گوناگون

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی با پتی بور+جزئیات

طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی با پتی بور+جزئیات

آموزش ساده و آسان کیک یخچالی شکلاتی با بیسکوییت پتی بور را از دست ندهید.

کیک یخچالی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله  طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی  در ادامه همراه باشید.

 
مواد لازم کیک یخچالی شکلاتی
بیسکویت پتی بور ۲ بسته
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
شیر ۲ لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای به مقدار کافی

مراحل تهیه کیک یخچالی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار پودینگ را آماده می کنیم، برای این منظور یک لیوان شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و وانیل را به همراه پودر کاکائو و نشاسته ذرت درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد آردی را درون قابلمه الک کرده، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شوند. در ادامه نصف مقدار شکر را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله سوم

در ادامه مابقی شیر را به همراه شکر به قابلمه اضافه کرده و پس از هم زدن قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا پودینگ به غلظت فرنی رسیده و غلیظ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بیسکویت های پتی بور را به اندازه های دلخواه خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خامه را به پودینگ اضافه کرده و هم می زنیم، سپس به صورت داغ درون کاسه ریخته و با قاشق مخلوط می کنیم تا ترکیب شود.

 

مرحله پنجم

در ادامه درون قالب کمربندی را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس مواد را درون قالب می ریزیم و با گوشت کوب کاملا صاف و یکدست می کنیم. حالا روی باقی کیک یخچالی را با اضافه های کیسه فریزر کاملا می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا قالب را درون یخچال گذاشته تا کیک یخچالی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه درون یخچال استراحت کند و کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان مقداری شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله هفتم

کالا ۱ قاشق خامه به شکلات بنماری شده اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در نهایت کیک را از یخچال خارج کرده و شکلات بنماری شده را به صورت پخش روی آن می ریزیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: mahnazjafarii۶۶

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار