گوناگون

یارانه طرح امنیت غذایی کودکان از امروز واریز شد+ جزئیات

یارانه طرح امنیت غذایی کودکان از امروز واریز شد+ جزئیات

عسگریان گفت:کودکانی که در دهک یک تا پنج هستند به ازای هر کودک مبلغ یک میلیون به حساب سرپرست خانوار تخصیص یافت.

خبرگزاری موج نوشت: معاون محترم رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست فرایند آغاز اجرای طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده ( یسنا )گفت:طرح امنیت غذایی کودکان بالای ۹۵ درصد به تحقق هدف منجر می‌شود.

عسگری با بیان اینکه وزارت بهداشت، کودکانی که نیازمند تغذیه مضاعف هستند شناسایی شده است افزود:۱۴۰ هزار کودک که نمودار رشد استاندارد نداشتند شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده‌اند. ۱۵ هزار نفر از این کودکان جز دهک‌های بالای هفته هستند که مشاوره لازم برای پوشش تغذیه مناسب به خانواده آنها ارایه شده است.

معاون وزیر رفاه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت:کودکانی که در دهک یک تا پنج هستند به ازای هر کودک مبلغ یک میلیون به حساب سرپرست خانوار تخصیص یافت.

وی تصریح کرد:برای کودکان خانواده‌های دهک شش تا هفت به ازای هر کودک ۶۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

به گفته این مقام مسئول درصورت اعلام شماره ملی کودک رشد نیافته، توسط وزارت بهداشت، یارانه او در طرح امنیت غذایی کودکان قطع می شود.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: برای اینکه سبد غذایی کالابرگ برای کودک مناسب باشد، کالاها از ۱۱ قلم به ۱۶ قلم (سبزیجاتی مانند خرما، هویچ، پیاز، کدو، سیب، موز و دانه‌های روغنی) افزایش یافته است تا برای کودکان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی  افزود:در مرحله ابتدایی این طرح مادران داراری فرزند شیرخوار دهک یک درآمدی در نظر گرفته شده‌اند. شناسایی آنان در هشت استان خراسان شمالی و جنوبی، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، فارس و هرمزگان انجام شده است. به این واسطه ۱۲۷ هزار مادر شناسایی و ۲۲ هزار نفر شامل این طرح شدند.

عسگریان ادامه داد:یارانه در نظر گرفته شده برای این افراد ۴۰۰ هزار تومان است که از امروز آن را دریافت می‌کنند. این مبلغ در حساب کالابرگ‌شان شارژ می‌شود و می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار