گوناگون

جزئیات برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم در ایام کرونا

جزئیات برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم در ایام کرونا

پارسینه: ستاد ملی مقابله با کرونا به ستاد انتخابات وزارت کشور اجازه داده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در ۲۱ شهریور برگزار کند.

انتخابات دور دوم مجلس یازدهم در ۲۱ شهریور ماه سال جاری در ۱۱ حوزه انتخابیه «لنجان» و «سمیرم» در استان اصفهان، «میانه» در استان آذربایجان شرقی، «بیجار» در استان کردستان، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره» در استان ایلام، «کرج، اشتهارد و فردیس» در استان البرز، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در استان خوزستان، «کرمانشاه» و «اسلام‌آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه، «زنجان و طارم» در استان زنجان و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در استان گلستان برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا شدت یافته و منجر به افزایش نگرانی‌های عمومی و کادر درمانی شده است، این پرسش در اینجا مطرح می‌شود که آیا در شرایط شیوع ویروس کرونا و خطر افزایش آمار مبتلایان، احتمال تعویق در برگزاری انتخابات در ۲۱ تیر ماه است یا خیر؟ سید اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص به تأخیر انداختن برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم را به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا منوط کرده است.

همچنین جمال عرف، هم‌نظر با سید اسماعیل موسوی درباره احتمال تغییر در نحوه و زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: «قاعدتاً در مورد مرحله دوم مجلس، که در شهریورماه برگزار خواهد شد و هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نظر کارشناسان وزارت بهداشت را به‌عنوان مرجع موضوع، جویا خواهیم شد و یقیناً هر نظری که وزارت بهداشت در این باره ارائه دهد، به همان عمل خواهیم کرد.»

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: «زمان تعیین‌شده برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس، تغییر نخواهد کرد. از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا استعلام گرفته‌ایم و آن‌ها اعلام کردند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، وزارت کشور می‌تواند مرحله دوم انتخابات مجلس را طبق زمان مقرر و تعیین‌شده برگزار کند و وزارت کشور هم به آن عمل خواهد کرد.»

ستاد انتخابات و نیز وزارت کشور برای اینکه احتمال ابتلای رأی‌دهندگان در دور دوم انتخابات مجلس به ویروس کرونا را به حداقل کاهش دهند، تدابیری اندیشیده‌اند که یکی از آن‌ها حذف «استمپ» و تلاش برای «الکترونیکی کردن انتخابات» است. به‌خصوص اینکه هم ستاد انتخابات و هم وزارت کشور تلاش می‌کنند که فرآیند انتخابات دور دوم مجلس یازدهم الکترونیکی شود تا هم سلامت مردم در معرض تهدید قرار نگیرد و هم فرآیند زمانی برگزاری انتخابات تغییر نکند.

همانطورکه گفته شد، تا لحظه نگارش این گزارش، خبر یا اطلاعیه‌ای در خصوص تعویق برگزاری دور دوم انتخابات مجلس منتشر نشده و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ستاد انتخابات کشور می‌تواند انتخابات را در ۲۱ شهریور ماه در حوزه‌های مذکور برگزار کند.
منبع: آنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار