تشکیل جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور؛
جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل و آخرین موضوعات و مسائل مهم مرتبط با شیوع بیماری کرونا در کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
 به گزارش پارسینه؛ حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه با اشاره به جایگاه ایران از لحاظ میزان شدید آلودگی در اوایل شیوع کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با سیاستگذاری و اجرای دقیق و عملی برنامه‌های طراحی شده و انسجام بخشی و هماهنگ سازی تمام بخش‌ها و دستگاه‌های کشور و تلاش بی وقفه و افتخار آمیز کادر درمانی توانستیم موج اول شیوع کرونا را در مراکز استان‌ها مهار کنیم و در اردیبهشت و خرداد ماه به آرامش نسبی برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به سرعت توانستیم در میان کشور‌های جهان به لحاظ میزان ابتلا و آمار قربانیان به رده‌های پایین برسیم، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی ما در این زمینه موجب تحسین سازمان بهداشت جهانی شد و بسیاری از کشور‌های جهان خواستار استفاده از تجارب ایران در این مقابله با بیماری کرونا شدند، اما مهمترین عامل این موفقیت بزرگ، همراهی و همکاری مردم در اجرای کامل دستورالعمل‌ها بود.

روحانی با اشاره به شرایط دوهفته اخیر و انتقاد از جدی نگرفتن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مردم بویژه در گردهمایی‌های دوستانه و محافل گوناگون بویژه عروسی‌ها و عزاها، آن را عامل اصلی و مهم در شیوع دوباره در هفته‌های اخیر خواند و خاطرنشان کرد: در این موج جدید دو خطر بزرگ فرسودگی و خستگی کادر درمان کشور و بالا رفتن تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه و تکمیل بخش بزرگی از ظرفیت پذیرش بیمارستانی است که نباید اجازه بدهیم این وضع ادامه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش ابتلای تعدادی از پرستاران و پزشکان به کرونا در نقاط مختلف کشور و تاکید بر ضرورت جلوگیری از این روند، گفت: کمیته اجتماعی -امنیتی ستاد مبارزه با کرونا باید برنامه‌هایی را برای ممانعت از برگزاری تجمعات و محافل گوناگون، به عنوان اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری با دقت اجرا کند.

رئیس جمهور کمیته درمان ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیز به بررسی و شناسایی دقیق علل متفاوت شیوع دوباره بیماری در هر منطقه از کشور موظف کرد و گفت: با توجه به اختیاراتی که به استانداران داده شده باید محدودیت‌ها هوشمندانه و متناسب با علل شیوع در هر منطقه اعمال و اجرا شود.

روحانی همچنین با اشاره به تجربه موفق برگزاری مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، کمیته‌های اجتماعی - امنیتی و درمان را موظف کرد با رایزنی و مشورت دستگاه‌های مرتبط دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم را طراحی و تدوین کرده و برای تصویب به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.
 
پارسینه: با توجه به خواست مکرر مخاطبان برای بالا ماندن این خبر، از این پس تا مدتی می توانید از بخش «پنجره» دسترسی سریعتری به خبر داشته باشید. امیدواریم در گفتگوی میان کرابران گرامی شاهد رعایت احترام متقابل، استدلال، و خطوط قرمز باشیم.
تشکیل جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور؛
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل و آخرین موضوعات و مسائل مهم مرتبط با شیوع بیماری کرونا در کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 به گزارش پارسینه؛ حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه با اشاره به جایگاه ایران از لحاظ میزان شدید آلودگی در اوایل شیوع کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با سیاستگذاری و اجرای دقیق و عملی برنامه‌های طراحی شده و انسجام بخشی و هماهنگ سازی تمام بخش‌ها و دستگاه‌های کشور و تلاش بی وقفه و افتخار آمیز کادر درمانی توانستیم موج اول شیوع کرونا را در مراکز استان‌ها مهار کنیم و در اردیبهشت و خرداد ماه به آرامش نسبی برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به سرعت توانستیم در میان کشور‌های جهان به لحاظ میزان ابتلا و آمار قربانیان به رده‌های پایین برسیم، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی ما در این زمینه موجب تحسین سازمان بهداشت جهانی شد و بسیاری از کشور‌های جهان خواستار استفاده از تجارب ایران در این مقابله با بیماری کرونا شدند، اما مهمترین عامل این موفقیت بزرگ، همراهی و همکاری مردم در اجرای کامل دستورالعمل‌ها بود.

روحانی با اشاره به شرایط دوهفته اخیر و انتقاد از جدی نگرفتن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مردم بویژه در گردهمایی‌های دوستانه و محافل گوناگون بویژه عروسی‌ها و عزاها، آن را عامل اصلی و مهم در شیوع دوباره در هفته‌های اخیر خواند و خاطرنشان کرد: در این موج جدید دو خطر بزرگ فرسودگی و خستگی کادر درمان کشور و بالا رفتن تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه و تکمیل بخش بزرگی از ظرفیت پذیرش بیمارستانی است که نباید اجازه بدهیم این وضع ادامه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش ابتلای تعدادی از پرستاران و پزشکان به کرونا در نقاط مختلف کشور و تاکید بر ضرورت جلوگیری از این روند، گفت: کمیته اجتماعی -امنیتی ستاد مبارزه با کرونا باید برنامه‌هایی را برای ممانعت از برگزاری تجمعات و محافل گوناگون، به عنوان اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری با دقت اجرا کند.

رئیس جمهور کمیته درمان ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیز به بررسی و شناسایی دقیق علل متفاوت شیوع دوباره بیماری در هر منطقه از کشور موظف کرد و گفت: با توجه به اختیاراتی که به استانداران داده شده باید محدودیت‌ها هوشمندانه و متناسب با علل شیوع در هر منطقه اعمال و اجرا شود.

روحانی همچنین با اشاره به تجربه موفق برگزاری مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، کمیته‌های اجتماعی - امنیتی و درمان را موظف کرد با رایزنی و مشورت دستگاه‌های مرتبط دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم را طراحی و تدوین کرده و برای تصویب به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.
 
پارسینه: با توجه به خواست مکرر مخاطبان برای بالا ماندن این خبر، از این پس تا مدتی می توانید از بخش «پنجره» دسترسی سریعتری به خبر داشته باشید. امیدواریم در گفتگوی میان کرابران گرامی شاهد رعایت احترام متقابل، استدلال، و خطوط قرمز باشیم.
بهترین خرید
نظرات
شیرین صفوی
حالا تو خونه زیارت نامه و دعا بخونید
سبحان شاهمرادی اصولگرا
اکثریت قریب به انفاق کسانی که کرونا گرفته اند
در جاهایی کرونا گرفته اند
که مذهبی نبوده هست
مثل مجالس عروسی
پس شما هم لطفا مدتی در خانه برای خودتان مجلس سور
برگزار کنید:)
ناشناس
حالا خیلی واجبه..........مردم را خوب به کشتن می دهید....سبحانک هم لطفا تز هاتو بزار واسه هم پیاله هات...................
به سوی اصلاح
وقتی مستند به سیره پیامبر(ص)و صحابه و اهل بیت نیست...


آیا لزومی دارد که برگزار شود؟
سبحان شاهمرادی اصولگرا
سخنانی خلاف اسلام و حرام بر زبان میگویی
آقای ...!!
تکریم و تبجیل و برزگداشت اهل بیت حضرت رسول الله
از بدیهیات سنت و سیره حقیقی حضرت رسول الله و
صحابه واقعی ایشان هست
و
یکی از راه های مودت و ابراز محبت همین مراسم های معنوی
میباشد
سروش
سبحان از کی تا حالا حمل صلیب در خیابانها به قصد خودنمایی اسلامی شده؟
زدن زنجیر و قمه به بدن حرام است متاسفانه علمای شما با آنکه چهل سال راس قدرت بوده اند آنرا اعلام نمیکنند
نواختن آلات موسیقی و آوازخوانی از سنن عیسویان است که وارد کرده اید
برو روت رو کم کن
ناشناس
هر عملی که به سلامتی انسان ضرر برساند حرام هست...اگر نمی فهمی دیگر تقصیر ما نیست بچه روس
ناشناس
حرف مفت حناق نیست شاهمرادوف روسی............مرگ بر روسیه...مرگ بر چین
ناشناس 1360
سلام - اولا - اسم مکرمه علیه ات را تغییر بده به -- اصلاح شده --- البته ازسوی شیطان ثانیا - کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت نوشته حسین تهرانی چاپ سوم 1391 را بخوان بعد اینجا افاضات کن اصلاح شده از ماهواره و...
سروش
تنها موردی که حسن توش تخصص داره و حق اظهار نظر داره همین هست.
ناشناس
دقیقا..........
ناشناس
سبحان شاهمرادی اصولگرا فعلا که شهرهای دارای اماکن مذهبی بیشترین آمار مبتلا به کرونا را داره پس لطفا مغلطه نکن باشه ؟؟؟
ناشناس 1360
سلام -ناشناس 3:32الحمدالله درشهری که ما زندگی می کنیم وضعیت سفیداست فقط به محض احتیاط حیاط بقعه مبارکه را بارکرده اند والسلام
به سوی اصلاح
آقای سبحان۰۰:۲۲

اولا محبت در آغاز مسئله ای قلبی است...
ثانیا یکی از مصادیق اصلی محبت زیادصلوات فرستادن بر پیامبر(ص)
است.(هر کس یک بار بگویدالهم صل علی محمد و علی آل محمد
خداوند ده بار بر او درود می فرستد)
ثالثامحبت واقعی این است که از آنان پیروی کنیم


اما عزاداری در کجای قرآن یا حدیث نبوی یا سیره ایشان ماتم و سیاه پوشیدن تکریم شده؟؟؟
سبحان شاهمرادی اصولگرا
جناب مغالطه گر
توجه بفرما
اولا اینکه محبت و مودت یک امر قلبی است امری
صحیح و صواب
میباشد
و این نیز که صلوات زبانی نیز مصداق مودت و محبت هست
باز امری صحیح میباشد
ثانیا
اینکه شما می گویی مراسم عزاداری به سبک امروزی آن
در کجای سنت و سیره اولیای الهی آمده هست باید بگویم که
ملاک در نو آوری و تمدن سازی های جدید این هست که
عمل یا نظر یا طرحی که ما می دهیم باید
مخالف قواعد و اصول اسلام که از سوی
الله و اولیا الهی بیان شده هست نباشد
وگرنه خیلی چیزها در سنت و سیره مستقیما بیان نشده هست
که اگر اولیا الهی میخواستند مصداق گویی کنند باید
هزاران جلد کتاب حدیثی و هزاران جلد قرآن نازل میشد
بلکه روش اسلام و بزرگان معصوم اسلام
برای پویایی و پیشرفته شدن دین خدا
این هست که
به مسلمین قاعده و اصل ارائه دادند و ما می توانیم
بر اساس آن قاعده و اصل مصداق سازی و نو آوری کنیم
حال یکی از قواعد عام و کلی و اصول اساسی اسلام که
ابراز محبت و اطاعت و تبجیل از مومنین و اولیا مومنین هست
مصادیقش پیراهن مشکی برای نشان دادن
عزا دار بودن و سینه زنی و مداحی کردن هست
همچنین مراسم های مذهبی علاوه بر انظباق بر قاعده و اصل
مودت بر معصومین
طبق قاعده امر به معروف و نهی منکر نیز
هست که داریم با این کارمان از یک جریان مقدس حمایت میکینم
و گفتمان آنها را نشر میدهیم و همزمان از دشمنان آن جریان هم
ابراز تنفر و تبری می جوییم
ثالثا
اگر قرار بود طبق تفکر شما ما اسلام را بفهمیم
باید مطلقا هر نوع نوآوری را خلاف اسلام می دانستیم و
هرپدیده ای که در صدر اسلام نبوده هست را کنار میزدیم
چون خیلی از پدیده های امروزی و حتی پدیده هایی در
قرون ابتدایی اسلام شکل گرفتند در صدر اسلام نبوده و
مستقیما به آن در سنت اشاره نشده هست و
حاصل این فکر میشود راکد و کهنه ماندن تمدن اسلامی
مثلا من اگر بخواهم مثل منطق شما
به شما سوال کنم
میگویم کجای سنت و سیره نبوی و صحابه مستقیما
آورده شده که استفاده از نت و گوشی برای نوشتن مجاز است؟!
پس شما باید با همان پوست آهو و شانه گوسفند و قلم و دوات
مطلب بنویسید چون این را کار نبی و صحابه میکردند!
مش قلم
جناب به سوی اصلاح بسیار زیبا بیان کردین
این سبک عزاداریها نه تنها به شعور افراد چیزی اضافه نمیکند بلکه بیشتر باعث ریا و دورویی و اتلاف وقت هستند
ناشناس 1360
سلام - --خش قلم ----(مش یعنی مشهدی --- کسی که با امام حسین ع دشمنی کند مشهدی که هیچ درمسمانی اش باید شک کرد -) یعنی حضرت رسول الله ص وصحابه رضی الله عنهم که عزاداری می کردند در ملاء عام -- الایعاذ بالله دروغ گو وریا کاربودند؟ این فقره عزاداری حضرت رسول ص قبل در زمان حیات امام حسین ع اتفاق افتاد
ناشناس 1360
سلام -- جناب اصلاح شده از ماهواره و..----بازهم تاکید می کنم شما برو کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت نوشته حسین تهرانی چاپ 1391 را بخوان مکان عزاداری برای امام حسین ع را در سنت وسیره اولیا الهی را ببین آنوقت تشریف بیاور وعزاداری امام حسین ع رازیر سوال ببر
به سوی اصلاح
جناب مش قلم
ان شاءالله خداوند ما و شمای بزرگوار و همه مردم ایران عزیز ایران را در دنیا و آخرت سربلند کند
مش قلم
اول اینکه اعتقادات من به خودم مربوطه و مادامیکه دیگران و وادار به عمل به اونها نکردم یا با انجام آنها آسیلی به کسی نزدم کسی حق نداره معترضم بشه
شک شما هم برای من اصلا مهم نیست چون مسائل شخصی به خود شهص مربوطه
در مورد عزاداری به این سبک و سیاق که از دوره قاجار بعد از سفر ناصرالدین شاه به اروپا باب شده چیزی بغیر از ریا و دورویی چیزی نیست
چطور با شنیدن صداهای وحشتناک طبل و دهل انسان به حقیقت پی میبره؟؟!! چطور با خود زنی به مقام درک میرسه؟؟!! چطور با شنیدن قصه های دروغی که هیچ سند تاریخی ندارن پی به حقیقت میبره؟؟ گریه چه فایده ایی داره اونم برای اتفاقی که سال ۶۱ افتاده؟؟ شما اگر قصدتون عزاداری و بزرگداشت هست نیاز به این همه سر و صدا و قیل وقال نیست اگر تبلیغ رفتار امام هست که ما بغیر بی ادبی با مخالف از شما چیزی ندیدیم!!
در ضمن در ایران بغیر از شیعیان در ایران ادیان دیگری هم هست چرا اونا حق این کار را رو ندارن؟؟!
ناشناس 1360
جناب خش قلم --السام علیکم - اولا - اگر اعتقادات شما به خودتان مربوط است اعتقادات دیگران هم به خودشان مربوط است اصلا به شما چه دوست دارند با طبل ودهل به خیابان بیایند اعتقادات شماکه از صدای طبل ودهل وجاز ( نه طبل دهل عزاداران امام حسین ع)مشمئز کننده تر است اصلا چرا ایراد به طبل ودهل عزاداران حسینی می گیرید؟ اگر راست می گویید ودم از حق الناس وآزادی می زنید چرا ایراد به صدای تند جاز وموسیقی مبتذلی که امثال شمادر ماشین ها می گذارند وصدایش بلند می شود ومردم را می آزارد نمی گیرید ؟- ثانیا در مورد واقعه عاشورا واتفاقاتی که در عاشورای سال 61 ق افتاد منابع اهل سنت وتشیع اتفاق دارند مانند اصابه فی تمییز الصحابه ابن حجر عسقلانی از اهل سنت و ...مهج دعوات ابن طاووس از شیعه وروضه الشهدای کاشفی از صوفیه که همه آنها در کتابی به نام تاریخچه عزاداری اهل سنت نوشته حسین تهرانی تابستان 91 آمده است ودربخش 4صفحه 45 این کتاب اشاره به عزاداری برای اهلبیت آمده است ( هرچند برای افراد کور وکری مثل شما (پارسینه لطفا سانسور نشود ) که مهر شقاوت بر دل وقلب وگوش ودیده اش خورده است فایده ای ندارد )----ثالثا کسی مانند شما که عزاداری اهلبیت را دروغ می پندارد درواقع خودش را دروغ پنداشته است {کافر همه را به کیش خویش پندارد } -- رابعا اگبی ادبی هم به شما شده والله حقتان است اگر [،،،] (پارسینه لطفا سانسور نکنید به عینه درج شود )اگر به گرگ بیابان وسگ ولاشخوربیابان اگر بفهمانند که تن یک ملحدی [،،،]-- رابعا ادیان دیگر هم در عاشورای حسینی ع اعم از هندو { گاوپرست } یهودی ومسیحی وزرتشتی عزاداری می کنند ودیدن این عزاداری ها برا ادم کور دل ونابیناجسدوناقص والعقلی مثل شما محال است ودرکش محال -- خامسا اگر سایر ادیان رسمی کشورایران مانند (یهودی وزرتشتی ومسیحی ) مراسمی داشته باشند آزادانه انجام می دهند کسی مانع شان نمی شود ( مگر کسی جلوی چرندیات وخزعبلات گفتن امثال شمارا می تواند بگیرد که حالا جلوی مراسم های دینی آن ادیان الهی را بگیرد ؟؟)---سادسا -- کلمه مش =مشهدی است شما که توهین به امام حسین ع که (به منزله توهین به ائمه دین است ) می کنید اسم مشهدی را به بهانه اظهار نظرکردن درسایت به اسم (مش قلم ) کثیف ونجس نکنید -----سایت پارسینه کلمات حقیر را هرچند توهین آمیز باشد سانسور نکنید که این فرد [،،،] -- ضمنا آیین بهاییت در شیعه مانند وهابیت در اهل سنت مطرود ومنفور است - با تشکر
با سلام

«پارسینه» مدت زمانی طولانی تلاش کرد تا با سیاستی نسبتا سختگیرانه از انتشار نظراتی که حاوی کوچکترین توهینی نسبت به دیگر مخاطبان هستند خودداری کند، اما این امر به جای اصلاح نظرات به گلایه های بیشتر انجامید! از این رو بر خلاف میل خود تصمیم گرفتیم تا جایی که موجب اعتراض دیگر مخاطبان نباشد، در انتشار نظرات با مسامحت برخورد کنیم، بلکه در نهایت جمیع مخاطبان، خود درباره چگونگی تعامل مناسب به اجماع برسند.
با این وجود، نظراتی که حاوی تهدید به قتل، خشونت عریان، توهین جنسی مستقیم یا کنایی، توهین قومی و از این دست باشند، به هیچ عنوان منتشر نخواهند شد.
انتشار نظرات با حذف بخش های غیرقابل انتشار اگرچه کاری زمان بر و خارج از وظیفه است، اما در موارد خاص به احترام مخاطبان، آن را انجام می دهیم.
در نهایت، همچون همیشه امیدواریم «پارسینه» به فضایی برای تبادل نظر محترمانه و مستدل مخاطبان تبدیل شود، چرا که کلام منطقی بیش از توهین در اصلاح یا تغییر نظر دیگران موثر است.

با احترام
پارسینه
مش قلم
۱۳۶۰
سام علیک بر خودتان
مینویسم هر چند فراتر از شان و درک شماست
اول اینکه کار بد و اشتباه برای همه بده نه ی قشر و گروه خاصی ، پس صدای بلند وآزار دهنده از هر جایی و بوسیله هر کسی ایجاد بشه غلط و اشتباه است نوشتم اگر اعتقاد من به کسی آسیبی برسونه دیگه فقط به خودم مربوط نمیشه بلکه شخص متضرر از اعتقاد من صاحب برحقه البته برای کسی که میفهمه باید نوشت
دوم تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است را قطع به یقین برای شما و امثال شما سروده اند
دروغگویی مثل مهر بر پیشانی شماست من کجا گفتم عزاداری نکنید؟؟ گفتم سبک و سیاق عزاداری غلطه
بعدم چرا سنی ها و زردتشتیان و یا یهودیانو.‌.‌ حق ندارن مثل شیعیان بریزن تو خیابون و برای اولیا دینشون جشن یا عزا بگیرن
در تهران تا حالا چنین اتفاقی نیفتاده که مثلا روز مرگ عمر عزاداری خیابانی صورت بگیره برای مثال عرض کردم
در ضمن تمامی توهین هایی که کردید نشان دهنده شان و شخصیت خودتون و تربیت کننده ی شماست هر چند که میخ آهنین نرود در سنگ
اسم من به شما مربوط نیست شما خدا نیستی که درباره افراد قضاوت کنی حیف که نمیخوام دهنم رو با توصیف شما آلوده کنم فقط همینکه از کوزه همان تراود که در اوست
ناشناس 1360
جناب غش قلم - السام علیکم - در جواب خزعبلات شما که درمورخه 99/4/22 ساعا 15:17 دقیقه نکات زیر جواب می آید:
1-اگر بی ادبی به شما شده حقتان است وباید باهرکس طبق منطق خودش صحبت کرد وبا شخص بی ارزشی مانند شما دربحث اهانت به مقدسات باید بدتر این رفتارکرد که به امام حسین ع توهین نموده وعاشورای امام حسین راذیل کامنت مورخه 99/4/21ساعت 15:18 دروغ وافسانه پنداشته اید عین نظر شما درج می شود (چطوربرای قصه های دروغی که هیچ سند تاریخی ندارند پی به حقیقت می بره ؟ -گریه چه فایده ای دارد برای واقعه ای که سال 61 اتفاق افتاده است )
2- شمابه بنده نسبت وحشیگری داده اید - خب اولا اگر این وحشیگری برای دفاع از امام حسین ع باشد برای بنده جای افتخار دارد ثانیا وحشیگری که امثال شما درعاشورای 88 که به اسم اعتراض رمنجر به توهین به مقام شامخ امام حسین وقتل وغارت عزاداران وآتش به خیمه های حسینی وتکایای حسینی شد درتاریخ ثبت است
3-در مورد حکم به ارتداد وقتل که شما عرض کرده اید که کجا سابقه دارد اولا امام خمینی (ره ) درسال 67 حکم به قتل سلمان رشدی داد -ثانیا نواب صفوی بعداز چند بار تلاش برای اقناع احمد کسوری که با مقاومت او مواجه می شود به حکم سید ابوالحسن اصفهانی مرجع تقلید وقت و علامه امینی صاحب کتاب الغدیر دست به کشتن کسروی زد
4- ادعاکرده اید که کسی که به رهبری توهین می کند با3- 6 سال حبس می گیرد نمونه ای از کسانی که این حکم برایشان اجراشده را بیاورید طبق ادعای شما افراد زیادی دراین جامعه هستند که روزانه 100 ناسزا به آقا خامنه ای می دهند بنده دراطرافیان خودم چند نفر راسراغ دارم من جمله خاله خودم ولی چرا به زندان نیفتادند پس عراض شما کذب محض است ودروغگو شمایید نه من
5-درمورد اینکه بنده دست به قتل شما بزنم اولا کوچکتراز آن هستید که بنده دستم را به خون نجس شما آلوده کنم (خون طبعتا نجس است بالاخص اگر خون ملحد حربی باشد )و لی اینجارا حق به شما می دهم چرا که نباید خودسرانه درمورد افرادی مانند شما عمل کرد
6- آیا شما عفت کلام را رعایت می کنید که به واقعه عاشورا توهین می کنید چرا بنده به مخاطب ( به سوی اصلاح کلمات تندی مانندواندازه کلماتی که به شما فرمایش کردم ) نگفته ام (تند گفته ام ولی نمه به اندازه شما )زیرا ایشان به امام حسین مانند شما توهین نکرده است - بقول شاعر - چجوخود راز خویشتن را کردند فاش - عراقی را چرا بدنام کردند
7-امثال شما چون دربرابر حرف حق دیگران کم می آورید دیگران را به متهم به ریاکاری می کنید - بقول معروف قافیه چون تنگ آید شاعر به جفنگ آید -- وبحث ریاکار معرفی کردن از ناحیه شما دو مقوله را شامل می شود اولا - مقوله خاص که بنده را ریاکر معرفی کرده اید ثانیا مقوله عام که شامل تمام عزاداران امام حسین ع در جهان می شود --پس تربیتی که شما به بنده نسبت اده اید به خودتان وخانواده گرامی تان بر می گردد که چطور شمارا دشمن امام حسین ع باز آورده اند
8-مرا دروغگو وکذاب می خوانید -- نمونه متن شماست در کامنت مورخه 99/4/21ساعت 15:18 ( ورود عزادرای امام حسین ع به این سبک وسیاق از زمان ناصرالدین شاه اتفاق افتاده است ) این دروغ است وشما مطالعه نکرده افاضات زیادی می خورید این نوع سبک وسیاق از زمان آل بویه رایج است آن هم زمانی که شیعیان ومحبین اهلبی ( اعم از شیعه وسنی ) به خاطر حکومت ایشان از آزادی برخوردار شدند
9-دیدید بی دقت هستید بنده درکامنت 99/4/22 ساعت 18:01 دقیقه گفتم اهل سنت یهودی ومسیحی آزادند که مراسم های خودرا بگیرند حال خود نمی گیرند به ما چه ؟در فقره مرگ جناب عمر 26 دی الحجه (رضی الله عنه )اهل سنت خودشان عزاداری نمی کنند چون برخلاف شما به امام حسین احترام دارند ودر آن کامنت هم اشاره کردم کسی نیست جلوی خزعبلات شمارا بگیرد چه رسد به عقاید ادیان الهی وبرادران اهل سنت
10-- این عین کلام شما در مورخه 99/4/21ساعت 15:18 دقیقه می باشد (گریه چه فایده ای دارد اگر شما قصد عزاداری وبزرگداشت است این همه قیل قال نیست - اولا چرا شما برای مرده خودتا ن ( انشالله والدین شما وبرادران شما وخاندان شما به سلامت باشند ) کلی جیغ وفریاد می کنید ؟ مگر امام حسین ع از اموات شما الایعاذبالله کمتراست ؟ که نفی طریقه عزاداری می کنید ؟ثانیا شما درجایگاهی نیستید که بخواهید درمورد نحوه عزاداری امام حسین ع اظهار نظر کنید وعددی نیستید برای ایراد گرفتن به عزاداری امام حسین ع
11- بنده را به جنون متهم کرده اید : بقول شاعر من مست می عشقم هوشیار نخواهم شد از خواب خوش مستی بیدار نخواهم شدمن به سایه نشینی علم آقا ابوالفضل مفتخرم
12-اگر شرم برمن باد به خاطر عزاداری برای امام حسین ع باشد این شرم که نیست هیچ افتخاراست -- واین این بهتراست از مدال به ظاهرافتخار وبه باطن شرم برای شما که زیر علم یزید وماهواره نشین های خارجی سینه می زنید حیوانیت درراه امام حسین برای من لذت بخش تراست از انسانیتی که شما به طرفداری از یزیدی ها برای خود قائل هستید والسلام
مش قلم
۱۳۶۰ خوانندگان این سایت مطالب من و شما رو میخونن و خودشون قضاوت میکنن من حرفامو زدم و هیچگونه توهین و بی ادبی به هیچ شخصی نکردم مگر اینکه کلام خودشو بهش برگردونده باشم
بحث با شما وقت تلف کردن محضه چون هنوز توانایی درک معنی جملات رو ندارین و معنی های من دراوردی و ساخته ذهن مریضتونو به دیگران نسبت میدهید
در ضمن من هیچ وقت از افرادی مثل نواب و سایرین که نام بردین تقلید نمیکنم خداوند به من عقل داده که ازش استفاده کنم نواب شخص وطن ددستی مثل فاطمی رو ترور کرده اونم با استفاده از یک نوجوون!! که هنوز خوب و بد کار رو تشخیص نمیداده !
ای شخص چطور شایسته تقلیده؟!!! امثال شما بغیر کشتن چیزی بلدنیستید که اگر بر حق بودین نیاز به قتل و وحشیگری نداشتید همیشه ساده ترین کار رو انتخاب میکنید حذف مخالف
سایر عرایضتون به غیر از تکرار مزخرفات قبل چیزی نبود
در ضمن درباره حق من صحبت کردین که فقط به ی نکته اشاره میکنم معرفت و شعور در گرانیست که به کرکس ندهند
سروش
سبحان خان قاعده و اصل اینست که :
1- ضرر زدن به بدن حرام است
2-ریاکاری حرام است
شما هر دو را زیرپا گذاشته اید و با اینکه چهل سال قدرت در دستتان بوده نفی نکرده اید
بنابراین محکوم هستید و باید محاکمه بشوید
ناشناس
احسنت
ایرانی آباد و آزاد
حالا کلا یک سال تعطیلش کنید اتفاقی به دین و ائمه نمی افتد و ضربه ای به ساحت آنها نمی خورد جز اینکه به سلامت مردم کمک و پروتکل های جهانی را رعایت کردید.....
ناشناس 1360
سلام --- خود گویی خود خندی خود مرد هنرمندی ؟؟؟!!! شما درماه محرم بمان وبزن برقصت را انجام بده -- کسی جلوی شمارا نمی گیرد ---هرکه خواست عزاداری می کند هرکه نخواست نه چطور در بحث آزادی مسائل جنسی و شهوانی چنین فتوایی نمی دهید ؟آزادی می باشد شما برای خودتان عده دیگرهم برای خودشان
مش قلم
۱۳۶۰ اصلا متوجه مطلب شدین؟؟!! ایشون کی گفتن میزنن و میرقصن؟هرچند که اگر چنین کاری رو بکنن امثال شما هستین که نابودشون کنید !! پس بهتره دروغ نگین
در ایران آزادی ابراز عقاید فقط برای ی قشر خاصی وجود داره
در بحث این بیماری هم هر کس خواست و هرکس نخواست اصلا معنی نمیده اینو که درک میکنین؟؟!!
اجتماعات انسانی برای همه افراد با هر دین و مسلکی خطرناکه
شمام بشین تو خونه ات بزن تو سرت اگه کسی معترضت شد اونوقت بیا اینجا آه و ناله سر کن
البته اونطوری دیگه بقیه متوجه عزاداری و ارادتتون نمیشن!!! چه حیف!! نیست همش برای رضای خداست!!!!!!
ناشناس 1360
جناب - خش قلم - السام علیکم - اولا -در بحث رقصیدن درمحرم ونابودی افراد بوسیله ما وامثال ما با کمال افتخار اعلام می کنم که : کشتن افراد موهن وتوهین کننده به دین واولیا ء دین نه تنها جرم نیست بلکه ثواب هم دارد چراکه بحث اولیا خدا اوائمه اطهار نه اصولگرایی می شناسد نه اصلاح طلبی - قضیه ماوفوق تصور وسوای این بحث جناحی ناچیز است - پس توهین کننده به امام حسین ع حکمش قتل است واگر لازم باشد در این راه کله [,,,] واز عواقبش باکی نداریم ثانیا در بحث پروتکل ورعایت بهداشت در بحث بهداشتی اش تاحدی حق با ایشان است البته اگر ظاهر کلام با باطن کلام یکی باشد نه باطن کلام اهانت به اهلبیت باشد ورعایت بهداشت را بهانه کند والا با رعایت کردن نکات بهداشتی هیچ دلیلی برای تعطیل کردن مجالس نیست (واگر بنده هم مبتلی به کرونا شدم نزد خدای خودم وسالار شهیدان عملی برای ارائه دادن دارم تا آن بزرگواران را ازخود خشنود سازم )ثالثا دربحث خداشناسی - که اخر کلامتان عرض کرده اید ورضای خدارا بهانه کرده اید-- فرق ما باشما این است که : ماحدااقل ظاهر امررا رعایت می کنیم مثل شمانیستیم که علنا به اهلبیت پیامبر توهین می کنید وغرضانه قضاوت بی جا می کنید اگر شما واقعا خداشناس بودید دربحث آزادی بیان افضات زیادی نمی خوردی اگرازادی جنسی وعقاید نبود پس چرا راحت این عمل کثیف درجامعه انجام می شود (البته به صورت نامشروع وبحث بیکاری هم بهانه است )و دراین سایت هم منویات پلید درونی خودرا آزادانه ابراز می کنید ؟چقدر به امام خمینی وشهدا توهین شد چقدر به رهبری اهانت می شود وکسی دم بر نمی آورد دررژیم سابق محمد رضاشاه اگر کسی به شاه توهین می کرد جایگاهش سیاهچال بود ولی الان چقدربه رهبری توهین می شودوکسی به سیاه چال نمی افتد - حال بفرموده امام حسین ع اگر مردنیستید آزاده باشید اگر به رهبری توهین می کنید به شهدا توهین می کنید لااقل به امام حسین توهین نکنید وآزادگی خودرا حفظ کنید نکته آخر آنکه بر سر زدن حقیر برای امام حسین ع که جای خود اگر خودم را هم تلف کنم جای ایراد ندارد شهیدی که در همه ادوار تاریخ نه تنها زمان خودش مظلوم بود و مورد هجمه حیف نان وحیف از فحش های های جاهلی مثل شماقرار گرفته ومی گیرد پس [,,,]
مش قلم
جناب ۱۳۶۰
اول سام علیک برخودت که در بی ادبی گوی رقابتو از همه ربودی
دوم شما اگر در گفته خودتون صادق بودید باید مطابق قرآن با زبان نیکو و مودبانه با مخالف خودتون حرف میزدید نه زیان بی ادبی و ناسزا و توهین و ارعاب و وحشیگری
در ضمن شما در سطحی نیستید که بخواین حکم قتل بدین و دست به اینکار بزنین این هم یکی دیگر از درغ های شما در پیروی از دین
کجا گفتن امثال شما اجازه دارید حکم بدین و بکشید؟؟!
خشنودی آن بزرگوارم با بیمارشدن افراد حاصل نمیشه که یک مومن سالم و قوی از چندتا مریض بهتر میتونه عمل کنه پس بهتره دهتتونو ببندید و به گزافه باز نکنید و بدعت خلق نکنید و از اشتباه برای خودتون ثواب دروغی نسازید
عفت کلام ارزشی هست که شما ازش دورید آنچه قوت غالب شما در شبانه روز هست و مدام درحال خوردنش هستید رو به من نسبت ندید
قرار نیست چون شما عادت به ریاکاری کردید منهم از شما پیروی کنم من از ریاکارهایی مثل شما که هنرش رعایت در ظاهر امر هست تبری میجویم
در ضمن اگر در دوران شاه مردم به جرم توهین به سیاهچال میرفتن الان هم همینطوره لطفا رجوع کنید به قانون ۶ تا ۳ سال حبس بعلت توهین به رهبر
دروغگویی کار شماست شرم بر شما و امثال شما
به سوی اصلاح
تعلیق اول بر گفته های آقای سبحان
آنچه شما درباره مصادیق تمدن و تکنولوژی و آپدیت گفتید صحیح است،اما این چیزها مباح است و امور مباح نیازی به آیه یا حدیث ندارد

اما وقتی شما عملی را با اعتقاد به ثواب بودن آن و انتظار پاداش آخرت انجام می دهید باید منصوص و مستند به قرآن کریم یا احادیث صحیح یا سیره باشد
به سوی اصلاح
تعلیق دوم بر گفته های آقای سبحان

همه می دانیم که امام حسین و امام حسن(علیهماالسلام)در امور دینی مثل نماز و روزه و حج و زکات و نافله و تلاوت از ما تواناتر و کوشا تر بوده اند


اگر در عزاداری هم خیر و ثوابی وجود داشت ایشان هم مثلا برای حضرت علی(ع)یا حضرت فاطمه(س)یا پیامبر اعظم(ص) سیاه می پوشیدند و سینه می زدند و به عزاداری می پرداختند
ناشناس
اولا در آن زمان امام حسن و امام حسین (ع) از طرف دشمن آنقدر در محدودیت بودند که نمی توانستند برای پدر و مادر گرامیشان عزاداری کنند.
ثانیا در روایات آمده که عزاداری برای ائمه معصومین (علیهم السلام ) چقدر ثواب دارد و لازم نیست خداوند همه چیز را در قرآن بیان کرده باشد
به سوی اصلاح
تعلیق بر گفته های جناب ۱۳۶۰

اول در رابطه با مسئله (علیه السلام)باید گفت این لفظ در مورد اهل بیت که گروهی از مسلمانان می گویند،و لفظ رضی الله عنه که گروهی دیگر در رابطه با صحابه و ابوبکر و عمر و عثمان و علی می گویند ضروری نیست
اگر گفته شود خیر است و اگر گفته نشود مشکلی ندارد

ما فقط وظیفه داریم در مورد پیامبر(ص)از این مسئله صلوات استفاده کنیم

اما در مورد اینکه گفتید اهل سنت یا برخی اولیا عزاداری کرده اند
بنده از اهل سنت و اولیا نپرسیدم

سوالم این بود :
آیا عزاداری از مفاهیم قرآن کریم یا احادیث صحیح نبوی یا سیره بزرگان در ۵۰یا ۶۰سال اول اسلام قابل اثبات است؟
ناشناس 1360
سلام - جناب اصلاح شده درجواب سوال شما عرض کردم که کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت نوشته حسین تهرانی چاپ 1391 را بخوانید قشنگ وتمییز وبه وضوح جواب شمارا توضیح داده است نمونه ای ازاین کتاب را برای شما درج می کنم :(هنگام تولد حضرت امام حسین ع بعداز قرائت اذان در گوش راست همایون آن حضرت ودرگوش چپ آن حضرت اقامه را گفتند وسپس گریستند و...فرمودای اسماء(اسمائ بنت عمیس ناقل روایت است )پسرم را گروه ستگران خواهند کشت و..)تاریخچه عزادارای اهل سنت ص 128 و129به نقل از ذخائر العقبی حافظ محب الدین طبری --- سرتیتر های مورد نظر شما ---از همین کتاب ----بخش 4 ---عزاداری از دیدگاه قرآن شماره 2 عزاداری ومودت اهلبیت ویا عزاداری اصحاببر امام حسین بخش 11 این کتاب عزاداری ابن عباس بر امام حسین ع و..-----درفقره رضی الله عنه تاحدی حق باشماست ولی به احترام برادران اهل سنت که ممکن است مطالب این سایت را بخوانند ازلفظ رضی الله استفاده می شود باتشکر
ناشناس
در خوردن غذاهای نذری پرهیز و خویشتن داری لازم و ضروری هستش !
ناشناس
شاهمرادی !
ناشناس
هموطنانی که قصد دارند در این روزهای محرم نذری و خیرات بدهند بهتر هست به جای آن یک ماسک؛ دستکش و الکل ضد عفونی به مردم هدیه بدهند.
ناشناس
شعور این چیزا رو ندارن
به سوی اصلاح
تعلیق بر سخنان ۱۳۶۰قسمت۲۳:۰۱
نه لفظ رضی الله عنه که گروهی می گویند و نه علیه السلام مابقی ضرورتی ندارد...

بعدش این عادی است که هر انسانی که ماجرای مظلومیت امام حسین را بشنود ناراحت شده و حتی اشکی بریزد


اما شما به سوال من جواب ندادید

آیا حضرت علی در طی ۲۵سال بعد سالگردوفات پیامبر(ص)و حضرت فاطمه برایشان به عزاداری و پرادخته و هیئت تشکیل داده و نوحه سرایی کرده و سیاه پوشیدند و یا بر سر و سینه زدند

آیا امام حسین و امام حسن برای پدر یا مادر یا جد بزرگوارشان چنین کردند؟؟
سروش
این سنن عیسویان است که در ایام مصلوب شدن حضرت عیسی ع برای مصائب ایشان عزاداری کرده بر مبنای احادیث حواریون هرکس برای ایشان گریه کند در بهشت اجر میگیرد!
ناشناس 1360
سلام جناب اصلاح شده --قبل از پرداختن به سوالات شما جای تشکر دارد از سوالاتی که می فرمایید وحداقل مطالب این سایت را به سوی بحث های علمی وتحقیقی می کشانید بازهم تشکر دارد--- نکته بعد بحث دفاع از مقدسات همچنان که بنده در بالا عرض کردم برای آن جناب خش قلم ربطی به اصول گرایی واصلاح طلبی ندارد یعنی چه اصولگرا چه اصلاح طلب درصورت توهین به مقدسات حکم تحقیر تکفیر وتدک تیر و تدفین ...برایشان واجب است --
خب - سوال اول شما- حضرت علی ع برای حضرت فاطمه س در ملاء عام عزاداری نکردچرا عزاداری نکرد مگر حضرت زهراس همسر ایشان نبودو آن صدمات را ندید ؟
جواب -- بحث صلاح ومصلحت مسلمین پیش می آیدحضرت علی ع حکم به شمشیر نداشت - آقا چه ربطی دارد به حکم شمشیر من به سوی اصلاح بحث عزاداری را پرسیدم ؟ جواب - اگرعزاداری درملاء عام ااتفاق می افتاد ممکن بود دعوا ودرگیری وتفرقه ایجاد شود واختلافات بین مسلمین تشدید شودآنهم در شرایطی که امت اسلام در جنگ با ایران وروم بودوخلیفه دوم هم بر همه چیز مسلط بود وشرایط مقتضی واماده نبود -- اگر حضرت علی ع چنین کاری می کردند -- ممکن بود تشنج پیش بیاید و عواقب وتتقصیرات این تشنج با توجه به دستگاه تبلغاتی خلیفه دوم بر گردن حضرت علی ع بیفتد وبگویندحضرت علی ع مقصر همه این تشنجات می شد وعملا به امر حضرت رسول الله که فرمودبود که اگر چهل نفر یارداشتی یاعلی قیام کن والا...سکوت کن پس بحث شرایط جامعه اسلامی مقتضی می کرد عزاداری حضرت زهراس در خفا انجام شود
جواب سوال دوم شما :اولا با توجه با دیکتاتوری معاویه وبازهم مصلحت اندیشی در خفا انجام می شد وسوای ازاین قضیه بعداز شهادت امام حسن ع دیکتاتوری معاویه شرایط را بر تاریخ نگاران وقایع نگاران سخت کرد از این رو از جزئیات وقایعی که اتفاق افتاد زیاد اطلاعی دردست نیست ولی
بامرگ معاویه وروی کار آمدن یزید وشهادت امام حسین ع که پنج ماه بعد از روی کار آمدن یزید لع اتفاق افتاد وضعیت تغییر کرد----یزید شرابخواره بود وفسق او وشهادت امام حسین وروایاتی که مردم وباز مانده های اصحاب و اولاد صحابه از پیش بینی شهادت حضرت امام حسین ع بوسیله حضرت رسول ص به خاطر داشتند از یک طرف و عزاداری حضرت زینب س در شام مردم را بیدار کرد کمی بعد واقعه حره اتفاق افتاد (ومردم مدینه بوسیله یزید لع قتل وغارت شدند)باعث شد که شرح واقعه کربلا بیشتر درقلوب مردم آن زمان رسوخ پیدا کند واز یک طرف هم آل زبیراز نفرت مردم نسبت به یزید لع استفاده کند و از واقعه کربلا را به نفع خودش استفاده کند -----وامامان شیعه در هر زمانی که حکام به ایشان فشار نمی آوردند در توسعه عزاداری امام حسین ع در ملاء عام می کوشیدند
ودر فتنه سال 88 اگر آقا خامنه ای یا سپاه خشونت به خرج می دادند وموسوی وکروبی اعدام می شدند بازهم امکان تشنج ودودستگی بود --- پس مصلحت اندیشی وبررسی شرایط جز لاینفک ائمه معصومین ع وبزرگان علمای شیع بود است - باتشکر
ببر مازندران
عزاداری بنی هاشم

از امام صادق علیه السلام چنین روایت شده است: «پس از حادثه عاشورا، هیچ بانویی از بانوان بنی هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانه هیچ یک از بنی هاشم، دودی که نشانه پختن غذا باشد، بلند نشد؛ تا آن که ابن زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعه خونین عاشورا، پیوسته اشک بر چشم داشته ایم».
عزاداری امام سجاد علیه السلام

حزن امام سجاد علیه السلام بر آن حضرت، به صورتی بود که دوران زندگی او، همراه با اشک بود. عمده اشک آن حضرت، بر مصایب سیدالشهدا علیه السلام بود و آن چه بر عموها، برادران، عموزاده ها، عمه ها و خواهرانش گذشته بود؛ تا آن جا که وقتی آب می آوردند تا حضرت میل کند، اشک وی جاری می شد و می فرمود: «چگونه بیاشامم؛ در حالی که پسر پیامبر را تشنه کشتند»؟1 همچنین می فرمود: «هرگاه شهادت اولاد فاطمهعلیهاسلام را به یاد می آورم، گریه ام می گیرد».2

امام صادق علیه السلام به زراره فرمود: «جدم علی بن الحسین علیه السلام هرگاه حسین بن علی علیه السلام را به یاد می آورد، آن قدر اشک می ریخت که محاسن شریفش پر از اشک می شد و بر گریه او، حاضران گریه می کردند».3
عزاداری امام محمد باقر علیه السلام

امام باقر علیه السلام در روز عاشورا، برای امام حسین علیه السلام مجلس عزا برپا می کرد و بر مصایب آن حضرت، گریه می کرد. در یکی از مجالس عزا، با حضور امام باقر علیه السلام کمیت، شعر می خواند؛ وقتی به این جا رسید که «قتیل بالطف ...»، امام باقر علیه السلام گریه زیادی کرده، فرمود «ای کمیت! اگر سرمایه ای داشتم، در پاداش این شعرت، به تو می بخشیدم؛ اما پاداش تو، همان دعایی است که رسول خدا صلی الله علیه وآله درباره حسان بن ثابت فرمود که همواره به جهت دفاع از ما اهل بیت، مورد تأیید روح القدس خواهی بود».4
عزاداری امام صادق علیه السلام

امام کاظم علیه السلام می فرماید: «چون ماه محرم فرا می رسید، دیگر پدرم خندان نبود؛ بلکه اندوه از چهره اش نمایان و اشک بر گونه اش جاری می شد تا آن که روز دهم محرم فرا می رسید. در این روز، مصیبت و اندوه امام، به نهایت می رسید. او پیوسته می گریست و می فرمود: امروز، روزی است که جدم حسین بن علی علیه السلام به شهادت رسید».5
عزاداری امام کاظم علیه السلام

از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمود: «چون ماه محرم فرا می رسید، کسی پدرم را خندان نمی دید و این وضع، ادامه داشت تا روز عاشورا. در این روز، پدرم را اندوه، حزن و مصیبت فرا می گرفت؛ می گریست و می گفت: در چنین روزی، حسین علیه السلام را کشتند».6
عزاداری امام رضا علیه السلام

گریه امام رضا علیه السلام در حدی بود که فرمود: «همانا روز مصیبت امام حسین علیه السلام پلک چشمان مرا مجروح نموده، اشک مرا جاری ساخته است».7 روزی دعبل، خدمت حضرت رضا علیه السلام آمد. آن حضرت درباره شعر و گریه بر سیدالشهدا علیه السلام فرمود: «ای دعبل! کسی که بر مصایب جدم حسین علیه السلام گریه کند، خداوند گناهان او را می آمرزد». آن گاه حضرت بین حاضران و خانواده خود پرده ای زد تا بر مصایب امام حسین علیه السلام اشک بریزد؛ سپس به دعبل فرمود: «برای امام حسین علیه السلام مرثیه بخوان که تا زنده ای، تو یاری گر و ستاینده ما هستی. تا قدرت داری، از یاری ما کوتاهی مکن». دعبل، در حالتی که اشک از چشمانش می ریخت، اشعاری در رثای امام حسین علیه السلام خواند و صدای گریه امام رضا علیه السلام و اهل بیت آن حضرت، بلند شد.
ناشناس ۱۳۶۰
سلام دمت گرم شیرمازندران ای والله پهلوان ابوالفضل پشت وپناهت
سروش
الان اون آیت الله سیستانی 50 ساله نشسته اونجا هر سال صدها نفر روز عاشورا میریزن اونجا قمه میزنن به سرشون خون میپاشه روزمین یکبار نگفته این طبق اسلام حرام هست! چرا؟ چون پول درمیاره ازش! چکار به خوب و بدش داره !
ببرمازندران
باز مثل بن لادن و ابوبکربغدادی جونت دستور سربریدن و آتش زدن دگر اندیشان رو نمیده
ناشناس
صدها درود؛ صدها سلام بر شما
سروش
12:51 قیاس نامتعارف و غلط! حالا سوال: از کجا فهمیدی لادن و بغدادی جون من هستن؟ من که از اونها بدم میاد !
ببرمازندران
تو که اینقدر راجع به مرجع شیعه تهمت میزنی که نباید ناراحت بشی
سروش
16:15 تهمت نیست. همه میدونیم قمه زنی حرام هست ..یعنی اینکه اون مرجع تقلید وظیفه داشته جلوی این عمل رو بگیره وظیفش رو انجام نداده این یعنی عوام فریبی و رفتن با موج بجای انجام دین خدا
سروش
در هیچ کشوری باندازه ایران همه چیز را مربوط به مذهب نمیکنند ودر هیچ کشوری مثل ایران اینقدر بر ضد اصول همان مذهب رفتار نمیکنند!! پارادکس عجیبی هست این کشور
ناشناس
چه خوب گفتی !
ببر مازندران
خود گویی و خود خندی
ناشناس
نکته اول : دعا می کنم که تا قبل از شروع ماه محرم ، کرونا ازبین برود ، ولی اگر مردم درگیر کرونا بودند ، مصلحت
سلامتی مردم ایجاب می کند که مراسم برگزار نشود . مثلا در جنوب که مراسم سینه زنی کنار هم و به صورت دایره ای هست ، مردم چطور فاصله گذاری آتهم در گرمای مرداد ماه را رعایت کنند ، چون محوطه مساجد و حسیینه ها کوچک هست . مگر اینکه مراسم را به اطراف شهر ببرند در زمینهای خالی با مساحت زیاد تکیه بزنند که آنهم مشکلات خودش را دارد .
نکته دوم : بحث برگزاری مراسم محرم اینکه از کی بوده و چرا بوده ، چه کسی سفارش کرده ، حتی اگر امسال با وجود کرونا برگزار نشود ، جزء‌‌ سنت و رسوم مذهبی ما ایرانیان شده همانطور که نیمه شعبان جشن می گیریم . البته انقلاب امام حسین ( ع) و مبارزه با دیکتاتوری یزید و اعتقاد امام حسین ( ع ) به مردم سالاری و تغییرات و اصلاحات نیاز به گریه ندارد .
سروش
امثال این سبحان و عماد در برابر اینهمه خرافه صلیب گردانی- زنجیر زنی - قمه زنی- کشیدن عکس امامها .استفاده از موسیقی ...هیچی نمیگند ولی یکی اونجا عرق خودش رو خورده میگند اعدامش کنید! یکی موهاش زده بیرون فوری رگ غیرت میزنه بیرون... میان وسط فقه و شرعیات میگند ! پشت این دسته ها که میلیونها نفر رو تخدیر میکنه میبینی یه سبحان آرام حرکت میکنه خیلی یواش با دستش رو سینش میزنه که مبادا اون دست یا اون سینه برنجه! ثابت میکنه خودش حالیش هست ولی اون جماعت رو در حماقت نگه میداره چرا؟ چون نون و آب داره براش!! سود داره. [،،،] سود این مهم هست!!!
سروش
اون فرنگی از دو قرن پیش این طبل و سنج و دهل رو استفاده کرده که به ارتش خودش نظم بده مارش نظامی درست کرده باهاش که دنیا رو مسخر خودش بکنه برای مردمش رفاه و دارامندی بیاره ...ما رفتیم این ابزار آلات رو از اون گرفتیم آوردیم که بزنیم توی سر خودمون!! خلایق هرچه لایق
به سوی اصلاح
تعلیق بر سخنان ۱۳۶۰
این که می گویید حضرت علی خواست تفرقه درست نشود پذیرفتنی نیست،
زیرا
اولا می توانست مانند همین عزاداری های صداوسیما فقط از دوری همسر و غم مرگش بنالد،اما از قاتلین(به زعم شما) سخنی به میان نیاورد
ثانیا هر سخن حقی به هر حال اختلافاتی بین مردم به وجود می آورد
و همه انبیا به اختلاف اندازی بین قوم خود متهم شده اند اما این مسئله آنان را از ابراز سخن حق باز نداشت
ثالثا اگر واقعا حرف شما درست باشد حضرت علی باید حق و باطل را برای مردم زمان خود آشکار کرده و انحرافات را برملا می ساخت مثلا همین عزاداری
به سوی اصلاح
ادامه تعلیق بر ۱۳۶۰

رابعا در زمان سه خلیفه اول به کنار در زمان خلافت حضرت علی که ۴سال و خورده ای طول کشید چرا ایشان به نیت کسب ثواب به برگزاری سالگرد برای همسرشان یا پیامبر(ص) اقدام نکردند

خامسا چرا در نهج البلاغه با تمام حرف حدیثهایی که درباره اش هست حتی یک خطبه تحت عنوان فضلیت و پاداش اخروی برای عزاداری پیامبر(ص)یا اهل بیت و اصحاب نیست
#نظر_تو_مهمه.
به نظر بنده محرم برای کسانی که اهل هیئت و دسته و ... هستند به منزله‌ی ماه عزاداری نیست بلکه تقریبا اکثریتشون به عنوان یه مراسم فان به محرم نگاه میکنن و حقیقتا بنده دیدم که شور و شوق خاصی هم برای اومدن محرم دارن. در واقع ماه عزای واقعی در ایران رمضان و ماه مهمانی و شور و شوق و بزن و بکوب محرمه! فقط متاسفانه توصیفشون رو جابجا نوشتن در فرهنگ لغت!!!
از اونجا که ایرانیا شادی کم دارن و مردمی دلمرده و افسرده اند شاید برگزاری این مراسم در شاد شدن و انرژی گرفتنشون بی تاثیر نباشه. اگر که تمام دستورالعملهای بهداشتی رعایت بشه بنده هم با شاد شدن دل مردم ایران هییچ مخالفتی ندارم.
#نظر_تو_مهمه.
به سوی اصلاح
تعلیق بر ۱۳۶۰
ابتدا یک چیز یادم رفت،در کدام منبع آمده که حضرت علی حداقل در خفا برای همسرشان عزاداری کرده اند؟؟

بحث سوال دوم
گفتید به دلیل دیکتاتوری معاویه اهل بیت توان اجرای آشکار عزاداری نداشتند و مورخان نمی توانستند وقایع را ثبت کنند

اولا مجددا شما هیچ منبعی ذکر نمی کنید که گفته باشد اهل بیت در خفا
به عزاداری پرداخته اند
ثانیا آیا می توان پذیرفت امام حسین از ترس معاویه شعایر دینی را بین مردم اجرا نمی کرد و مخفی می کرد
مثلاشبیه این است کسی روزه گرفتن خود را انکار کند
اگر سخن تان درست باشد پس امام حسین در برابر انحرافات سکوت کرده

ثانیا در آن زمان معمولا حوادث تاریخی سینه به سینه نقل می گشت و در صد سال بعد از معاویه نخستین کتب تاریخی کامل تدوین شد،اگر هم کسی چیزی می نوشت گوشه ای در خانه نگه می داشت مانند امروز نبوده که دولت مانع از چاپ آن شود(همان کاری که در ایران امروز اتفاق می افتد)،پس می توانستند بنویسند و به دور از چشم حکومت نگاه دارند
به سوی اصلاح
مش قلم ۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۳

اولا نفس عزاداری انجامش اشتباه است حال به هر طریق که باشد زیرا هیچ سندی بر داشتن ثواب و فضیلت برای آن وجود ندارد
قرآن کریم می گوید مومنان کسانی هستند که چون مصیبتی برلیشان پیش آید می گویند:انا لله و انا الیه الراجعون
ثانیا سنی ها برای هیچ کسی مراسم عزاداری برگزار نمی کنند که در تهران اجازه داشته باشند یا نه

اما سنی ها در تهران اجازه ساخت مسجد با هزینه خود را می خواهند که تاکنون موفق به اخذ آن نشده اند.
مش قلم
من هم شخصا با عزاداری علی الخصوص به این سبک و سیاق موافق نیستم اما اگر کسی اعتقاد داره باید این کار رو انجام بده مادامیکه مزاحمت یا آسیبی به سایرین نرسونه مخالفتی ندارم
در مورد عزاداری ممنون بابت تذکرتون من میخواستم فقط ی مثال بزنم ولی مثال درستی انتخاب نکردم بازم ممنون
بله درست میفرمایید و حتی مسئله دراویش که خانقاه اونها رو خراب کردند با اینکه حق این کار رو از نظر من نداشتند
مش قلم
من هم شخصا با عزاداری علی الخصوص به این سبک و سیاق موافق نیستم اما اگر کسی اعتقاد داره باید این کار رو انجام بده مادامیکه مزاحمت یا آسیبی به سایرین نرسونه مخالفتی ندارم
در مورد عزاداری ممنون بابت تذکرتون من میخواستم فقط ی مثال بزنم ولی مثال درستی انتخاب نکردم بازم ممنون
بله درست میفرمایید و حتی مسئله دراویش که خانقاه اونها رو خراب کردند با اینکه حق این کار رو از نظر من نداشتند
به سوی اصلاح
خواهش می کنم جناب مش قلم
خدا ...همراهتان باد
ناشناس ۱۳۶۰
سلام جناب اصلاح شده اولا برای افاضات زیادی خوددرباره نفس عزاداری واشتباه بودنش سندومنبع وکتاب ذکر کنید. ثانیا برای ممنوعیت مسجدسازی برای اهل سنت شواهدوسندبیاورید ثالثا برای عدم عزاداری اهل سنت هم سندومنبع ذکر کنید والاافاضات بیخود نفرمایید.ومیل مفرمایید سند منبع شواهد
ناشناس
شما خودت رو زدی به اون راه وگرنه همه این رو میدونند که برایاس قانون نانوشته ای به اهل تسنن اجازه احداث حتی مسجد در تهران داده نشده شما در تمامی مباحث فقط مغلطه می کنی و کلا بدون هیچ اطلاعاتی صحبت می کنی
ناشناس
پارسینه کامنت های عادی را چرا پخش نمی کنی؟
به سوی اصلاح
سایت محترم پارسینه چرا جواب بنده به گفته های ۱۳۶۰را منتشر نمی کنید؟
ناشناس 1360
بنام خداالسلام علیک یا ابا عبدالله ----محضر شریف مسئولین محترم سایت پارسینه با عرض سلام وخستته نباشید وباتشکر از سعه صدر آن جنابان محترم در درج نظرات چند نکته را یاد آور می شوم
1- حقیر ازآنجاییکه همه سایت هارا چه اصولگرا وچه اصلاح طلب وچه بی طرفرا مطالعه می کنم واز گاها نظر هم می گذارم ومطالعه سایت شما نیز از دیدحقیر دور نماند ونتیجه مثبتی از کنکاش درباره سایت شمانگرفتم فقط به مطالعه نظرات خوانندگان شما بسنده نمودم -- تااینکه--- موضوع درج خبر ( تاکید روحانی بر تدوین دستور العمل عزاداری ماه محرم ) درسایت شما پیش آمدو سایت شما بی محابا اقدام به درج این خبر مبادرت کرد واین درحالی بودکه بعضی از خوانندگان شما مانند :مش قلم(که احتمالا خانمی به این نام نظر می گذارد ) ویا خواننده دیگری تحت عنوان : به سوی اصلاح -- اقدام به توهین به مقدسات مسلمانان بالاخص اهلبیت پیامبر وامام حسین ع نمودند حقیر به جواب دادن به ایشان پرداختم ودراینجا چند نکتهرا متذکر سایت محترم شما می شوم
1-- حقیر دربحث دفاع از مقدسات مسلمانان بالاخص اهلبیت پیامبر هیچ حد ومرزی را رعایت نخواهم کردتوهین به مقدسات مسلمانان بالاخص اهلبیت پیامبر قابل اغماض نیست وطبعتا ازبکارگیری الفاظ تنداجتناب نخواهم کرد
2- سایت شما چطور نظر توهین امیز افرادی مانند --- مش قلم یا به سوی اصلاح راکه مقدسات واهلبیت پیامبر درج می کند وایشان را شایسته مواخده خود نمی داندکه (که عدم درج نظرات را به ایشان تذکر دهد ) ولی حقیر را که به دفاع از اهلبیت پیامبر ومقدسات برخواسته امبه ناحق --به طور تلویحی وغیر مستقیم متهم به --توهین جنسی وخشونت عریان می کند؟درحالیکه بنده اصلا درکلمات خویش کسی را بوسیله خشونت عریان یا توهین جنسی نکرده ام -- وفقط حکم توهین به اهلبیت پیامبر ص رادر شرع وقانون اسلامی متذکر شده ام ؟ ---این بی انصافی شما درحق حقیر اولا جای پیگیری درملکوت اعلی ودراین این دنیاجای تامل دارد
3-وصیت حقیر شمااگر به شان سایت خود اعتقاد دارید دربحث بعضی اخبارمانند :(خبر فوق )که هنوز صحت عمل به آن درآینده مشخص نشده است بالاخص در درج اخباری که بوی اهانت به خاندان نبوت از آن به مشام می رسد باید جنبه مصلحت را رعایت فرمایید تا خدای ناکرده فضای تشنج ودربین خوانندگان شما پیش نیاید --پیشاپیش از سعه صدرسایت محترم شما نهایت سپاسگذاری را دارم -- سیعلمن الذین ظلمواای منقلبهم ینقلبون --والسلام علی من التبع الهدی --ارادتمند ناشناس 1360 مورخه 24 ماه سرطان سنه توشقان ییل 1399 ش
با سلام

1- درج خبر رئیس جمهور از سوی تمام رسانه ها انجام می شود و استفاده از لفظ «بی محابا» برای آن چندان منطقی نیست. در مواردی که تخلفی صورت بگیرد با تذکر نهادهای نظارتی، حذف یا اصلاح صورت خواهد گرفت.

2- مصداق تشخیص توهین امری است شخصی و آنچه برای شما توهین آمیز است ممکن است برای دیگری نباشد، یا بالعکس. برای نمونه، ممکن است شما منتقد قمه زنی باشید، اما فرد دیگری این انتقاد شما را توهین به مقدسات و عزاداری برای امام حسین (ع) قلمداد کند.

3- به همین ترتیب، آنچه از ابتدا از طرف اشخاص نامبرده درج شده، در رابطه با «سبک عزاداری» بوده و نه شخص امام حسین (ع) یا نفس عزاداری که از نظر ما توهین به مقدسات نیست. یا در رابطه با نظر «چطوربرای قصه های دروغی که هیچ سند تاریخی ندارند پی به حقیقت می بره ؟ -گریه چه فایده ای دارد برای واقعه ای که سال 61 اتفاق افتاده است»، برداشت ما این است که اصل واقعه زیر سوال نرفته، بلکه «قصه های دروغی که هیچ سند تاریخی ندارند» مورد انتقاد قرار گرفته اند. بسیاری از این موارد در کتاب «حماسه حسینی» شهید مرتضی مطهری ذکر شده اند، از جمله: «یکى از معروف‌ترین قضایا که حتى یک تاریخ به آن گواهى نمى‌دهد، قصه لیلا مادر حضرت علی‌اکبر است. البته ایشان مادرى به نام لیلا داشته‌اند، ولى یک مورخ‌ نگفته است که لیلا در کربلا بوده است؛ اما چقدر ما روضه لیلا و علی‌اکبر خواندیم، روضه آمدن لیلا به بالین علی‌اکبر!» (حماسه حسینی، جلد 1، صفحه 68)
ضمن این که تاکید می کنیم ذکر اینها به معنای آن نیست که نظرات حاوی توهین به مقدسات را حذف نکرده ایم.

4- منظور از برشمردن مصادیق توهین این نبود که شما همه آنها را به کار برده اید و اگر چنین برداشتی را به ذهن متبادر می کند، عمیقا عذرخواهی می کنیم. ضمن تایید این که هیچ توهین جنسی در نظرات شما نبود، اما بعید است خشونتی بالاتر از «بریدن سر و گذاشتن آن بر روی سینه» یا «انداختن نعش کسی جلوی حیوانات» وجود داشته باشد.

5- حتی با فرض این که در کلام افراد مذکور توهین به مقدسات وجود داشته، طبق قانون مجازات اسلامی که مبتنی بر شرع اسلام است، لزوما مشمول قتل نمی شود.
در ماده 513 قانون مجازات اسلامی جهت رفع هرگونه شبهه ای به صراحت ذکر شده است که «هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره (س) اهانت نماید اگر مشمول حکم ساب النبی باشد اعدام می شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم میشود.»
با این تعریف، بعید می دانیم که اظهارات مطرح شده در بخش نظرات این خبر درباره لزوم برگزاری عزاداری ماه محرم، مصداق ناسزا به پیامبر اسلام (ص) باشد.

6- طبق آیه شریفه «ولا تسبوا الذین یدعون من دون‌الله» (و کسانی که غیرخدا را می‌خوانند، دشنام مدهید)، و دیگر آیات، روایات و همچنین سیره اهل بیت (ع)، مومنان و مسلمانان به شدت از توهین به دیگران، حتی کفار، برحذر داشته شده اند. از جمله، حضرت امیر (ع) در
در خطبه ۲۰۶ نهج البلاغه می فرمایند «به راستی من دوست ندارم که شما سبّاب (ناسزاگو) باشید، اما اگر شما اعمال آنها (اهل شام) را وصف کنید و حالشان را یاد کنید، از حیث گفتار برایتان بهتر خواهد بود و در عذرخواهی رساتر خواهید بود.» این در حالی است که به باور شما، حتی اگر به مخاطبتان توهین هم کرده باشید «حقش» است.

7- در نهایت، تایید نظرات مخاطبان به معنای آن نیست که پارسینه با آن نظر موافق است، بلکه تلاش می کنیم در حد توان خود و با رعایت خطوط قرمز نوشته و نانوشته، فضایی را برای تمرین گفتگو فراهم کنیم بلکه به مرور زمان آداب این گفتگو شکل گرفته و نقدها و نظرات به شکل مستدل و محترمانه از طرف های بحث مطرح شوند. توهین به شما یا دیگر مخاطبان به هیچ عنوان برای ما خوشایند نیست.

با احترام
پارسینه
مش قلم
ممنون که درباره اون قسمت از کامنت من روشنگری کردید دقیقا منظور منو بخوبی بیان کردید
با تشکر
ناشناس ۱۳۶۰
سلام برسانید محترم پارسینه از اینکه باعث ازارشماشدم وقت شماراهم گرفتم اعتدازمارابپذیرید اولا. بنده چندان که کلمات تندمان نشان می دهدلولوخورخوره نیستم. مادوراز جناب تان واق واق می کنیم ولی گازنمی گیریم خداجواب امثال اهانت های سرکارعلیه مکرمه محترمه خش قلم. به امام حسین ع وعزاداران نحترمش راخواهدداد. حقیقت روزی مشخص خواهدشد ولی ازمعلوماتی که دادیدمتشکرالبته ضمن معلومات خودمعترف هستید که جواب اهانت کننده به امام حسین ع اعدام است ولی از اینکه بعضی روایات رابه حقیرگوشزدکردیدوبرمعلومات حقیرافزوده شدیازهم متشکرهستم امثال. چون مایی که از زمین وزمان خورده اند. ارجاع شود( به. کامنت بنده درخبر توهین یک نماینده به روحانی که نفوذی هستی )اکراین موضع گیری هارانکنیم انصافادربرزخ وقیامت چه چیزی برای عرضه به پیشگاه امام حسین ع داریم بیکاری ودرب داغونی اریک طرف امیدمارابه زندگی بعداز۳۹سال قطع کرده است وچشم مان به قیامت است وروزفزع ۵۰هزارسال. والانه دوست داریم موجودی تنش بلرزدنه کسی ازمابرنجد___حال بایک مزاح واقعی عرایضم راتمام می کنم شمارابخدامی سپارم. _ماعلاوه برخوردم از زمین و آسمان حوزه وغیره حوزه ازخروس سفیدی که درمنزل داریم هم لگدوجفتک نوش جان می کنیم تن ناقص ملکه تزامثال اصولگراهاوبسبجی هاناقص شده آماج حملات مکررخروس قرارگرفته است وهردم زخم زیلی اززیرچنگال خروس درمی رویم شادوسلامت باشیدباتشکر
مش قلم
طبق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی، هرکس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.
مش قلم
ماده 514 قانون مجازات اسلامی در بخش کتاب پنجم مصوب سال 1375 در این خصوص بدین گونه مشعر است هرکس به حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رضوان ا…..علیه و مقام معظم به نحوی از انحا اهانت نماید به حبس شش ماه تا دو سال محکوم خواهد .
۱۳۶۰ بگین خاله اتون خودشو آماده کنه چون طبق قانون اسلامی مجرمه و شما وظیفه دارید وجود مجرم در خانواده رو به دادگاههای اسلامی! خبر بدید
ادر ضمن اینجا نوشته حداکثر ۲ سال، ولی وقتی گرفتن حداقل ۲ ساله
مش قلم
در نهج البلاغه آمده است: علی بعد از وفات پیامبر(ص) خطاب به پیامبر فرمود: اگر از بی قراری و بی تابی،نهی نمی کردی و به بردبـاری فـرمـان نمی دادی چنان برایت اشک می ریختیم که اشک چشمانمان تمام می شد»
(نهج البلاغه ص576 و مستدرک الوسائل2/445)
و همچنین در نهج البلاغه آمده است که علی(ع)گفت:« هرکسی به هنگام مصیبت و بلایی دستش را بر رانش بزند و تأسف بخورد،عمل او نابود گردیده است»
(الخصال صدوق ص621 – وسائل الشیعه3/270)
و حسین در کربلا چنان که صاحب منتهی الآمال نقل کرده به خواهرش زینب گفت:« خواهرم تو را به خدا سوگند می دهم که وقتی من کشته شدم گریبانت را پاره مکن و چهره ات را با ناخن هایت خونین مکن و به خاطر شهادت من فریاد واویلا سر مده»(منتهی الآمال 1/248)
و از ابو جعفر قمی نقل شده است که امیرالمؤمنین به یارانش گفت:« لباس سیاه نپوشید زیرا لباس سیاه لباس فرعون است» (من لا یحضر الفقیه،ابو جعفر محمد ابن بابویه قمی 1/232، و الحر العاملی در وسائل الشیعه 2/916 آن را روایت کرده است»
و در تفسیر الصافی در تفسیر آیه « و لا یعصینک فی معروف»(الممتحنه:12)آمده است که پیامبر با زنان بیعت کرد مبنی بر اینکه (به هنگام مصیبت) سیاه نپوشند و گریبانشان را پاره نکنند و فریاد واویلا سر ندهند.
و در فروع الکافی الکلینی آمده است: که پیامبر(ص) فاطمه(س) را وصیت نمود و به او گفت:
«وقتی من مُردم چهره ات را خونین مکن،موهایت را ژولیده و آویزان مکن و فریاد واویلا سر مده و زنِ نوحه سرا را مأمور نوحه سرایی برای من مکن.» (فروع الکافی 5/527)
و شیخ شیعه محمد ابن حسین ابن بابویه قمی که نزد آنها ملقب به صدوق است می گوید:« نوحه سرایی از اعمال جاهلیت است» (صدوق در من لا یحضره الفقیه 4/271-272 و حر عاملی در وسائل الشیعه 2/915 و یوسف البحرانی در الحدائق الناضره 4/149 و حاج حسین البروجردی در جامع احادیث الشیعه 3/488 و محـمـد باقر الـمجـلسـی بـا عبـارت «نوحه سرایی از اعمال جاهلیت است»در بحار الانوار 82/103 روایت کرده است.)
و همچنین علمای شیعه مجلسی و نوری و بروجردی از پیامبر خدا(ص) حدیثی را نقل کرده اند که فرموده است:«دو صدای نفرین شده هستند که خداوند آنها را دوست ندارد: شیون و فریاد هنگام مصیبت و صدای آهنگ و ترانه – یعنی نوحه سرایی و موسیقی-»
(بحار الانوار 82/103 و مستدرک الوسائل 1/143-144 و جامع الاحادیث الشیعه 3/488 و من لا یحضره الفقیه 2/27
ناشناس 1360
جناب خش قلم - السام علیکم -اولا چرندیات وتهدیداتی که نسبت به من گردید نادیده می گیریم فقط این را بگویم جواب های هوی می باشد چطور توقع دارید بنده مسلمان شیعه وقتی می بینم هندوی گاوپرست سر توهین به اعتقاداتش بفررض بریدن سر یک گاو آدم می کشد ومن سر توهین به امام حسین ع غیرتی وعصبانی نشوم ؟الایعاذ بالله آیا امام حسین ع از گاوی کمتراست ؟ که من درمقابل توهین شما به امام حسین ع عصبانی نشوم ؟ودرراه حسین ع خوفی از زندان وشلاق نداریم
ثانیا - ولی در جواب عرایض مورخه 23:45 دقیقه - 99/4/22-- ازینکه به حقیقت پی برده اید خدارا شاکرم ثانیا درمورد دروایش واعتقادات ایشان خبری ندارم شما لطفا به من یاد دهید اما آنچه درمورد دراویش می دانم این است که هم شیعه وسهم سنی این فرقه را قبول ندارند وکار ایشان هم حتما خلاف مصالح نظام بوده است که حکومت درست یا غیر درست علیه ایشان اقدام کرده است
ثالثا در مورد عزارادی واتنقاداتی که کرده اید بازهم گوشد می کنم درمقامی نیستید که عزادران امام حسین ع ایراد بگیرید ولی نحوه عزاداری در جاهای دیگر متفاوت است دراهواز برخلاف تهران خبری از علم صلیبی شکل نیست ویک علم مانند چوب پرچم به طول 4- 5 متر بلندمی کنند
رابعاـاگر اهل پژوهش وتحقیق هستید توجه شما را به مطالعه کتب زیر وفصول زیر جلب می کنم:
ناشناس 1360
الف ) لهوف نوشته ابن طاووس : چاپ سوم زمستان 1381-انتشارات الصلاه ----مطالعه این فصول شمارا به جوابتان می رساند :
فصل اول شامل 111 تیتر می شود :حوادث پیش از جنگ از ص 35 تا 41 شامل تیتیتر های زیرمی شود ا1- )ولادت 2-) وتبریک جبرییل امین به پیامبر -ــ3-) رویای صادقانه ام الفصل ــ 4-) عتاب پیامبر به ام الفصل-ـــ5-) خداوند آنهارا ازشفاعت من محروم کند ــ6-) بارالها خوار کننده حسین ع را خوار گردان ــ7-سفردردناک پیامبر 8-ـنخستین مرثیه خوان حسین 9ـ دوامانت نفیس پیامبر 10ـانواع پرچم ها درقیامت و...106ـحسین خبر مرگ خودرا می دهد 108-دلداری امام حسین ع به حضرت زینب 109ـخواهرم شیطان صبرت را نرباید 110ـبی هوش شدن حضرت زینب 111__تسلیت امام به حضرت زینب -- فصل دوم:شامل :221 تیتر می شود که : تیترهای 122 ـشامل خواهرم آرام باش که آن حضرت به حضرت زینب می فرماید ؟: مگذاردشمن زبان به طعن ما بگشاید 193_ جداشدن سر از بدن بدن امام حسین ع 213 ـاین کشته فتاده به هامون حسین توست (عزاداری حضرت زینب س برامام حسین وجنازه همایون امام حسین ع -- فصل سوم شامل 350 تیتر میشود که تتیتر 338 - گریستن ارکان آفرینش

-
ناشناس 1360
ب )کتاب تاریخ سوگنامه حضرت سید الشهدا نوشته عباس اسماعیلی یزدی زمستان 1378 چاپ دوم شامل فصل های زیر می باشد که بعضی از آنها عبارتند از :فضلیت گریه بر سیدالشهدا ص 65ـــ انبیاء بر مصایب وشهادت امام حسین ع گریسته اند ص 139ــامام حسین ع وحضرت یحیی ص171 ورود حضرت زهرا س به محشر ص 177
استحباب پوشیدن لباس سیاه در عزای سید الشهدا
پ )کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت بر امام حسین ع حسین تهرانی چاپ سوم 1391 شامل -بخش 5 روایاتی که بر منع گریه دارد وتوضیح ابن عباس وعایشه درروایات فوق ص 59
سیره عمر درگریه براموات ص 65
بخش 6 عزاداری ازدیدگاه فقهای اهل سنت که فصل سوم دیدگاه شافعیه وحنابله پیرامون مشروعیت گریه براموات { را بیان می کند }

حال اگر بصیرت داشته باشید این کتاب هارا خوانده و وپی به حقایق می برید والا عرایض حقیر اتمام حجتی می باشد که بر شما و جنا ب( به سوی اصلاح ) ویا هرخواننده ای که تفکرات شمارادارد ــدر دنیا فانی ودرمحضر حضرت ولعیصر عج کردم ودر قیامت در صورت ادامه توهین به امام حسین ع حجتی برشما نباشد
* استدعای چاپ نظر از طرف پارسینه والبته باعرض تشکر وامتنان * والسلام
مش قلم
۱۳۶۰ علیک بر شما و عزیران شما
چرندو شما میگی نه من که همش در حال نشخوار تعصبات کورتون هستید شما با قانون مملکتم سر جنگ دارید
نادیده گرفتن شما کوچکترین اعتباری برای من نداره شما شعور معذرت خواهی ندارین
خیلی قیاس خوبی کردین واقعا اون هندوی گاوپرست از شما بیشتر و بهتر میفهمه حقا که خودتونو خوب شناختین
عرایض بی ارزش شما چیزی بغیر بی ادبی و وقاحت چیزی نداشت و من از کلام شما فقط پی به عقل ناقصتون بردم همین وبس
درباره دراویش کافیه خودتون سرچ کنید در ضمن اعتقادات دینی اشخاص به خودشون مربوطه و نیاز به تایید شمای شیعه!!! نداره ایران کشور هر ایرانی با هر دین و مسکلیه یهود و مسیحی و زردتشتی و ارمنی و سنی و درویش همه همه برابرند و نیاز به تایید توسط شما و امثال شما نیست شما اصلا عددی نیستید
فقط ی پیشنهاد
سعی کنید کتابهایی مطالعه کنید که اعتقاداتتونو به چالش بکشه نه اینکه همش در تایید اعتقاداتتون
بعد از بحث با شما بیشتر متقاعد شدم که اینگونه عزاداری ها چیزی به شعور افراد اضافه نمیکنه
ناشناس 1360
السلام - علیکم -بر جناب خر قلم -- اولا --عقاید بنده نشخوار نیست وواقعیت است و در بحث نشخوار کردن قیاس به نفس کرده اید و مرا هم به کیش خویش پنداشته اید چنانکه کافرهمه را به کیش خویش پندارد ثانیا کلام شما مصداق آن شعر را دارد که قافیه چون تنگ آید شاعر به جفنگ آید شماتاب کلام حق راندارید ونتیجتا کم آورده وافاضات زیادی خوردن شما شروع می شود ثالثا دربحث سوال بنده از عقاید دراویش خواستم سطح سواد شمارا امتحان کنم که نمره شماازاین امتحان صفر وزیر صفر بودچرا که خودم وپدربزرگم هم جز دراویش هستیم درویش مسلک هستیم ولی توهین به امام حسین ع را توسط فرد پست ناچیز وجاهی مانند شما تاب نمی آوریم رابعا-- مگرچه گناهی کرده ام که از فرد ناچیز ی مثل شما که حتی سوادصحبت کردن وتوانایی اقناع مخاطبش را ندارد عذرخواهی کنم ؟شمایی که تحت تاثیر یک مشت ماهواره نشین وهابی ورقاصه وفاحشه آنور ابی قرار دارید ؟ واقعه عاشورا حتی نزد مسیحیان اروپایی هم محترم است که به خاطرش در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و در عزاداری امام حسین ع در ایران هم شرکت می کنندودر کتب تاریخ اروپایی ها (مانند تاریخ کمبریج و...)وهم ضبط شده است آنوقت شما این وسط حرف حساب شما چیست ؟ درمورد عزاداری ها ها برخلاف خزعبلات شما به شعور افراد خیلی اضافه می شود که به تاسی از امام حسین ع و انسانیت امام حسین ع که علاوه بر عشق بر وطن دوستی می شود در جنگ تحمیلی جه مسلمان وچه مسیحی وچه بهودی وزرتشتی جلوی صدام ایستادند وخون دادند -- بله بر شعور افرادی مانند شماکه اصلا فکر کنم عقل داشته باشید چه رسد به شعور که عزاداری های امام حسین ع زیر سوال می برید وکناره می گیرید تاثیری ندارد چون گرفتارچهل و افکار پوچ خود می باشید و به جای اقتدابه علما به یک مشت فاحشه وافراد خارج نشین دل بسته اید -----باتشکراز پارسینه استدعای چاپ
ناشناس 1360
سلام بر جناب پارسینه و خش قلم ----در ادامه عرائضم -- اول --- درد و دلی با سایت شما بکنم ---جدل و بقول ( خانم شیرین صفوی حفظه الله گیس وگیس کشی )با خانم خش قلم نکات مثبتی برای حقیر داشت 1---بنده که در سیرت خودم بین امام حسین ع ویزید تاسی به عبدالله ابن عمر کرده بودم (ارجاع شود به داستان وصیت معاویه به یزید لع درباره رفتاربا امام حسین ع و عبدالله ابن زبیر وعبدالله ابن عمر )با توهین های ناجوانمردانه خش قلم به ساحت همایون آقا سید الشهدا بخود آمده ومانند کسی که ایست قلبی کرده باشد وبا دستگاه شوک برقی به دنیا برگردانده باشند اورا به خود آمدم و درتکمیل معلومات خویش واثبات اردادت خویش به امام حسین ع به کتابخانه شخصی خودم که چند ده کتاب دارد مراجعه کردم و مواردی را که این خانم اشاره کرده بود خارج کردم ------ب ) این خانم 2 تا ایراد به من گرفت که در 2 پیامک اشاره می کنم ---- ( ادامه دارد)
ناشناس 1360
اول ـــبه خاله حقیر ایراد گرفت که باید به جرم توهین به رهبری شلاق بخورداین ایراد از حقیر ساقط است به 3 دلیل: 1- واقعه دراهواز رخ داده است 2- در دادگاه خرم کوشک اهواز اتفاق افتاده است 3- بنده چنین چیزی را شنیده ام ( محل زندگی بنده درشهر مقدس قم و محل زندگی ایشان در شهر اهواز می باشد )و در خود اهواز باید نیروی انتظامی وقوه نظمیه آنجا رسیدگی کننده نه بنده دراینجا ـــمورد بعدی که باید اشاره کنم آنجاست که مانند خاله بنده که توهین به رهبری از روی عصبانیت ودل داغی می کنند هزاران نفر است ــالان حضرت آقا خامنه ای به دیکتاتوری متهم است وای از آن وقتی که این هزاران نفررا بگیرند دیگر چه شود ؟
ناشناس 1360
این اختلاف روایاتی که درموردواقعه عاشورا می باشد نباید بهانه برای انکار وقعه عاشورا وتوهین به ساحت همایون ذات جلالت ماب آقا سید الشهدا امام حسین ع قلمداد شود ( کل کلام حقیربا این خانم خش قلم همین است ) منطق این خانم این است که اول به نوع عام عزای امام حسین ع ایراد می گیرند (درحالیکه نوع علم وبرگزاری مراسم ها باتوجه به فرهنگ هر شهر تفاوت دارد ولی هدف یکی است ) بعد وقتی که علم حذف شد از عزاداری این بار به نوع پرچم ها ایراد می گیرند وبعد از حذف پر چم از عزاداری این ایرادات همچنان ادامه می یابد تا کلا عزاداریخدا نا کرده منسوخ شود ( این هم یکی دیگر از دللایل مخالفت بنده با این خانم )در حالی که علم وطبل وسنج نماد عزا می باشد ــادامه دارد
ناشناس 1360
-ادامه _وایرادی به این کار نیست ـــایشان ایراد کرده اندکه باید کتبی را بخوانید که عقاید شمارا زیر سوال ببرد خب سوال ابن کثیر کیست ؟جواب شاگرد ابن تیمه (بنیان گذار مذهب وهابی در قرن هفتم وهشتم هجری می باشد)
ناشناس 1360
ابن کثیر همان ایرادی را می گیرد که این خانم خش قلم (احتمالا تحت تاثیر شبکه های وهابی ماهواره) می گیرد ــ{شیعه ستیزی و عناد ابن کثیر دربرابر اهل بیت وعاشورا حتی از عناوینی که برای سر فصل های کتابش بر گزیده است پیداست مانند : «قصه الحسین بن علی وسببب خروجه من مکه فی طلب الاماره »__که با این عنوان حضرت سید الشهدارا متهم به ( سلطنت طلبی ) می کند وقیام عاشورا را نه قیام ونه نهضت نه انقلاب وثوره نه اصلاح وامر به معروف ونهی از منکر می کند که فقط خروج یعنی شورش می نامد به نقل کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت حسین تهرانی ص 356-ـــ
ناشناس 1360
ـ( به نقل کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت حسین تهرانی ص 356-ـــکلام خانم خش قلم عین کلمات وایرادات ابن کثیر است خوب دقت کنید و..{عثمان که نزد اهل سنت از علی ع برتر است کشته شد و...سرش گوش تا گوش بریده شد امامردم عزا نگرفتندوهمچنین عمر ابن خطاب که مردم روز قتل وی را عزا نگرفتند وهمچنین است اوبکر صدیق که مردم روز وفاتش را ماتم اعلام نکردند } ( تاریخچه عزاداری اهل سنت حسین تهرانی به نقل از البدایه والنهایه ابن کثیر ج 8 ص 205 )
ناشناس 1360
درپایان بازهم عرض می کنم قاطبه اهل سنت به عزاداری برای امام حسین ع معتقدهستندو بنده برای این خانم خش قلم بااینکه ( خوب دقت کنید ) به حقیر توهین می کند ( بدرک که توهین می کند )ارزوی هدایت و واقع بینی وسلامت برای ایشان وخانواده ایشان دارم واز ایشان خواستارم قبل از آنکه تحت تاثیر تبلیغات دشمن وضع اقتصادی بدقرار بگیرند( که منجر به زیر سوال بردن واقعه عاشورا ونتیجتا توهین به امام حسین ع )چشم خودرا بازکننداندکی واقع بین باشندمن متعصبم خب شما واقع بین باش نگذارعقاید کج در مخیله ات راه یابد- باتشکر
ناشناس
پارسینه جواب بی اصل و نسبی که دیگران را به سر بری تهدید میکند همان است که نوشتم والبته اگر در انحراف خود اصرار داشته باشند قدمهای بعدی را محکمتر و البته سختتر در مقابلشان بر میداریم. کشور اسلامی جای [،،،] نیست و هر کس که به ای نحو علما، عملا یا کلاما به بهانه های واهی و بالاخص به بهانه های مذهبی و اعتقادی، امنیت مسلمانان و جامعه را تهدید کند از دید پوشیده نخواهد ماند. کم ضربه ندیدیم از امثال اکبر گودرزی، کم هززنه نکردیم برای دخمه نشینانی چون سعید عسکر.
جواب ناکسانی که به قول کم ارزش خودشان در سایتهای وزین چون نسیم بد بویی می آیند و می روند را باید داد. سکوت جایز نیست. که اگر فضا را اندکی روزنه دار ببینند بیشترین صدمات را میزنند چون به اربابان اجنبی شان قول داده اند. همانگونه که پدرانشان در تاریخ این مرز و بوم راه را برای جفاکاران و جنایتکاران هموار کردند و با شیطان هم پیاله شدند. اینان از نتاج بی جوهره ولی افسدالفاسدین همان نامردان هستند.
ناشناس 1360
ناشناس 1399/4/24- 20:12-- السام علیکم -اگر بله ما بی اصل ونسب هستیم چون درمقابل صدام صدامیان منافقین اربابان خارج نشین شما در جنگ تحمیلی 8 ایستادیم وچوب شرف مان خوردیم -- ثانیا -- بقول شاعر -- احمد ای پادشاه خوبانی بی بخت باد دمسازت -- چارآسیم ونمی ترسیم از 3 لکاته دو سربازت ثالثا -- ما اجنبی هستیم چون پدران ما به اولیاء شان که همان امام حسین ع وائمه معصومین وامام خمینی قدس سره اوبا شهدا هم پیاله شدند قتدا کرده اند -- ومانند مادران شما نیستند که به هند جگر خوار وقطامه ومریم رجوی اقتداکردند وموجودات پلیدی مانند شمارا دردامن خود پرورش دادند وبا فرعون فرعونیان ویزیدیان زمان هم پیاله شدند -- درمورد افسد الفاسدین هم القاب ذاتی وخانوادگی خودرا به ما نسبت ندهید -- مورد آخرشما چکار ها نکردید ؟ فتنه عاشورای 88 را امثال شما به پا کردید -- فاجعه شهادت سردار سلیمانی بوسیله امثال شما ها بوددرحالیکه یک ملت عزادار آن سردار رشید بود درمقابل سفارت انگلیس به بهانه ساقط شدن هواپیما اوکراینی و در باطن برای رضای سفارت اربابان جنایتکارتان در انگلیس رفتید شمع روشن کردید -- به قول معروف قلم قاصر ازاین همه پستی --- شما امنیت جامعه را تهدید کردید نه ما-- ما که آرام درخانه نشسته بودیم وسرمان به بدبختی وبیکاری وغم غصه نان روز مان گرم بود --- شما فته کردید وجوابش را داده و می دهید خواهید داد
به سوی اصلاح
کلام آخر

سایت محترم پارسینه

بنده با نفس عزاداری مخالف هستم چون سندی بر اثباتش در قرآن کریم و سیره اهل بیت پیامبر(ص)وجود ندارد
ناشناس ۱۳۶۰
سلام کلام اول بنده طبق کتاب تاریخچه عزاداری اهل سنت نوشته حسین تهرانی که دران هم به اهمیت عزاداری در قرآن ص۴۵وهم درعزاداری دزمحضرپیلمبرص۱۲۸وتابعین ذکرشده است طبق سند(نه لجاجت ووحشیگری بقول شماوجناب خش قلم)باافکارشمامخالفم شمایم تاریخی بیاوریدبرای اثبات مخالفت خود بنده حرامزاده می باشم دورازجان شمااگرباشماهمراهی نکنم
ناشناس
ناشناس ۱۳۶۰ خوب شد این کتاب رو خوندی به چیزی داشته باشی بگی
عماد
ناشناس 1360
برادر ارجمند و بزرگوار
ضمن تشکر از بیانات بسیار ارزشمند شما در برابر یاوه گویان و توهین کنندگان به اهل بیت علیه السلام خاصه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بعرض میرساند که از انتشار مباحث توهین آمیز و دروغ ها و تراوشات منحرف و شیطانی عده ای گمراه آزرده و متاثر شدیم . شما مورد حمایت معنوی تمام مومنین واقعی خاصه شیعیان و پیروان حضرت رسول الله (ص) در جهان اسلام هستید . همانطور مطلع هستید دشمنان انبیاء مانند نمرود و فرعون و ... ابوجهل ، ابوسفیان ، معاویه ، عمروعاص ، منافقین مدینه ، احمد کسروی و سلمان رشدی و ..... اینان خفاشانی هستند که تاب دیدن نور را ندارند . ما به هر قیمتی شده همانطور که در طول تاریخ و خاصه بعد از انقلاب تا الان ثابت کرده ایم پای این پرچم سیاه و بیرق عزای امام حسین (ع) باقی می مانیم و انشاالله این پرچم را به صاحب اصلی آن تحویل خواهیم داد . بدان که تنها نیستی و ما عاشقان با تمام دل و جانمان همراه شما هستیم . کلام شما به نقطه تاثیر گذار انها اصابت و پرت و پلا گویی آنها نشان از جریان مرموزی دارد که در پشت فضای مجازی و تهاحم فرهنگی قصد حمله به مقدسات و ستونهای اعتقادی مردم را دارد . نقشه آنان را بدجور بهم ریختی . امثال محرم متفاوتی خواهیم داشت . السلام علیک یا ابا عبدالله .
سروش
بجای اینکه صفحه را با رجز خوانی و تبلیغ تعصب و شعار پرکنی از معلومات ارزشمندت بنویس مردم رو مستفیذ کن. این چریک بازیها و هوچی گری ها رو نسل گذشته کردند از ثمراتش هم بهره مند گشتند.. وزارت و وکالت و ویلای بالای شهر . ستونهای اعتقادی مردم با انتقاد فرو نمیریزه بلکه محکمتر میشه .
به سوی اصلاح
تعلیق بر ببر مازندران

اولا این احادیث از لحاظ سندی باید بررسی شود

ثانیا بنده از عزاداری برای امام حسین نپرسیدم،بنده از دو چیز پرسیدم
۱_عزاداری حضرت علی برای پیامبر(ص)یا فاطمه الزهرا۲_ عزاداری حسنین برای پدر یا مادر یا پدربزرگشان

ثالثا اگر راست می گویید چرا امامان اهل بیت در ملا عام عزاداری نمی کردند؟

اگر می گویید از ترس خلفای اموی و عباسی این کارو نمی کردن

جواب این است پیامبر(ص)چرا از کفار نترسیدند و در اوج فشار مشرکین در مکه نماز به پا داشتند؟ و از تلاوت قرآن نمی هراسیدند؟
ناشناس 1360
علیکم - السام ---جناب اصلاح شده از ماهواره :اینک نمونه ای از عزاداری حضرت زهراس برای پیامبر -{ابن عبدربه درکتاب العقدالفرید می گوید :{فاطمه (س)درکنار قبر پدرش رسول خداایستاد وگفت :
ماهم همچون زمین که باران را ادست می دهد تورا ازدست دادیم وپس از تو وحی وکتاب از ما پوشیده شد (دتگر وحی قران نازل نمی شود )و...تاریخچه عزاداری اهل سنت حسین تهرانی ص 102به نقل از العقد الفرید ج 3 ص218
2- شما همه چیز را باهم قاطی می کنید نماز را چه به عزاداری ؟ وقصد سفسطه دارید جواب شما این است که :
پیامبر تا زمانی که حضرت ابوطالب زنده بودنددرکعبه نماز می خواند ولی وقتی که ابوطالب وفات کردند ایشان درخفا ودرخانه عبادات می کرد وقتی وهم که درکعبه عبادت می کرد مورد تهاجم کفار قرار می گرفت
امامان شیعه هم تاوقتی فضای باز سیاسی بود عزاداری می کردندودر زمان اختناق وفشار این قضیه درخفا عزاداری می کردند
به سوی اصلاح
از مدیران زحمتکش سایت پارسینه خواهشمندم برای مدت دو روز دیگر صفحه کنونی را حذف نکنند

بنده جواب بعضی گفته های مخاطبین را نداده ام چون الان دستم بنده


ممنون
ناشناس
13.37 از دوستان پارسینه خواهشمندیم که تا مدت مدیدی این خبر حذف نشود . چون بعضی به زعم خود تفکرات انحرافی خود را در حال اشاعه دادن هستند و خود را خیلی در جایگاه حق می بینن . از جمله کاربر 13.37 .
در طول ظهور اسلام و ظهور انبیاء عظام آنها دشمنانی داشتند و در گذشته خوارج و در قرن حاضر وهابیت مشغول به گسترش و اشاعه اسلام آمریکایی می باشد . بعضی از افراد ساده لوح و مغرض و گمراه هیچگاه و هیچگاه و هیچگاه نتوانستند در برابر فقه و سنت علمای بزرگوار اسلام و مکتب نورانی اسلام و شیعه پیروز شوند فقط تراوشات صد در صد غلط خود را مطرح کرده اند آنهم به اسم آزادی اندیشه و نگاه کردن به موضوع از زاویه دیگر . ولی خود شیطانکها هم بر باطل خود اصرار جاهلانه می کنند . پس بگذارید این خبر در صدر اخبار سایت باقی بماند تا یکبار دیگر همه مردم و شیفتگان مکتب اهل بیت (ع) رسوایی این جماعت همیشه مدعی را با چشمان خود ببیند . هر چند که اینان آنقدر پررو و متکبر هستند که حتی برای رسیدن به خواسته های خود انبیاء و امامان (ع) به مسلخ برده اند .
به سوی اصلاح
تعلیق بر ۱۳۶۰

۲۳:۱۴
مورخه ۲۳تیرماه

در مورد اشتباه بودن نفس عزاداری قرآن کریم می فرماید :
مومنان کسانی هستند که وقتی مصیبتی بر آنان وارد می شود
می گویند:انا لله و انا الیه الراجعون...
دگر باره می فرماید: خداوند با مرگ فرزند و بیماری و نقصان مال و محصول شما را آزمایش می کند،

پس این بلایا و مصائب آزمایش خداوند است و باید با صبر رفتر کرد نه فریاد و پرخاش

در مورد منابع حدیثی هم جناب مش قلم به خوبی توضیح دادند

در مورد نبود مسجد اهل سنت تهران هم آنچه را هیان است چه حاجت به بیان است.
هیچ روستای سنی نشینی با جمعیت ۵۰خانوار نیست که مردم با هزینه خود برایش مسجد نساخته باشند،
حال اینکه تهران با هزاران خانوار اهل سنت هنوز یک مسجد ندارد...

در مورد قسمت آخر مکررا می گید عزاداری اهل سنت
اولا این ها گروهی از عوام هستند،و کارشان حجت نیست،آیا شما می توانید
سندی از منابع اصلی اهل سنت مانند صحیح بخاری یا مسلم یا ترمذی یا ابن ماجه یا نسائی یا ذهبی یا عسقلانی در رابطه با فضیلت عزاداری ارائه دهید...

ثانیا رفتار و رسوم غلط به هر حال غلط است و اگر قومی یا پیروان مذهبی آن را انجام دهند دال صحیح بودنش نیست.
ناشناس 1360
وبعد در مورد رسوم غلطی که گفتید -- اولا شما هیچ حقی ندارید به عقاید بنده ایراد بگیریدبالاخص در مورد عزاداری عددی نیستید که بخواهید از احادیث تفسیر به باطل کنید وعزاداری امام حسین ع را زیر سوال ببرید -- مگر کار شما وامثال شما اگرموسیقی مبتذل می گذارند درماشین یا دوست دختر می گیرند و.. کار شمادرست است ؟ حال اگربه شما ایراد بگیرند صدفحش وناسزا به دین پیر و پیغمبر می دهید و توجیه کثیف تان هم این است که هیچ کس را به زور به بهشت نمی برند
من هم می گویم باعزاداری برای امام حسین ع که صحیح ترین شعائر می باشد نمی خواهم به جهنم بروم
بقول قرآن کریم آیه آخر سوره کافرون ( لکم دینکم ولی دین )
ناشناس 1360
- جناب اصلاح شده --- شماز ازکجا می دانید اهل سنت درتهران مسجد ندارند ؟مگر شما تهران را گشته اید ؟ در اهواز اهل سنت مسجد وحسینیه دارند آۀنوقت درتهران نداشته باشند --؟ بقول معروف -- لاف نیا خودوم بچه شطم
ناشناس 1360
سلام -درمورد آیه اناللله وانالیه راجعون باید گفت این مورد درباره مرگ افراد عادی است ونه شهادت امام حسین ع
ناشناس 1360
بنام خدا- السلام علیک یا اباعبدالله -جناب پارسینه خسته نباشید وقت بخیر بنده اولا درصددتدوین جواب جنابان خش قلم وبه سوی اصلاح بودم -- وهمان طور که به سوی اصلاح از شما خواست که دست نگهداری ومطلب را بایگانی نکنید چون دستم بنداست بنده دستام بندبود جواب های این 2 حیف نان را آماده می کردم پس انتظار چاپ دارم
----------
اما جناب به سوی اصلاح : اولویت بنده در جواب دادن به ایرادات جناب ( خش قلم بود ) ولی جواب های شما را با پیامک موهنی که درباره امام حسین ع دادید دراولویت قراردادم :
- شما عرض کرده بودید که :عوام اهل سنت عزاداری اهل بیت را می کنند : خب سوال منظور شماز ازفضیلت عزداری چیست ؟ عزاداری برامام حسین ع یا عزاداری برافراد عادی ----- درمورد عزاداری بر امام حسین ع --- 1ـــ{ ام الفضل به حضرت رسول اکرم ص گوید دیشب خواب ناراحت کننده ای دیدم-- حضرت فرمود خوابت را عرض کن -- ام الفضل عرض کرد به خواب دیدم گویا قطعه از بدن شما جداودر دامن من گذاشته شد - حضرت رسول فرمودند خواب خوبی دیده ای از فاطمه (س)فرزندی به دنیا می آید ودردامت تو رشد می کند چندی بعد فاطمه (س) حسین را بدنیا آورد همان گونه که حضرت رسول ص فرموده بود.برآن حضرت وارد شدم وآن حضرت حسین را در دامن خود نشاندوچشمانش پرازاشک شده ومی گریست عرض کردم پدرومادرم به قربانت ای رسول خدا چه شده است ؟ فرمودند جبرییل نازل شد وخبردادکه امتم فرزند حسین (ع) را به قتل می رسانند گفتم این فرزندرا ؟ فرمودند آری . سپس خاک سرخی به من دادندواین همان خاکی بود که سالیان بعد امام حسین ع بر روی آن به شهادت رسید }ـ-ــکتارب تاریخچه عزاداری اهل سنت بر امام حسین ع ص 130 به نقل از مستدرک علی الحیحین حاکم نیشابوری کتاب معرفه الصحابه ج 3 ص176 ---
2ــ{حضرت ام سلمه علاقه شدیدی به امام حسین ع داشت ...وقتی که خبر شهادت سالار شهیدان حضرت عبدالله الحسین را شنیدبا حالتی پریشان گفت : آیا به راستی چنین کردند ؟خداوند قبورشان را پر ازآتش سازد سپس گریست تا اینکه بیهوش شد وبر زمین افتاد دلبستگی شدید حضرت ام سلمه (ع) سبب شد که بر پایی مجلس عزای آن حضرت رواج یابد ـــکتارب تاریخچه عزاداری اهل سنت بر امام حسین (ع )ص 132 به نقل از جامع صحیح ترمذی ج 13 ص 193
ارسال نظر
بهترین خرید
نمای روز
بهترین خرید
بهترین خرید
بهترین خرید
بهترین خرید
بهترین خرید
آخرین اخبار
بهترین خرید
بهترین خرید