردا جمعه 22 دی ماه 1402" باید به این موضوع اشاره کرد که شنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و مناطقی از غرب کشور، یکشنبه در شمال غرب، گیلان و مازندران، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارندگی و برف پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت هوا در برخی مناطق نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی

در ادامه مطلب "وضعیت هوای فردا جمعه 22 دی ماه 1402" باید به این موضوع اشاره کرد که دوشنبه، در برخی مناطق نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

تأثیرات وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق مختلف ایران

جمعه در مناطق مرکزی، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق، شنبه در شمال غرب، غرب، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت دریای خزر و خلیج فارس

امروز دریای خزر و غرب خلیج فارس تحت تأثیر امواج قرار دارند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار