دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به انفجار بندر بیروت؛
پارسینه: دبیرکل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی خود با اشاره به انفجار مهیب بندر بیروت، تأکید کرد: فاجعه انفجار «بیروت» پیامد‌های خطرناکی در زمینه‌های مختلف دارد.
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

به گزارش پارسینه به نقل از المنار؛ سید حسن نصرالله در ابتدای این سخنرانی گفت واقعیت این است که من چند روز پیش از انفجار بیروت قصد داشتم درباره مسائل مربوط به درگیری‌های مرزی بین اسرائیل و وقایع دیگر مانند رای دادگاه بین المللی رفیق حریری صحبت کنم که به یکباره فاجعه بیروت اتفاق افتاد و سخنرانی ام را به تعویق انداختم. اکنون نیز تنها درباره این فاجعه سخن خواهم گفت.

فاجعه بیروت پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: من از همینجا به خانواده های قربانیان این فاجعه بزرگ تسلیت می گویم و برای بازماندگان نیز آرزوی شفای عاجل دارم. واقعیت آن است که این حادثه در تاریخ معاصر لبنان بی سابقه بود و ما بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم خیلی زود پیامدهای خطرناک آن را پشت سر بگذاریم.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: فاجعه انفجار «بیروت» پیامدهای خطرناکی در زمینه‌های مختلف خواهد داشت. آنچه که اتفاق افتاد یک حادثه استثنائی در تاریخ معاصر لبنان بود. لذا باید به صورتی کاملاً استثنائی در عرصه های مختلف روانی، سیاسی و رسانه ای با چنین حادثه ای برخورد کرد. حضور ملت در کنار دولت و حضور سریع هیئت ها و موسسات مدنی در این فاجعه برجسته بوده است.

تمامی تجهیزات و نیروهای حزب الله در اختیار دولت قرار دارد

وی در ادامه با اشاره به موج ابراز همدردی ها و همبستگی ها با دولت و ملت لبنان پس از فاجعه بزرگ انفجار بیروت، تصریح کرد: ابراز همبستگی های گسترده و اعلام آمادگی طرف های مختلف برای همکاری با لبنان و ارائه کمک به لبنانی ها پس از انفجار بندر بیروت، بیش از همه چیز توجهات را به سمت خود جلب کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که این حزب و همه نیروها و کادر و تجهیزات آن در اختیار دولت است تا این بحران را پشت سر بگذارد. وی اظهار داشت که حزب‌الله آماده است در قضیه اسکان و پناه دادن به خانواده‌های بی‌پناه و تهیه مسکن جایگزین برای آن‌ها مشارکت و همکاری کند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه حزب الله تمامی امکانات در نزد خود را برای کمک به دولت پس از فاجعه به بیروت بسیج خواهد کرد، گفت: حزب الله در مسأله اسکان دادن به خانواده‌های بی‌پناه و نیز مشارکت در دیگر زمینه ها برای عبور از وضعیت فعلی از آمادگی کامل برخوردار است. صراحتاً اعلام می کنم که تمامی نیروها و تجهیزات حزب الله برای عبور از بحران در اختیار دولت قرار دارد.

رسانه ها و شخصیت های سیاسی به دروغ حزب الله را متهم ساختند

وی در ادامه گفت: پس از فاجعه بیروت ما شاهد حجم بالایی از ابراز همبستگی ها در سطح جهانی بودیم. یکی از مهمترین اتفاقات سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود. ما در این روزها به هر دیدار و کمکی نگاه مثبتی داریم. با با نگاه مثبت به هر گونه ابراز همبستگی و همدردی می نگریم. از هر سفری به لبنان استقبال می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تأکید کرد: فضای خارجی را مثبت ارزیابی می کنیم. این فضای خارجیِ مثبت فرصتی را در برابر لبنان قرار داده است تا از وضعیت محاصره و درد و رنج هایی که دارد، خارج شود.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خصمانه برخی رسانه های عرب زبان علیه حزب الله اشاره کرده و گفت: با کمال تأسف باید بگویم که از همان ساعت اولیه وقوع انفجار برخی رسانه های داخلی و رسانه های منطقه ای که البته برخی شخصیت های سیاسی نیز با آنها همراه شدند، روایت پیش‌داورانه خود را مطرح ساخته و مدعی شدند که انفجار، ناشی از انبارهای تسلیحاتی حزب الله بوده است!

تخریب حزب الله؛ هدف اصلی از اتهام زنی ها

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: هدف این رسانه ها و شخصیت های سیاسی از مطرح ساختن ادعاهایی از این دست، این بود که ملت لبنان را علیه حزب الله تحریک کنند. هدف، تخریب حزب الله بود. این بالاترین سطح از ظلمی بود که علیه حزب الله مرتکب شدند. من صراحتاً و با قاطعیت وجود هرگونه انبارهای تسلیحاتی و مواد منفجره متعلق به حزب الله در بندر بیروت را رد می کنم. حزب الله نه در گذشته و نه اکنون چنین انبارهایی در بندر بیروت در اختیار نداشته است.

وی اظهار داشت: لازم است بیان کنم که حزب الله خود جزئی از این ملتِ مصیبت‌زده به دنبال فاجعه بیروت است. ما پیشتر هم شاهد اتخاذ این دست از مواضع کینه توزانه بوده ایم. کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح می سازند می خواهند آنقدر دروغ بگویند تا در نهایت مردم حرف آنها را باور کنند. این نهایتِ مظلومیت حزب الله است. تحقیقات ثابت خواهد کرد که حزب الله هیچگونه تسلیحات و مواد منفجره ای در بندر بیروت نداشته است.

ما می دانیم در بندر حیفا چه خبر است؛ این جزئی از معادله بازدارندگی است

نصرالله تأکید کرد: درباره این مسأله نیز که مدعی هستند مدیریت بندر بیروت برعهده حزب الله است باید بگویم که چنین چیزی درست نیست. ما هیچگونه مدیریتی بر بندر بیروت نداریم و اساساً نمی دانیم چه چیزهایی در این بندر نگهداری می شود. حزب الله ممکن است بیش از بندر بیروت، بداند که چه چیزهایی در بندر حیفا وجود دارد و این جزئی از معادله بازدارندگی ماست.

دبیرکل حزب الله در ادامه عنوان کرد: از ملت لبنان می خواهم تا زمانی که حقایق روشن شد، محاکمه دروغ پردازان را خواستار شود. متأسفانه باید گفت که از این حادثه بزرگ یعنی انفجار مهیب بیروت بهره برداری های سیاسی صورت می گیرد. ما معتقدیم که اکنون اصلاً زمان مناسبی برای تسویه حساب های سیاسی و فرقه ای نیست. در جریان تحقیقات درباره این حادثه بزرگ نباید اجازه دهیم کسی چیزی را پنهان سازد و یا کسی از مقصران حمایت کند.

عاملان فاجعه بیروت با قاطعیت به دست عدالت سپرده شوند

سید حسن نصرالله همچنین بیان کرد: در جریان روند تحقیقات و فرایند محاکمه مقصران وقوع فاجعه بیروت، عدالت و حقیقت باید بیش از هر چیز دیگری وجود داشته باشند. نمی توان این حادثه بزرگ را فراموش کرد و یا آن را نادیده گرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: باید حقیقت مشخص شده و عاملان این حادثه محاکمه شوند. از دولت لبنان می‌خواهم که با نهایت جدیت و قاطعیت با این مسأله برخورد کند. این مسأله اصلا پیچیده نیست؛ تحقیقات به زودی پایان می یابد و عاملان فاجعه بیروت مشخص می شوند.  اگر حقیقت به صورت شفاف مشخص نشود، لبنان با بحرانی تحت عنوان بحران موجودیتی مواجه خواهد شد.

جنگ‌افروزان در برابر مقاومت به نتیجه نمی‌رسند

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود نیز افزود: خطاب به تمامی کسانی که با دستاویز قرار دادن فاجعه بیروت وارد نبرد با حزب الله و محور مقاومت شده اند، صراحتا می گویم که به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید. مقاومت با قدرت، پشتوانه مردمی و جایگاه منطقه ای که از آن برخوردار است بسیار بزرگتر از آن است که برخی از افرادِ ظالم، کذّاب و جنگ طلب بتوانند خدشه ای به آن وارد سازند.

وی در ادامه تأکید کرد: تا به امروز خیلی ها تلاش کردند تا در لبنان جنگ داخلی ایجاد کنند اما همواره در تحقق این خواسته شوم خود شکست خوردند. از این پس نیز آن ها به نتیجه نخواهند رسید و مجددا متحمل شکست خواهند شد. در پایان می توانم بگویم که ما از این توانایی برخوردار هستیم تا قوی تر از گذشته از بحران کنونی خارج شویم. 

بهترین خرید
نظرات
شیرین صفوی
از کرامات شیخ ما این است رطب را خورد و گفت شیرین است !!!!!!!!!
ناشناس
بندر بیروت تحت نظارت و مدیریت حزب الله است.
ناشناس
چه عجب بلاخره بعد از سه روز از مخفیگاهش یه پیامی داد آقای مقاومت.
ناشناس
21.33 لاف نزن . اون وسط میدان مبارزه اس .
ناشناس
اول باید معلوم شه کار کدوم ترسوی عوضی بوده بعدش محاکمه
ناشناس
یه شماره کارت بده مردم ایران خرج بازسازی بیروت را تا آجر آخر بدند!
ناشناس
اشتباه منفی دادم
ببنهایت مثبت
ناشناس
21.47 خوشمزه ها و مزدوران به صف شدند .
ناشناس
10:41
ایضا مواجب بگیرها و پاچه خوارها هم اون طرف به صفن
ناشناس
به 21:47، یه سری به حاشیه تهران و بقیه شهر های ایران بزن، سری به دهات سیستان و بلوچستان و خراسان و ایلام و کردستان و کرمانشاه و خوزستان و آذربایجان و ... بزن. مردم حاشیه نشین، کانکس نشین و گورخوب و قنات خواب و جوانان بیکار و معتاد و باز ماندگان از تحصیل و... ، اینها خوشمزه ها و مزدوران هستند که روزی راه خواهند افتاد !
ناشناس
شما در همان جا که پنهان شدی بمان
محمد مهدی اسلامی
سلام نا شناس جان از جنابعالی می پرسم این پنهان شده در آنجا چه کرده است که : ز نامش بوحشت در افتند چرا؟___کسی اینچنین دیده ای گو ؟ کرا؟___چرا قدر دانش نباشیم پس __درو می کند دشمن پست و خس. با احترام و عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی
سبحان شاهمرادی اصولگرا
زنده و عزیز و پیروز باد
سید حسن نصرالله و حزب الله

حزب الله لبنان حصن مستحکم اسلام در کرانه های شرقی
دریای مدیترانه است
محمد مهدی اسلامی
سلام و درود بر این سید بزر گوار که با این سخنان خود شیوه ی اعمال سیاست اسلامی را نیز بطور آشکار و ضمنی آموزش میدهد ، که این برای آ شنایان با اسلام کاملاََ واضح است . آفرین بر او ، خدا یار و یاورش باشد . سیاست مگر غیر از این است که علم _ زند تکیه بر کرسی صبر و حلم __
بسازد کسانی که با جرأتند__
شجاعند و هم صاحب حرمتند __بتد بیر نیکو مدام کار کنند __کثیری ز مردم بدین یار کنند__بسازند خویش و جهان را همی __نورزند غفلت ز عقبی دمی ___بگیرند بفکر و عمل هر کسی __همیشه براه امامان بسی .
ناشناس
حالا شما برای ایران این شیوه عملی رو که ایشون امروز بهتون آموزش دادند اجرا بفرمائید تا بعد بریم سر لبنان و بقیه دنیا!
ناشناس
« حزب الله برای اسکان دادن خانواده های بی پناه از آمادگی کامل برخوردار است » شما که به اعتراف علنی خودت مواجب بگیر ایران هستید ، از محل چه درآمدی امکانات اسکان دارید ؟؟؟ بذل و بخشش بازهم از جیب و سفره ایرانی ها ...نگهداری این انبار بدون شک زیر نظر و با تایید شما بوده .. شما مثل هشت پا به بیروت چنگ انداخته اید ..این اعلام آمادگی شما برای ساختن و دستپاچگی ایران در فرستادن کمک و پیام فوری برای اثبات بیگناهی در این ماجرا ، حکایت بلند کردن چوب برای گربه دزده است .
ناشناس
19.38 باز بلندگو صهونیستها شدی ؟ حزب الله مایه امید برای مردم لبنان و خار چشم دشمنان و صهونیستها می باشد. به همین دلیل خائنین و مزدوران در هر سرزمینی به این سید عزیز و یارانش توهین می کنند . این نشانه بزرگی و اقتدار حزب الله می باشد . دشمنان لبنان و سگهای صهونیست و سعودی و مزدوران و حامیان آنها بگذار واق واق کنن .
ناشناس
یک نکته آموزشی و بسیار مهم از سخنان سید حسن نصرالله ، که انشالله ما هم از این نکته درس بگیریم :
پس از فاجعه بیروت شاهد حجم بالایی از ابراز همبستگی در سطح جهان بودیم ، یکی از مهمترین این اتفاقات سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود . ما در این روزها به هر دیدار و کمکی نگاه مثبتی داریم .با نگاه مثبت به هر گونه ابزار همبستگی و همدردی می نگریم و از هر سفری به لبنان استقبال می کنیم .
در آغاز شیوع ویروس کرونا در کشورمان سازمان غیر انتفاعی پزشکان بدون مرز برای کمک به ایران آمدند ، عده ای که هیچ سمتی در امور اداری کشور ندارند ، چنان بلوایی در کشور راه انداختند که جاسوس !!! به کشور دعوت کردند فلان فلان ، آنچه که امروز حرف اول را تعاملات سیاسی می زند (( منافع ملی )) است .
ناشناس
فعلا مجبوره اینجوری حرف بزنه!
ناشناس
بخش مسیحی شهر ویران شده، حزب الله مشکلی ندارد.
محمد مهدی اسلامی
با سلام و احترام بر جناب عالی نا شناس عزیزم ارادتمندانه یاد آوری میکنم که: چو عضوی بدرد آورد روزگار __دگر عضوها را نماند قرار __مسیحی یا هر کسی هموطن که هست ، در اسلام که محترم شمرده میشوند . ان شاءالله موفق و شاد باشید . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
سروش
محمد مهدی عزیزم چرا این عضو شما برای مسلمونهای روهینگه یا ایغورهای چین یا مسلمونهای روسیه درد نمیگیره فقط جاهایی که به نفعتون باشه درد میگیره؟
ناشناس
سروش عزیز
دمت گرم. ولی گیر نده به اسلامی. آخه دایره اسلام فقط اونایی هستش که محمد مهدی اسلامی میگه. ایغورها مسلمانن ولی تو دایره محمد مهدی نیستن.
شیرین صفوی
نصرالله جان خسته نباشی !!!!
ناشناس
01.36 نصرالله با تو و امثال تو چه کرده که به او خسته نباشی می گی . خوشرقصی بس است .
محمد مهدی اسلامی
سلام و درود بر نا شناس جان عزیزم (22:34) ،با احترام ضمن تشکر از چواب قشنگ و با نمک جنابعالی ، اما ارادتمندانه یک گلایه ی کوچک از شما دوست داشتنی خودم دارم که چرا وجود نا زنین خودتان را جدا از ما دانسته اید؟ بیا با ما رفیق مهربان باش __همه با هم با هم یکی باشیم و همتاش __بطوری که همه با هم خوریم آش __ازآن آشی که باشد مملو از ماش __صمیمانه بنامیم یکدگر داش _دهیم آب هر گلی را با یک آبپاش . نمکین تر میشد اگر می فرمودید خوب حالا ما هم بکوشیم صورت مناسب آن را در مواقع لزوم بکار ببندیم . در هر حال فرمایشتان برایم جذاب و گیرا بود . خدا خیرتان بدهد و یارتان باشد . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی
سروش
به حضرات بفرمائید نیم متر از املاک سعدآباد و ولنجک به ما قرضی موقت 50 ساله بدند توش یه کیسه خواب بندازیم بخوابیم اوقت چشم ما هم میائیم توی باند! بی مایه فتیر است عزیز
عماد
"خط کشاندن حزب‌الله به پرونده انفجار سه‌شنبه بیروت در طول روزهای گذشته با محوریت آشکار سعودی‌ها و مدیریت پنهان رژیم جعلی اسرائیل دنبال شده و این در حالی است که به‌طور قطع نه حزب‌الله در بیروت غربی حضوری داشته و نه به احتمال زیاد این حادثه برای ضربه زدن به حزب‌الله طراحی شده تا وقت این ادعا فرا برسد که اگر حزب‌الله نبود، این حادثه پدید نمی‌آمد. الان این خط را سعودی‌ها در حال پیگیری هستند و البته دوامی نخواهد داشت کما اینکه این تحریکات طی چند روز گذشته نتیجه‌ای دربر نداشت. البته خط درگیر کردن حزب‌الله با فضای داخلی که یک خط اسرائیلی است در دو دهه گذشته همواره دنبال شده و در قضایای یک سال اخیر هم با جدیت زیادی دنبال شد و یک جریان داخلی در عین اینکه به دلیل اینکه لااقل ۳۰ سال است که دولت را در اختیار دارند، مسئول نابسامانی‌هاست، رنگ اپوزیسیون گرفت تا آتش داخلی را برافروزد اما با این وجود این اقدامات به نتیجه مورد نظر نرسید.

در واقع در این صحنه صدها نفر از مردم لبنان با ندانم‌کاری و اهمال گروه وابسته به رژیم سعودی کشته، مجروح و بی‌خانمان شده‌اند و حتما باید پاسخگو باشند کما اینکه ارتش لبنان همه مسئولین بخش‌های مختلف اداره غرب بیروت را تا کامل شدن تحقیق در این پرونده، وادار به عدم خروج از منازل خود کرده است. در اینجا عامل ناامنی مشخص است و حالا همه می‌دانند که سلاح حزب‌الله مانع تعدی خارجی به لبنان شده و برای ممانعت از تعدی داخلی به حریم مردم و امنیت کشور نیاز به سلاح دیگری است. سلاح مبارزه با فساد و مفسدین. همان سلاحی که برکشیدن آن را سیدحسن نصرالله از همه مسئولین از رئیس‌جمهور تا دولت، تا دستگاه قضایی تا ارتش و تا بقیه رهبران و احزاب خواستار شد."
محمد مهدی اسلامی
با سلام و درود بر جناب آقا عماد عزیز الذی متکأقوی لنا فنفتخر بوجودک المبارک ، با احترام خدمت جناب عالی عرض میکنم که: عماد عزیز و بزرگوار و خوب __چرا می زنی بر سر گاو چوب ___چو آزرده شد شیر او خشک شود___پس ارباب بی شیر کجاها رود؟__بدنبال گاوان دیگر دود ___اگر چه خودش هم علف می جود . با عرض ادب ، ارادتمندتان محمد مهدی اسلامی .
ناشناس
حرفهای جنابعالی به همون اندازه مورد استناده که به کلیپ های جعلی و ساختگی در مورد برخورد موشک به بندر اعتماد هست. امثال شما مغلطه بازی رو خوب بلدن ولی دستتون برای همه رو شده. سیاست تبعیض آمیز و یک بام و دو هوای شما رنگ باخته
ناشناس
نصرالله

تو مگر چه کاره ی لبنان هستی که حرف میزنی ؟؟؟
محمد مهدی اسلامی
با سلام و احترام بر جناب عالی نا شناس عزیز ، می پرسم چطور بنده و جناب عالی در مورد لبنان حرف می زنیم ؟ که البته هر انسان هوشیار و عاقلی به امور مهمه می اندیشد و از آنها درس میگیرد . پس چرا انتظار داشته باشیم آن سید بزرگوار در مورد کشور خودش سخن نگوید ؟ آن هم با آن عظمت و شخصیت مهمی که دنیای اسلام بدیده ی احترام به او می نگرند و کسی است که آمدن نامش در هر جا لرزه بر اندام دشمنا ن اسلام می اندازد . مگر هم اکنون ملاحظه نمی فرمائید تمام خبر گزاری ها در دنیا بیانات اورا منعکس کرده اند ؟ با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
ناشناس
آقای اسلامی سلام
شما نصرالله را قبول دارید ... من اصلا قبول ندارم
اینکه حرف های یک نفر رو انعکاس بدن دلیل بر قبول داشتنش نیست

بر ایشان نقد بسیار است
------------------------------
من یک سکولارم

با تشکر از شما
ناشناس
11.57 در واقع شما بنده سکه و دلار هستی نه سکولار . بر تفکر و عملکرد شما نیز نقد بسیار بسیار هست اما تا الان پاسخی از جنابعالی و همفکرانتان دریافت نشده . اینکه شما مردان خدا را قبول نداری از نشانه های کوچکی و حقارت شماست نه آن سید بزرگوار . ما نیز مثل همه مردم ایران مخلص و ارادتمند تمام خوبان عالم و سید حسن عزیز هستیم و به یاوه گویی و چرندیات تازه بدوران رسیده ها کاری نداریم . منافقین قدیم و جدید و مزدوران همیشگی با عناوین مختلف در تمام دورانها حضور داشته و دارند و جز بدنامی و روسیاهی چیزی از اونها سراغ نداریم .
ناشناس
ناشناس 11:57

از نظر دادنت فهمیدم خیلی آدم بدبختی هستی
ارزش جواب نداری
محمد مهدی اسلامی
سلام بر ناشناس جان (2:19) با احترام عرض می کنم که یعنی میخواهید بفرمائید : منفی دهندگانیم ، ای باد منفی برخیز ___هر چیز خوب سر راه ، بشکن ،بکوب بهم ریز. با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی
شیرین صفوی
10:37 حالت خوش نیست ها. اساسی !!!!!!!!
سروش
ادمین محترم این شیوه حرف زدن توهین به مردم هست چرا منتشر میکنی؟ آیا خودت خوشت میاید کسی به تو بگوید حالت خوش نیست؟
ناشناس
12.26 ای روسیاهان و بیچاره ها . خاک پاشیدن به خورشید از نشانه های بدبختی هست .نورسید حسن نصرالله و حزب الله مانند خورشید خفاشان و دشمنان را کور نموده .
ناشناس
شما اگر محبوب لبنانی ها بودی ، زندگی مخفی نداشتی . راستی شما توی کدام سوراخ مخفی هستی که در انفجار حتی یک خراش ناقابل هم برنداشتی ؟؟؟؟؟؟؟
محمد مهدی اسلامی
با سلام و احترام بر جناب شما ناشناس جان عزیز عرض میکنم که اگر در یک جاده چند اتومبیل باهم تصادف کنند ، اتومبیل هائی که قبل از وقوع حادثه از آن محل بسلامت عبور کرده اند و اتومبیل هائی که بعد از حادثه بسلامت به آن محدوده می رسند راننده ها و مسافرینشان مورد مذمت واقع می شوند که چرا بهنگام وقوع حادثه در محل نبوده وآسیبی ندیده اند ؟ یا آن بقیه ی افرادی که اکنون در لبنان هستند غیر از آن تعداد کشته شدگان و مجروحین همه باید مورد شماتت قرار بگیرند که چراآسیبی ندیده اند ؟ خوب بنده و شما پس چرا در آن سالهای موشک باران تهران بوسیله ی صدامیان کوچکترین آسیبی ندیدیم؟ آیا از نظر جناب عالی مقصریم ؟ یا آن دسته از آشنایان و بستگان شما که خدا هم به خودتان و هم به آنان طول عمر و سلامتی عطا ء فرماید ، مقصر بوده اند ؟ قربا ن شما بروم عجب فرمایشی ایراد می فرمائید . این که انسان از محل حادثه دور بوده و آسیبی ندیده است گناه بزر گی را مرتکب شده است ؟ ، چون سؤالتان با نمک بود کمی فضولی کردم ، عفوم بفرمائید. با عرض ادب و ارادت و آرزوی سلامتی برای جنابعالی ، محمد مهدی اسلامی
ناشناس
دمت گرم چهار صبح
محمد مهدی اسلامی
و علیکم السلام جناب ناشناس عزیزم (11:57)، با احترام و ادب خدمت حضرتعالی عرض میکنم که ابتداء از محبتی که نسبت به حقیر مبذول فرموده و پاسخم را مرقوم فرموده اید بسیار ممنونم ، و سپس بنده عرض نکرده ام که قبولش دارند یا نه ، عرض کرده ام شخصیت مهمی است که سخنانش را منعکس می کنند ، چه قبولش داشته باشند و چه نداشته باشند والّا چرا سخنان این بنده ی حقیر را انعکاس نمی دهند ؟ بلی او از این که یک لبنانی است ، حق دارد که در مورد وطنش سخن بگوید ، وقتی بنده و جنابعالی در مورد لبنان نظر میدهیم چرا باید انتظار داشته باشیم او نظر ندهد؟اما نقد به کدام انسان ممکن است وارد نباشد ؟ ما که مقید یم به خدا و رسول و وائمه (ع) و کلاََ غیر از معصومین ،کسی را بریءاز اشتباه نمیدانیم زیرا انسان هر اندازه هم که ازعلم و عقل زیادی بر خوردار باشد بعلت محدودیتش اشتباه خواهد کرد . داشتن اشتباه دلیل بر طرد کردن کسی نمیشود . اما در سکو لاریسم که بطریق اولی نمیتوان کسی را بریء از خطاء دانست . پس قبول داشتن یا نداشتن یک نفر دلیل بر آن نیست که حق اظهار نظر به او داده نشود . امور مشترکات انسانی را که نمیشود انکار کرد . باز هم از محبتتان تشکر میکنم و امید وارم که شاد و خرم باشید .با عرض ادب محمد مهدی اسلامی
محمد مهدی اسلامی
با سلام بر جناب آقا سروش عزیزم ، پس مهربان شدنتان با ما رامعلق به در یافت اندکی مایه کرده اید که فطیر نشود (فطیر : چیزی که زود ادراک شود __آنچه زود بدست آید __نان فطیر ، نانی است که خمیر آن ور نیامده باشد _عید فطیر هم یکی از اعیاد یهودیان است ) و اگر فتیر بکار رفته باشد (بنده در جائی ندیده ام) چون بر وزن فعیل است ، هم بمعنی فاتر و هم بمعنای مفتور خواهد بود که در آن صورت فاتر یعنی سست شونده و مفتور یعنی سست شده خواهد بود حالا جناب آقا سروش عزیزما کدامیک را اراده فرموده است؟ ان شاءالله موفق و سالم باشید . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی
سروش
با تشکر از توضیح شما. عرض شود که بعضی وقتها فکاهی و جدی مخلوط میشود و در اینجا من مقصود شوخی داشته ام شما مقصود جدی داشته اید یک سو تفاهمی پیش آمده . من عذر میخواهم اگر موجب ناراحتی شدم
محمد مهدی اسلامی
با سلام و درود بر جناب آقا سروش عزیزم ، نظر به این که از این بنده ی حقیر پرسیده اید «چرا این عضو شما ...؟» عرض میکنم حتماََ قبول دارید که بائکم تجر و بائنا لاتجر؟ و نیز قبول دارید که ما همه را دوست داریم چون همه را خدا آفریده است؟ و بالاخره این آیه ی شریفه «انظر الی طعامک» را که حرفی در موردش ندارید . پس دیگر چه چیز سبب شده است که آن سؤال را مطرح بفرمائید؟ با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
ناشناس
به اسم اسلام، اسلام رو نابود کردید. این عماد و محمد مهدی و سبحان شاهقلامی هموشون یک نفرن یا اگرم یک نفر هم نباشن قطعا یک قماشن. بیکارن در کل ولی یک وظیفه کلی دارن، مقابله با نظرات حداکثری
سروش
عرض شود که محبت شما در این منطقه بیشتر به برادران شیعه میرسد و در مورد برادران اهل سنت کمتر است. شاید دلیل کم لطفی به مردم مظلوم روهینگه هم این باشد وگرنه چرا ترکیه با چند هزار کیلومتر دوری آنهمه کمک به آنها کرد ولی ایران کمکی نکرد درحالی که میتوانست با تذکری به آنگ سان سوچی خیلی شرایط را برای آن مظلومین بهتر کند. در مورد جنگ ارمنستان و آذربایجان همینطور در مورد اختلافات پاکستان و هند ایران اکثرا طرف هند را گرفته درصورتیکه شاه در جنگ 1966 تعداد 90 فروند جنگنده جت و یک فروند زیر دریایی را خرید و به پاکستان داد
شیرین صفوی
نیست خیلی شما مودب هستی سروش خان !!! چیه پارسینه حالت رو گرفته و فحاشی و توهین هات رو منتشر نمیکنه !!! حالت خوش نیست چه فحشی هست همه چیز دان عالم صفت !!!!
محمد مهدی اسلامی
با سلام و درود بر ناشناس جان (12:56) عزیزم ، بنده از خودم مطمئنم که گرچه دوست خیلی دوست دارم ّ و تلاش هم میکنم که باآن دو بزر گوار همعقیده و همفکر باشم و به آن افتخار میکنم ولی خودم را خیلی پانین تر از آن عزیزان میدانم ، لذا بنده ی حقیر را در کنار آن دو گرامی قرار دادن بزر گ کردن بنده و خدای نا خواسته اهانت به آنان است ، پس خواهش میکنم جنابعالی هم قدری بعضی چیز ها را بیشر مراعات بفرمائید . و این اسلام که جنابعالی از آن نام می برید قربانتان بشوم کدام اسلام است که ما از آن بی خبریم ؟ لم تقولون ما لا تعلمون؟ برای این است که بنده و جنابعالی آن را مراعات کنیم و مواظب باشیم که بیهوده نه در این دنیا و نه در آن دنیا موجبات عذاب برای خودمان فراهم بیاوریم . همین اسلامی که بحمدالله تعالی جنابعالی هم به آن معتقدید این دستور را میدهد که مطابق با خواسته های نفسانی خودمان در باره ی دیگرا ن قضاوت نکرده وحکم صادر نکنیم و آن را شوخی فرض نگیریم . این گونه نباشد که بگوئیم ،او خلاف میل من حرفی زده __پس برونش کرد باید از رده . نه آن که هر که خلاف توکفت بی دین است ___تأملی بنما کا ین سخن ز قلب چرکین است.امید وارم که ان شاءالله خاطر سریفتان را نیازر ده باشم ] چون از بیانتان بر می آید انسان بی دینی نیستید اما اطلاعات دینیتان مانند اطلاعات بنده کم است .با عرض پوزش و ادب .محمد مهدی اسلامی
ببر مازندران
سید حسن نصر الله پسرش هادی نصرالله رو با دست خودش واسه عملیات شهادت طلبانه فرستاد قابل توجه اونایی که زر میزنن.
محمد مهدی اسلامی
به به شیر عزیز و محبوبم با سلام و درود برجناب شما که در این وقت دیدن نام قشنگ و خواندن نوشته ی دلنشینتان سراسر وجودم را سر شار از شادی کرد . خدا ی مهربان شا دتان کند و موفق و سر بلندتان دارد ، عزیز دل ، آفرین بر خودتان و مازندرانتان سر زمین پر از افتخار و مایه ی عزت . با عرض ادب و ارادت و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
ناشناس
یعنی حیف شغال مازندران که به تو بگن
ببرمازندران
ناشناس 19:13 وقتی جواب نداری مجبوری توهین کنی
محمد مهدی اسلامی
با سلامی دیگر برشیر جان خوب مازندران ، بنده که خیلی دوستتان داشتم ، اما هم حیلی خوشم آمد از متانت و صبوری و ادبتا ن در برابر اهانت دیگری با کرامت و بزر گواری عمل کردید ، صد آفرین بر شما ، بزر گواریها و ادب انسانها با همین نشانه ها شناخته میشود . شما کریم بودن خودتان را نشان دادید .احسنت . ان شاءالله همیشه سر بلند باشید .با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی
محمد مهدی اسلامی
یکی از نشانه های ضعف در انسان که اورا به توهین به دیگران وا میدارد که درحقیقت عدم تسلط بر نفس و نداشتن تمرین برای حفظ حرمت دیگران و عصبانیت است و آن هم بفرموده ی مولی الموحدین علی علیه الصلوة و السلام شاخه از جنون است (الحدة ضرب من الجنون لان صاحبها یندم فان لم یندم فجنونه مستحکم )، عاجز ماندن از جواب درست است ، وگر نه کسی که جواب درست و منطقی به طرف مقابل بدهد ، عصبانی شدن ندارد ، طرف مقابل یا قبول میکند که زهی سعادت او ، و بلکه هر دو ، یا نمی پذیرد که خودش ضرر کرده است .پس دیگر چه لزومی دارد ، بنده که از جواب می مانم نعره بکشیم و به بد گوئی بپردازم؟ که البته این نقیصه با تمرین کردن در کسانی که بیماری روانی در آنا ن شدید نشده باشد براحتی بر طرف میشود . چه وقت زور نشاند سخن بر کسی ؟___ز پاسخ ضعیف بوده باشد بسی __پس ای باخرد صعف خود را نشان __بهیچکس مده ، حتی گردنکشان __مگو حرف زشت و خودت له مکن __مشو بی ادب خویش را که مکن __اگر نا توان از بیان حقی ___جلو گیر زبان خودت از لقی ___اقلّاََ بظاهر متین جلوه کن__ولو فاقدش باشی از بیخ وبن __مریز عقده های حقارت برون __فریبت دهند زیرکان از درون __سواری دهی بر همه ناگزیر __خوری تو سری و در افتی بزیر __بتمرین بکن عقل خود را زیاد __ز من می سپار این نصیحت بیاد __و گر نه بمانی ز هر جا طرید __ادب پیشه کن تا شوی چون فرید .
محمد مهدی اسلامی
با سلام و درود بر جناب آقا سروش عزیز و خوبم ، جناب عالی که همیشه به این بنده ی حقیر لطف داشته اید چطور شده است اکنون به سه پرسشم که در همین صفحه مطرح کرده ام جواب نفرموده اید ؟ با آن که پاسخش فقط ، آری یا نه است، نکند خدای نا کرده قلب ناز نینتان را نا خواسته و ندانسته شکسته باشم؟ میدانید که هر گز دوست ندارم چنین باشم و چنین کرده باشم ، اگر چنین شده باشد با بزر گواری و رأفت قلبی که از شما سراغ دارم مورد عفوم قرار داده و نیز پاسخ آن سوؤالاتم را نیز مرقوم بفرمائید . بسیار ممنون و سپاسگزارم ، با عرض ادب ارادتمند همیشگیتان ، محمد مهدی اسلامی .
محمد مهدی اسلامی
با سلام ودرود بر جناب آقا سروش عزیز و مهربانم ، قربانتان بشوم کی شده است بنده از رقیق شفیق خوبی چون شما که یک دنیا صفا هستید ناراحت شده باشم که این بار دومش باشد ؟ مگر نخواندید در آنجا که برایتان نوشته بودم :لطف و صفایت را بنازم سروش __هر چه که ناز داری بمن می فروش ؟پس چرا احساس می فرمائید که نا راحت شده باشم ؟ هر جا نام قشنگتان را می بینم شاد میشوم و گفتگو با جنا بعالی را دوست دارم ، هر چه دلتان خواست به بنده بفرمائید نگران نباشید . با عرض ارادت و ادب ، محمد مهدی اسلامی ،
محمد مهدی اسلامی
سلام گرم بر جناب آقا سروش عزیزم قربان شما بروم آیا از یک بلی یا نه گفتن به سؤالات این دوستدارتان ، خود داری می فرمائید؟فدایتان بشوم این لطف را هم نسبت به بنده روا داشته باشید ، جناب عالی که همیشه بنده را مشمول لطف خودتان قرار میدهید . پس علت منعش این بار چیست؟ سؤالات (7:16) در تاریخ 21 مرداد را که در همین صفحه نوشته ام را عرض می کنم . بسیار از لطفتان ممنون میشوم . ان شاءالله خیر است . با عرض ادب و ارادت ،محمد مهدی اسلامی .
محمد مهدی اسلامی
با سلام واحترام بر جناب ناشناس عزیز (12:50) ،عرض میکنم که خیلی ممنونم از محبتتان که علاقمند بوده اید با بنده ولو بطور غیر مستقیم وارد گفتگو بشوید ، و الّا دلیلی ندارد که اسمی از بنده برده باشید . ابتداء خیلی از جنابعالی پوزش می طلبم که دیر متوجه فرمایشتان شدم و گرنه خیلی زود تر از این عرض ارادت می کردم . اگر مجنون دل شوریده ای داشت __دل لیلی از آن شوریده تر بی . حالا بفرمائید از این دایره ی دید بنده چگونه آگاه شده اید که بنده خودم از قطر و وسعت و محدوده اش بی خبرم ؟ دایره ی فکرم اگر دیده ای __خار و گل از داخل آن چیده ای___پس چرا خود بی خبرم زین کار ___ ده خبر اکنون بمن ای نیک یار. با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
ارسال نظر
بهترین خرید
نمای روز
بهترین خرید
بهترین خرید
بهترین خرید
بهترین خرید
بهترین خرید
آخرین اخبار
بهترین خرید
بهترین خرید